خالد صلاح

نائب يطالب بمحاكمة محتكرى السلع الأساسية عسكريًا: "الطبطبة متنفعش"

الإثنين، 31 أكتوبر 2016 12:12 م
نائب يطالب بمحاكمة محتكرى السلع الأساسية عسكريًا: "الطبطبة متنفعش" اللجنة الاقتصادية بمجلس النواب
كتب عبد اللطيف صبح
إضافة تعليق

تساءل النائب مصطفى كمال الدين حسين، عن دور جهاز حماية المستهلك فى ضبط السوق، فى الوقت الذى وصل فيه سعر كيلو السكر إلى 15 جنيه فى الأسواق، مطالبًا بمحاكمة محتكرى السلع الأساسية عسكريًا، مضيفًا: "الطبطبة والتصالح فى الوقت دا مش صح".

 

وانتقد "حسين" خلال كلمته باجتماع لجنة الشئون الاقتصادية، أسلوب توزيع السكر عبر سيارات وزارة التموين الموجودة بالدوائر والتى تقوم بتوزيع السلع التموينية على المواطنين، قائلا: "طريقة توزيع سيارات التموين مهينة، إزاى الحكومة تهين الشعب بالطريقة المذلة دي، وكأنها بتوزع السلع على لاجئين".

 

 


إضافة تعليق




التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

ادهم

عندك حق

و الله عندك حق .مفروض اللي يتاجر بقوت الغلابة ده مش كفاية عليه محاكمة عسكرية بس ده لو فيه حكومة لها مزاج تظبط السوق . حتي سيارات التموين اللي حضرتك بتتكلم عليها يتنزل المدن المهمة اللي فيها الناس الجامدة لان دول اللي يقدروا يتكلموا و صوتهم هيوصل و يفضح الدنيا ، أما السيارات دي عمرنا ما شفناها في القري بتاعة الغلابة .

عدد الردود 0

بواسطة:

عبد القادر

أحيى النائب مصطفى كمال الدين حسين

أحيى النائب المحترم وأتفق معه تماما فى كل ما قاله

عدد الردود 0

بواسطة:

SAYED RASHAD

النظام يا امة النظام

لو تم تسجيل اسماء من يريد كيلو سكر في كشوفات وتاني يوم يذهب الشخص لاستلام كيلو السكر، بدون اهانه. يبقى في مكان لتسجيل الاسماء والتاني للتوزيع ويتم تسجيل الاسماء بناءا على الكمية المسموحة مسألة نظام ارحموا من في الارض يرحمكم من في السماء

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

كلامك صح نريد عقوبات شديدة ولا للتهويش فقط

اااا

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة



الرجوع الى أعلى الصفحة