عبد الفتاح : القمة المقبلة لن يديرها حكام أجانب ..ورسالة لمرتضى منصور

الجمعة، 27 أبريل 2018 12:38 ص
عبد الفتاح : القمة المقبلة لن يديرها  حكام أجانب ..ورسالة لمرتضى منصور عصام عبد الفتاح عضو اتحاد الكرة
كتب محمد مراد

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

كشف عصام عبد الفتاح عضو مجلس إدارة اتحاد الكرة انه سيتم إسناد القمة المقبلة بين الأهلى و الزمالك لحكم مصرى.

كان الزمالك قد فاز على الأهلى 2 / 1 فى اللقاء الذى أداره الحكم المصرى محمد الحنفى فى الجولة الـ34 للدورى.

تابع عبد الفتاح فى تصريحات لبرنامج الغندور و الجمهور : القمة المصرية سيديرها حكام مصريين رغم أنف الجميع .. وأؤكد من االآن أن  الحكم المصرى أفضل من الكثير من الحكام الأجانب ولن يتم إسناد قمة الاهلى و الزمالك لحكام أجانب.

أضاف عبد الفتاح أنه تلقى رسائل من مرتضى منصور بين شوطى المباراة يهاجم فيها محمد الحنفى وقام بالرد عليه بأن الحكام أشرف من أى أحد.

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

الحكم ..كان يحكم للاهلى..بعد ان سجل الزمالك الهدف الثانى...كل قراراته عكسيه..

😎

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد النجار

انت مصدق نفسك ..... ابقى قابلنى

كباراة اليوم اثبتت بالدليل القاطع على فشل الحكام المصريين فى ادارة مباراة القمة بما فيهم انت وانت حكم لان لا يوجد حكم فى مصر يمتلك الشخصية لادارة هذه المباراة ومن الاخر لا ادارات او لاعبين او جماهير الناديين تتقبل الحكم المصرى فى هذه المباريات حتى ولو كان افضل حكم فى العالم لانهم بينزلوا مهزوزين وماعنجهمش الشجاعة لاتخاذ قرارات مصيريه فى المباراة ويخشون الضغوط من الاخر بلاش مكابرة وعنجهيه فارغة ولموا الدور بدل ماتحصل مشاكل كبيرة حظك اليوم ان المباراة كانت تقريبا من غير جماهير انما لو عادت الجماهير هنلاقى كارثة بسبب التحكيم المصرى عايزين تكرموا الحكام ابعتوهم يحكموا ماتشات بره مصر وده مش هيحصل لان التحكيم المصرى سئ امام الدول كلهاومحدش هيغامر ويجيبهم قرار اتحاد الكره هو سبب الخناقات اللى حصلت وتم تحذيركم انما كنتم كالنعام دفنتم رؤوسكم فى الرمل

عدد الردود 0

بواسطة:

ayman

اللي اختشوا ماتوا

والله نهايتك قربت مع لجنة الحكام بالذمة ده حكم .. حرام عليكوا والله انا مش عارف هاتقبلوا ربنا ازاي .. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم كلكم ياتحاد الفشل.

عدد الردود 0

بواسطة:

Rico

تحكيم فاشل

بالله عليك تجاوب كم حالة طرد تغاضى عنها الحكم الملاكى وكلمنى عن حالة التهور من لاعب الزمالك أوباما وايه رأيك فى عدم إنذار حمدى النقاز وكمان أضف إليهم لعبة النقاز مع وليد سليمان قبل نهاية المباراة بدقائق وفى النهاية تحكيم ناجح.

عدد الردود 0

بواسطة:

ae

قلت لك

السنه الحكام كانوا على مستوى جيد جدا .المشكلة احنا ما نحبش النجاح لحد فينا ولا نحب النجاحين وبالتأكيد لا نفهم شئ عن الروح الرياضية ولا عن الرياضة .

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد محمود

طبل بعيد عن الكورة تحكيم فاشل

مباراة انحطاط اخلاقى وليست قمة والسبب الرئيسى هو الحكام ثم الاعب افضل المحاسبة والتعلم من الاخطأ بدلا من المكابرة والتطبيل ....

عدد الردود 0

بواسطة:

مصطفى

اساند الحكام المصريين ضد كل الغوغائيين

اتقوا الله فى حكامكم ايها الجهلاء الفوضى سببها بلطجة جميع اللاعبين والحكم بذل مجهودا كبيرا للمحافظة على عدم الغاء المباراة ولو قام بطر لاعب لاضطر لطرد نصف اللاعبين للخشونة والاعتراض بطريقة سافلة لكنه تماسك حتى انتهت المباراة واقول ذلك وانا اهلاوى رغم الهزيمة

عدد الردود 0

بواسطة:

Eng Hisham

حكام مرعوشين

ومن حسن حظهم ان الزمالك فاز والا كان مرتضي فرش ليهم الملايه ونعل سلسفين ابوهمو ايضا المتش مش مؤثر مع الاهلي

عدد الردود 0

بواسطة:

نبيل السيد

ماتقدرش

وحياة غلاوتك كلها اسبوعين بس وممكن تلاقى نهائى كاس مصر بين الاهلى والزمالك واتحداك لو اتلعبت بحكام مصريين .لما تتكلم ابقى اتكلم على قدك ماتفتحش صدرك قوى .

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

انا مع الحكم المصرى

اخطاء التحكيم بره فادحة وبتاثر على نتائج المباريات واخرها ماتش ليفربول وستوك ضربة جزاء واضحة وضوح الشمس والايد فى اتجاه الكورة وقالك عادى ولو الحكم كان مرعوش ده طبيعى انت بقالك اكتر من ربع قرن مفيش حكم مصرى حكم مباراة قمة يا ريت بس لما الاجانب يغلطوا منعدش نصقفلهم ولما احنا نغلط نعلق لبعض المشانق

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة