حاجزو المرحلة الثالثة للمشروع الاجتماعى ببورسعيد يشكون من اختلاف المواصفات

السبت، 27 أكتوبر 2018 11:00 م
حاجزو المرحلة الثالثة للمشروع الاجتماعى ببورسعيد يشكون من اختلاف المواصفات اسكان اجتماعى - أرشيفية
كتب رامى محيى الدين

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

نقلت القارئة بسمة عبد الله طه من أهالى بورسعيد حى المناخ المنطقة الخامسة مشكلة حاجزى المرحلة الثالثة للمشروع الاجتماعى ببورسعيد مع اختلاف المواصفات.

وقالت القارئة فى رسالتها لصحافة المواطن: احنا المرحلة الثالثة للمشروع الاجتماعي ببورسعيد حضرتك المشروع نزل سنة 2013، وكراسة الشروط كانت 75 مترا والاستلام كمان عامين، وتقدمنا على هذه الشروط، ولكن تفجأنا بعد 6 سنوات المساحة التى تبنى 53 مترا، مع العلم أن المرحلتين تتراوح مساحتهما ما بين 80 /90 مترا، ونحن نطالب بالمساواة واجتماعنا بالسيد المحافظ، على رغبة من سيادته ولكن للأسف الرد كان اللي عاجبه عاجبه واللي مش عجبه يستنى مشروع بالوظه وحضرتك ده بعيده جدا جدا عند بورسعيد، مناشدة المسئولين بالعمل على حل المشكلة فى أسرع وقت ممكن.

وأضافت القارئة: حتى الآن لم يتم الاستلام تقريبا كده ممكن كمان سنة أو اتنين عشان هما لسه بيبنوا بس احنا عاوزين يوقفوا بناء عشان يبنوا المساحة اللي في كراسة الشروط.

شاركونا فى تحرير المواد الصحفية بإرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة لنشرها بالموقع والجريدة المطبوعة، عبر خدمة "واتس آب اليوم السابع" برقم 01280003799، أو عبر البريد الإلكترونى send@youm7.com، أو عبر رسائل "فيس بوك"، على أن تُنْشَر الأخبار المُصَوَّرَة والفيديوهات باسم القُرّاء .










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة