محمد عبد الله طاهر يكتب: يا معشر الإنسان

الجمعة، 09 فبراير 2018 02:00 م
محمد عبد الله طاهر يكتب: يا معشر الإنسان اًصدقاء - صورة أرشيفية

محدش بقه همه حد --------ولا حد فكلامه جد

قاعدين بنضرب فى بعض--- وكل اللى بيننا أتهد

فَرْح القلوب يتعد ---------وشريان الحياة أتسد

وحبايبنا اللى بجد --------يتعدوا على صوابع اليد

يا قلوب يا زعلانين -------يا ريت متزعلوش

غابوا البنى آدمين --------واللى ما بيننا وحوش

عيشوا عاللى كان --------عالماضى بتاع زمان

أيام ما كان الإنسان ------ بيحس بالإنسان

صحيح صعب الكلام ------وكله شوك وجروح

بس حال الزمان-------- خلى الكلام مسموح

وجرح الزمان مليان ----- مفهوش مكان لجروح

يا معشر الإنسان ------ليه كل شىء بيروح؟




أخبار اليوم السابع على Gogole News تابعوا آخر أخبار اليوم السابع عبر Google News
قناة اليوم السابع على الواتساب اشترك في قناة اليوم السابع على واتساب



الرجوع الى أعلى الصفحة