بتعمل أيه يا عنيا.. شوف الشباب قالوا أيه على هاشتاج "هى الستات بتعرف تكدب"

الأحد، 04 نوفمبر 2018 11:00 ص
بتعمل أيه يا عنيا.. شوف الشباب قالوا أيه على هاشتاج "هى الستات بتعرف تكدب" أحاديث بنات
كتب محمد رضا

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

"هى الستات بتعرف تكدب؟".. هذه الجملة بداية شرارة معركة من الشد والجذب بين الشباب والفتيات على "تويتر"، عبر هاشتاج بنفس الاسم "هى الستات بتعرف تكدب؟"، والذى تصدر الترند فى مصر بأكثر من 35 ألف تغريدة حتى الآن.

ودارت شردود الفعل بين الباب والفتيات على هاشتاج "هى الستات بتعرف تكدب"، ما بين مؤيد ومعارض، مهاجم ومدافع بين الجنسين، فمن جانبه قال حساب باسم محمد خالد، "اكدبوا اكدبوا براحتكم.. برضه أنتم زينة الحياة الدنيا وبنحبكم"، كما قال عم شكشك "متقولوش كده عليهم دول ناس لذيذه"، وكانت هذه هى التعليقات الحيادية من جانب الشباب.

هاشتاج هى الستات بتعرف تكدب
هاشتاج هى الستات بتعرف تكدب

 

بينما، بدأت السخرية والهجوم من تعليق قال صاحبه "يا باشا كل البنات ماعدا بنات مصر ميه ميه يا باشا"، كما قال حساب باسم "مو"، "ده كله كدب أبيض بيخرب البيوت بس يعنى"، وسخر أحمد القرش "هى الستات بتعرف تكذب.. بتعرف تعمل أيه يا عنيا..."، فيما قال فتحى عبد الفتاح "أنا أعرف واحدة مش بتكدب سبحان الله"، كذلك قال عمرو محمد "الستات بتكدب بتكدب بتكدب"، وقال حساب باسم فارس غزة "لا الستات بتبيع سبح بس".

وكان رد فعل البنات على ذلك الهجوم الشبابى، من جانب حساب باسم "Nurse"، حيث قالت "الرجاله هى اللى اخترعت الكذب أصلا عادى احنا كملنا بس ع نهجهم"، فيما قالت منى مجدى "نص اللى كاتبين إن الستات أساتذة كذب ميعرفوش إن الرجالة ملايكة تحوير".

1
 

 

2
 

 

3
 

 

4
 

 

5
 

 

6
 

 

7
 

 

8
 

 

9
 

 

10
 

 

11
 

 

12
 

 

13
 

 

14
 

 

15
 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة