أكرم القصاص - علا الشافعي

شكوى من انتشار الباعة الجائلين وعربات الروبابيكيا فى المنصورة

الخميس، 22 نوفمبر 2018 07:00 م
شكوى من انتشار الباعة الجائلين وعربات الروبابيكيا فى المنصورة عربة روبابيكيا
كتب رامى محيى الدين

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أرسل القارئ عبدالله العشرى من سكان شارع كلية آداب المنصورة، شكوى من كثرة أعداد من يشترون الأشياء القديمة والباعة الجائلين الذين يستخدمون الميكروفونات.

وقال القارئ فى رسالته لصحافة المواطن: لا تمر عشرة دقائق بدون ميكروفون وأحيانا اثنين وثلاثة ينادون بالميكروفونات فى نفس الوقت والكثير من سكان المنطقة وأنا منهم نعانى من الأمراض، ولا نتحمل هذا الازعاج المستمر، مناشدا المسئولين بالعمل على إيجاد حل لهذه المشكلة ومكافحة هذه الظاهرة.

 

عربة روبابيكيا
عربة روبابيكيا

 

تتيح الخدمة مشاركة القراء فى تحرير المواد الصحفية المنشورة على الموقع، عن طريق إرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة والشكاوى، وذلك عبر البريد الإلكترونى send@youm7.com، أو عبر رسائل فيس بوك، أو عبر Whatsapp Youm7 على هاتف رقم 01280003799، على أن يتم نشر الأخبار المصورة والفيديوهات باسم القراء.

كما تتيح الخدمة الجديدة إمكانية أن يطلب القراء من فريق "اليوم السابع" تغطية حدث أو التحقيق فى مشكلة تصادف أحد القراء أو قضية تهم قطاع من المواطنين أو للكشف عن نقص فى الخدمات، أو نشر شكوى أو استغاثة، أو تصحيح خبر أو معلومة على الموقع، أو إرسال فيديوهات أو صور لحدث تواجدتم فيه وسيتم نشرها باسمكم على اليوم السابع.

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

سلمى ابو الاسعاد

نفس المشكله فى شارع احمد ماهر امتداد شارع جيهان

واضح ان بتوع الروبابيكيا واخدينا راهينه و اشتكينا كتير لحد ما عرفنا ان المسؤليه والحل عند حى غرب المنصوره وهما اللى مفروض يصدروا المكروفونات والبطاريات اللى بتشتغل عليها المكروفونات من الناس دى لكن بتوع حى غرب المنصوره بيعملوا الشغل اللى بيعملوا بيه محاضر زى الاشغالات وبيجيب لهم فلوس وبس واضح ان الحصيله بتاعة المحاضر دى هى اللى بيتحاسبوا عليها ومش مهم الناس والعذاب اللى هما فيه نتمنى تحرك ايجابى من الساده المحترمين فى حى غرب المنصوره لان الموضوع بقى ظاهره وازعاج مميت

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة