أكرم القصاص - علا الشافعي

فاطمة خالد.. تبدع فى الرسم باستخدام الألوان الخشب على "الجوابات".. صور

الثلاثاء، 25 سبتمبر 2018 05:00 م
فاطمة خالد.. تبدع فى الرسم باستخدام الألوان الخشب على "الجوابات".. صور رسم على جذع شجرة
كتب محمود أحمد عطا

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

شاركت القارئة فاطمة خالد إبراهيم، من الإسكندرية، 21 عامًا، خدمة صحافة المواطن، بصور رسوماتها على جزع شجرة وعلى جوابات، والتى تعبر عن مدى موهبتها فى فن الرسم، مستخدمة ألوان خشب واستغلت كل ما حولها لتحدى نفسها وتنفيذ لوحات بطريقتها الخاصة.

وقالت فاطمة، عبر رسالتها إلى خدمة صحافة المواطن: "أنا برسم بجميع الخامات مثل ألوان زيت، رصاص والفحم وسوفت باستل وألوان خشب وألوان مائية وبحأول دايما اتميز برسوماتى وأسيب بصمة صغيرة، الرسم بالنسبالى يعنى الحرية، والفكرة أن إحنا جيل حابين نرجع لحاجات وجو زمان وزمن الجوبات والأشياء الجميلة فعملت كدا وبدى أصدقاء وأقاربى هدايا أو هما بيطلبوا منى يدوها هداية لحد بيحبوه، وعادة ما يثنى أصدقائى وعائلتى على لوحاتى، مما شجعنى على المواصلة".

 
احد رسومات
احد رسومات

اظرف  زمان
اظرف زمان

تصميمات
تصميمات

جزع شجره
جزع شجره

جواب
جواب

ظرف
ظرف
 
شاركونا فى تحرير المواد الصحفية بإرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة لنشرها بالموقع والجريدة المطبوعة، عبر خدمة "واتس آب اليوم السابع" برقم 01280003799، أو عبر البريد الإلكترونى send@youm7.com، أو عبر رسائل "فيس بوك"، على أن تُنْشَر الأخبار المُصَوَّرَة والفيديوهات باسم القُرّاء.
 
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

المجهول الوردي

الموهبة الحقيقية تستحق

انا بشجع جدا الفن الجميل دا ... من اجمل اللوحت اللي شفتها و فكرة المظروفات و الرسايل جميلة جدا و تحسسك بشاعريه و افلام الابيض و الاسود و الزمن الجميل اللي كان الواحد مفيش حاجه قلقه كان بيعيش اللحظة .... انا بدعمها جدا و بشجها لانها فعلا موهبه ارجو انها تستمر بتقديم حاجات جميله و مش بس ترجع فن زمان لا ..... تعمل فن ليها هي يوصفها و يوصف مشاعرها اعتقد انها هتبدع في اتمني لها كل التقدم و النجاح........ توقيع : المجهول الوردي

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة