سامية بمحكمة الأسرة: "اتجوز صحبتى عليا فرديتله القلم وخنته مع جاره"

الأحد، 30 يوليو 2017 09:56 ص
سامية بمحكمة الأسرة: "اتجوز صحبتى عليا فرديتله القلم وخنته مع جاره" خلافات زوجية - أرشيفية
كتبت أسماء شلبي

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
"خونته عشان أكسر نفسه وأحس أنى ست وأرد له القلم "..هذه الكلمات قالتها "سامية.خ " - 36 سنة - فى دعواها لطلب الطلاق أمام محكمة الأسرة بزنانيرى.
 
وأضافت الزوجة فى دعواها رقم 2020 لسنة2017 بأنها لم تظن بعد التضحية والوقوف إلى جانب زوجها وتربية أبنائهما أن يغدر بها زوجها ويقاطعها ويتزوج صديقتها ويحرمها من حقها الشرعى.
 
وأوضحت سامية: "بدأت قصتى بالتعرف على جارتى سهيلة فصادقتها وكنت أعتبرها من أهل المنزل وهى الأخرى كانت تجلس وتضحك مع زوجى وأطفالى دون حرج إلى أن علمت فجأة بطلاقها لأنها لا تنجب .
 
وأضافت : فى يوم وجدت زوجى يعلمنى بموعد زواجه دون مقدمات ويخبرنى أن صديقتى هى العروس وأجبرنى أن أترك شقتى وأعيش فى غرفتين بالدور الأرضي بعد أن سلب منى طفلى.
 
وتابعت:"لم أتمالك نفسي من الصدمة وأنا أنظف لها شقتى وعلمت أنها انفصلت عن زوجها لتتزوج زوجى وأنا لا أستطيع الطلاق بسبب عدم امتلاكى دخل أنفق منه على نفسي ".
 
واستطردت :"خلال 4 سنوات عشت محرومة من أى حقوق حتى تقرب لى جارى وقدم لى الحنان فذهبت إليه وقررت رد الخيانة لزوجى".
 
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

أهل مصر

فوق

إعتراف صريح بالزنا

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

زنا وليست خيانة

مسمهاش خنته اسمها زنيت و عقوبتك عند ربنا بعد اعترافك الرجم حتى الموت وملكيش اى مبرر

عدد الردود 0

بواسطة:

حسين

غلطانة

طيب زوجك تزوج عليكي بالحلال وأنتى مشيتي مع جارك في الحرام ، نرجو أن ننتبة ونراعي الحلال والحرام في تصرفتنا .

عدد الردود 0

بواسطة:

اسامة

رد

طب و اسلامك اللي خونتيه مفكرتيش فيه. محدش بئا في دماغه الدين

عدد الردود 0

بواسطة:

حسبي الله

خانك في الحلال خنتية فى الحرام

خانك في الحلال خنتية فى الحرام

عدد الردود 0

بواسطة:

Lolo

???

اعتبرتي سيدة غريبة من اهل البيت ؟؟!!!! البيت له حرمة ولا يدخله إلا الأهل وهذه المعلومة لا تحتاج ان تكوني حصلتي على شهادات او ماجستير ودكتوراه انما تعرفها المرأة العاقلة الرزينة حتي وان لم تكن متزوجة ، لا تأمني لأحد علي نفسك وبيتك واولادك وزوجك ،، ولا تبرري سقوطك في بئر الزنا والانحلال بالحرمان النفسي والعاطفي انما هو قلة وازع ديني وانعدام اخلاق وتربية ، لا تجهري بالمعصية هكذا وتوبي الي الله فهو لا يغفر ان يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء والله المستعان.

عدد الردود 0

بواسطة:

أحمد المصري

الراجل فعل شرع الله

هذا زنا وربنا هيحسبنا على كل مثقال ذرة فعلناها وهذا الذى فعلة الزوج ماهو الا شرع الله استخدم حق منحة الله إياه اما انتى فقد زانيتى والعياذ بالله ولك عقاب ذلك وأتمنى من الله التوبة لكي ولكل نساء المسلمين

عدد الردود 0

بواسطة:

الباشا

أمرأة شيطانة

امرأة مومس وشيطانة لانها لا تفرق بين الحلال والحرام....المهم غرورها....ولكنها بأفعالها تحولت الى حطام أنسان

عدد الردود 0

بواسطة:

منين نجيب الصبر

أية اللى بيحصل دة -اية اللى انا شايفة دة-دا زنا عمال يتنطور ازيحة يرجع اكتر-انا اية اللى رمانى علية

الود ودى اديكى باللى فى رجلى ووامشى واجرى--اية الأرف دة -اية الانحلال دة-دا شيطان عمال يتنطط اندهلة يقرب امتر --ياخراشى ويالهو علية---واة يانى منك اة يانى --يانى--بتشتكى منى وانت الجانى يانى--افرض مثلا مثلا ان اتجوزت عليك فى يوم --ماأنت تعبنى ومبهدلنى ومانع عنى النوم--بعيدا عن طل هذا وذاك لقد فضحتى نفسك ووضعتى راسك وراس ولادك فى الطين واعترفتى بالزنا امام المحكمة وطالما انت خنتية ومازلتى على ذمتة اذا القاضى سيحولك للمحاكمة بتهمة الزنا وسيرفض الدعوى --انت مخك ضرب وتصرفتى هذا التصرف تحت تأثير شم الكولة وبلبعة البلى الازرق--لا واية بتنضفى لهما الشقة--فية حاجة عندك مش مظبوطة--ما يتجوز ولا يولع --ما انت السبب فتحتى بيتك لشيطانة مثلك وتركتى الحبل على الغارب لها وجاية دلوقتى تزنى وتشتكى ياجبروتك يا شيخة طب هو واتجوز فى النور وانت خنتية فى الضلمة يبقى مين فيكما افضل من التانى--اصوت بالصوت الحيانى --واقول اة منكن اة يانى--ومنين نجيب الصبر تانى

عدد الردود 0

بواسطة:

حسبى الله ونعم الوكيل فيكن

سمحتيلها تيجى البيت وتهزروا وتهزر هى معاه

سمحتيلها تيجى البيت وتهزروا وتهزر هى معاه وياخد عليها و بطبيعته الطفسه هيحبها واهو راح اتجوزها عليكى كل ده احنا فى شرع ربنا برضو وهو لسه ما خانكيش وقالك كمان روحى انتى بقى احرقى دمه قال وخونيه مع واحد جاره جهنم ليكى ياقمر وبئس المصير خسرتى دنيتك واخرتك وهو سليم معافى

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة