سفير بريطانيا بالقاهرة: صندوق بـ 12 مليون جنيه إسترلينى لدعم التعليم فى مصر

الثلاثاء، 16 أكتوبر 2018 02:00 م
سفير بريطانيا بالقاهرة: صندوق بـ 12 مليون جنيه إسترلينى لدعم التعليم فى مصر السفير البريطانى لدى القاهرة
كتبت ريهام عبد الله

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أعلن السفير البريطانى لدى مصر، السير جيفرى آدامز، عن إنشاء صندوق جديد بقيمة 12 مليون جنيه إسترلينى لدعم العملية التعليمية وإصلاحها فى مصر.

جيفرى آدامز
جيفرى آدامز

 

وقال آدامز:"نفتخر بإعلان المملكة المتحدة لصندوق جديد بقيمة 12 مليون جنيه استرليني لدعم الإصلاح التعليمي في مصر، إن الاستثمار في الشباب المصري هو الاستثمار في مستقبل مصر".

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

هند ربيع

التعليم في مصر

طول ما التعليم جودته مناسبة في مصر ... اعرف ان الشخصية المصرية في تطور مستمر ...... اما الناحية المادية ممكن تفرز شخصية مصرية انترنشونال زي ما بيقولوا ....... في كلمة اتقالت علي منح بيل جيتس لمنظومة التعليم المصري وخصوصا بعد 30 /6 اتقال ان فلوسه حلال ...... الحقيقة من المعروف التعليم الانجليزي من ارقي مستويات التعليم في مصر ...... اما الجنيه الاسترليني فهو الاعلي علي مستوي العالم ...... من المعروف برضو ان السفارة المملكة المتحدة مكنيش لها نشاط ثقافي موسع يعني كل نشاطاتهم قبل 25 يناير وبعد 30 / 6 كانت سياسية ماعدا اخر فترة يعني من حوالي 10 شهور او اكتر او اقل مش فاكرة اوي ...... اه طبعا محمد صلاح بيلعب في نادي انجليزي بس يعني اللي بس بيتابع الدوري الاجنبي الناس بتحس به ..... يعني في مصر حنتفرج اكتر علي الدوري المصري اللاعيبه بقي والمدرب المصري شوقي غريب وميدو و شحاته و هاني يعني الموضوع عندنا كتير في مصر احداث تتابعها يعني انت بتعيش عيشية اهلك مش عيب .... حتي المدرب الاجنبي لما بيعمل انجاز كبير الناس بتتعلق به ..... مانويل جوزيه ...... طبعا مش تنسي انا الاهلي اخد الدوري من الزمالك يجي كده 5 مرات ومانويل جوزيه بيدربه ..... ومش تنسي ان الاهلي المصري خسر من نادي اردني يا جدعان ..... وان الاهي حيلعب مع وسيطف الجزائري و احتمال يخسر ..... معليش بس اخبار محمد صلاح بقيت كتير اوي علي الميديا المصرية دي انتم مش عملتوا كده مع ميدو وكان اول لاعب مصري يحقق معني الاحتراف ميدو بيفكرني بمجدي عبد الغني ..... عموما بريطانيا الغطمي لها التقدير واكثر .... ليس منا من لم يوقر كبيرنا او يرحم صغيرنا ..... ولنا في الدنيا موعظة وفي الاخرة عبرة وعظمة .... مش عارفه لماذا قالبه علي شيخ ازهري ...... بعد لشر عليا ...... عموما التعليم مش موضع صدقة في مصر وانما هو معيشة للطالب او للانسان المصري .......

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة