عمرو عبد الحميد يعرض تسريب صوتى للإخوانى "هانى صبرى" يحرض فيه على الدولة

الثلاثاء، 24 سبتمبر 2019 10:39 م
عمرو عبد الحميد يعرض تسريب صوتى للإخوانى "هانى صبرى" يحرض فيه على الدولة عمرو عبد الحميد
كتب عامر مصطفى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
عرض الإعلامي عمرو عبد الحميد، من خلال برنامجه  "رأى عام"، الذى يُعرض على شاشة "TeN"، تسريب صوتى للإخوانى الهارب هانى صبرى يدعو فيه عناصر الجماعة الإرهابية فى كل منطقة بالمحافظات بتصدير صورة سلبية عن مصر.
 
 
جاء فى نص التسريب: "السلام عليكم، الأخوة الأفاضل، أنا ببعت لكم رسالة صوتية هنا عشان فيه ناس أمنجية بيقعدوا ينقلوا الكلام ده للإعلام المصرى، إن شاء الله الثورة تنجح، ونتقابل مع بعض في مصر، الفترة دى عاوزين من الكوادر  والناس الفترة دى يعملوا فيديوهات مهمة يعملوها على قد ما يقدروا،  يمثل كل شخص دور المذيع في الشارع، هتنزل في الشارع في المنطقة اللي حواليك، نسبة الناس اللى رافضين السيسى فوق الـ85% وبالتالي مش هيكون فيه ملاحقات للناس اللي هتعمل كده".
 
وتابع: "كل واحد يجيب سماعة تليفون ويسجل مع الناس أيه رأيكم في السيسي والنظام الحالي، تكلموا الناس اللى بتبيع على الفرش واللي قاعدين في الصيدلية، لو حد خايف يعمل في المنطقة اللى حواليه عشان الشرطة أو الجيش يعمل في منطقة تانية بعيدة عنه، عشان ميتقبضش على حد".
 
وواصل: "طول ما الواحد بيقضى يومه فى الشارع يسأل الناس عن رأيه في أداء السيسي، ويصور دقيقة أو دقيقتين وإحنا ننشرها هنا على الميديا ونروج ليها عشان نظهر للعالم الخارجى مدى كره الناس للنظام المصرى".
 
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة