خالد صلاح

حنان مطاوع تكشف أصعب المواقف المحرجة فى حياتها بسبب عائلتها الفنية

السبت، 21 نوفمبر 2020 10:15 م
حنان مطاوع تكشف أصعب المواقف المحرجة فى حياتها بسبب عائلتها الفنية حوار الفنانة حنان مطاوع مع تليفزيون اليوم السابع
محمد الحناوى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تحدثت الفنانة حنان مطاوع عن تعرضها لمواقف محرجة في حياتها بسبب أسرتها الفنية، وبسبب أن والدها كرم مطاوع ووالدتها سهير المرشدى. وقالت حنان مطاوع، فى حوار خاص لتليفزيون اليوم السابع، على هامش مهرجان شرم الشيخ: "اتعرضت لده في المدرسة.. لكن أنا أول 7 أو 8 سنين في الفن أدوارى قليلة.. كنت ماشية على جمب ومحدش كان بيتكلم على بنت أو ابن.. أنا مخدتش دعم من بابا لأنه كان متوفى وماما ملهاش فى الدعم ولا أنا عايزة منها دعم.. لكن في المدرسة أنا كنت معروفة أنا بنت مين" .

وعن أبرز المواقف التي تخص الموضوع قالت: "من الحاجات اللى خلتنى ماعتمدش على اسم بابا وماما وبقيت مستفزة جدا.. إنى في ثانوية عامة كنت من أوائل المدرسة.. والدائرة المحيطة بيا كان بيتقال فيها طبعا إن الامتحانات اتسربتلى.. وطبعا مفيش امتحانات ثانوية عامة بتتسرب.. قد كدة أى نجاح ممكن أعمله أو نجاح ينسب لأنى بنت فلان؟! .. وقد كدة إنتوا معندكمش ثقة إن الآخر بذل مجهود فوصل.. طبعا دى حاجات تحطم بالذات فى سن المراهقة.. معندهاش الوعى مهيش حاجة وعشرين حاجه وثلاثين.. إنتى بتدمريها.. وكل ما تعمل إنجاز في حياتها تسلبيه منها.. وعلشان كدة قولت والله لو حصل إيه هبتدى ببطء على قد ما أقدر.. أدوار صغيرة.. الناس حبتنى وهتدعمنى هبقى حاجة.. ولو محبونيش هنسحب ومعنديش مشكلة إنى بتدى من الصفر في أي شيء.. أنا شخص محارب فعلشان كدة مش معتمدة على ده، وشايفه إنه قمة التخلف إنى أقدمك أنك بنت مين".

وتابعت: "عليكى إنك تتعاملى، أنا معجبة جدا بأبويا ومعجبة جدا بأمى ومتيمة بيهم.. ممتنة لربنا سبحانه وتعالى إنه خلقلى بابا ده ومامتى ده.. لكن مش معنى كدة إنى داخلة بيهم في أي مجال"، مضيفة: "أنا ممتنة فعلا لكل الناس اللى بتدعمنى".


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء


لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة