على طريقة رضوى الشربينى.. نسرين طافش: أوعى الكورونا تخليكى ترجعى للإكس

الإثنين، 06 أبريل 2020 07:21 م
على طريقة رضوى الشربينى.. نسرين طافش: أوعى الكورونا تخليكى ترجعى للإكس نسرين طافش
كتب خالد إبراهيم

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قدمت الممثلة نسرين طافش، فيديو جديد على حسابها على تطبيق الفيديوهات القصيرة "تيك توك"، على طريقة الإعلامية رضوى الشربينى، حيث حذرت نسرين من خطورة العودة إلى "الإكس" أو الحبيب القديم بسبب كورونا.

وظهرت نسرين وهى تقول بلسان التحذير، "أوعى الكورونا تعملى أن بلوك أو ترجعى للإكس بتاعك اللى كان مطلع عينك، علشان يا حبيبتى، الكورونا يوم اتنين تلاتة شهرين تلاتة سنة وأن شاء الله ماشية، بس يا حبيبة قلبى ده لو رجعتيه تانى هنمشيه ازاى .. مش هتعرفى تمشيه، أوعى الكورونا تخليكى ترجعى للى عذبك فى يوم من الأيام لأنها هتبقى مصيبة".

نسرين على انستجرام
نسرين على انستجرام

 

نسرين
نسرين

 

وشاركت نسرين أمس جمهورها على موقع "انستجرام"، أثناء ممارستها لبعض حركات رياضة "اليوجا"، وعلقت عليها، اليوجا عبارة عن مجموعة حركات جسدية بتشغل كل عضلات الجسم مع بعض بالتناغم مع التنفس.

 

وتابعت، تبدو الحركات للعين حركات سلسة و سهلة بينما عند التجربة بتعرف قديش ممكن تعرق و تحرق، وميزة اليوجا انها بتشتغل على مستويين الجسد والنفسية بتعلم قوة الارادة والصبر والسلام والتركيز بالذات، وبتجمع بين تقوية العضلة ومرونتها بنفس الوقت، لان القوة و المرونة وجهان لعملة واحدة.

 

وتحاول الفنانة نسرين طافش تسلية وقتها فى الطبخ خلال الحجر المنزلى، وقدمت لجمهورها وصفة النودلز السحرية لرفع المناعة والرشاقة.

 

وظهرت نسرين طافش فى الفيديو، وهى ترقص وتغنى فى المطبخ أثناء إعداد الوصفة، وكتبت قائلة: "النودلز السحرية لرفع المناعة والرشاقة لذيذة بتشبع وسعرات حرارية منخفضة، اللى ما بحب الكوسا يستبدلها بخيار.. استمتعوا بالحجر المنزلى واعملوا شىء مفيد النكد يخفض المناعة".

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة