خالد صلاح

برعاية سوبر كورة

سوبر كورة
عفوا.. لا يوجد مباريات اليوم

"نفسيتى محتاجة.. حاجات ضرورية لاستكمال الحياة منها الخروجة وأكلة حلوة وشفاء مريض

الخميس، 25 أكتوبر 2018 06:22 ص
"نفسيتى محتاجة.. حاجات ضرورية لاستكمال الحياة منها الخروجة وأكلة حلوة وشفاء مريض قعدة على البحر
كتب هيثم سلامة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
يحتاج المرء عادة إلى الرومانسية والابتعاد على ضغوط الحياة، سواء فى العمل أو الخلافات الزوجية، لتهدى نفسيته ويعاود مرة أخرى الدخول فى صراعتها التى لا تنتهى، لم يختلف ذلك الوضع بين الأثرياء أو الفقراء، فالكل لديه ما يشغله من متطلبات وهموم، قد يرى البعض تلك الأشياء بالأمور البسيطة ولكنها ربما تكون للأخر حلما وأمنية.

البحر والقعدة الحلوة

الجلوس فى قعدة حلوه على البحر واستنشاق هوائه، والسفر إلى بلاد أخرى، والأكلة الحلوة، كانت أهم إجابات المصريين، عبر الهاشتاج الذى تصدر قائمة الأكثر تداولاً على موقع تويتر، وغرد أسلام:"يومين قدام البحر من غير موبيل ولا سوشيال ميديا ولا تليفزيون ولا أكلات فيها شطه معرفش أيه علاقة الشطة مع أنى اساسا بحبها بس قشطة".

1
 

المشى على الكورنيش والشفاء من المرض

بينما يرى آخر عن عودة إلى مصر السير على الكورنيش، فقال :" ارجع مصر فى الشتاء كورنيش النيل من التحرير للمعادى والحمص السخن والقاعده مع صحابى وام كلثوم بليل"، وتمنت فجر :"بشارة فرح بشفاء مريضنا السرطان ودوام الصحه والعافيه لى ولأهلى".

3
 

ضحكة من القلب وراحة من اللى بدوم

وترى منة، أنها تحتاج إلى السعادة والضحك من القلب :" أضحك عايزه اضحك كتير مع ناس كتير وسهره حب حلوه .. الموضوع بسيط بس ليه صعب معايا ؟"،أضافت آخرى فى نفس الإطار :"فرحة من اللى بتكمل .. وراحة من اللى بتدوم.. وضحكة من اللي بتطمن".

4
55
 

العودة إلى الماضى

ويريد محمد العودة إلى الماضى إلى عالم دون مسئوليات، قائلاً  :"العودة لهذه الأيام .. في عالم لا فيه هموم ولا مشاكل ، أقصى مصيبة ممكن تزعلني إن قلم يضيع مني في المدرسة".

7
 

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

بنت مصرية

شتا على البحر !!

قعدة على بحر اسكندرية فى عز الشتا والموج قالب الدنيا !! لسعة البرد اللى ميبقاش هاين عليك تهرب منها من كتر ما انت مستمتع بيها , احساس ان السقعة بتدخل لأعماقك تغسلها وتطهرها .

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





لا تفوتك
الرجوع الى أعلى الصفحة