أكرم القصاص - علا الشافعي

فصل 4 طلاب بجامعة السويس لقيام طالبة بتعليق لافتة اعتذار لحبيبها "مودى"

الإثنين، 22 مايو 2017 09:48 ص
فصل 4 طلاب بجامعة السويس لقيام طالبة بتعليق لافتة اعتذار لحبيبها "مودى" لافتة الطالبة لصديقها
السويس- سيد نون

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
قرر مجلس التأديب بجامعة السويس، فصل 4 من الطلاب ثلاث طالبات وطالب، قاموا بتعليق لافتة غرامية لطالبة تحب طالب داخل الحرم الجامعى.
 
 
وقال الدكتور ماهر مصباح رئيس جامعة السويس، إن مجلس التأديب بالجامعة، هو من اتخذ قرار الفصل، وقام الطلاب المفصولين وأسرهم بالتقدم بطلب التماس لرئيس الجامعة.
 
 
وأكد ماهر مصباح، أنه سيتم دراسة الالتماس جيدا، وسيتم اتخاذ القرار المناسب حفاظا علي الجامعة والطلاب ومستقبلهم.
 
 
وكانت جامعة السويس، قد شهدت يوم الأحد الماضى 7 مايو، قيام طالبة بالاعتذار لحبيبها الطالب بالجامعة بتعليق لافتة داخل الجامعة تعبر من خلالها عن اعتذارها.
 
 
وقامت الطالبة بالفرقة الثالثة بكلية الآداب، بالاعتذار لحبيبها "مودى" بالكتابة على اللافتة "أنا غلطت فى حقك كتير وبعتذرلك أمام كل الناس .. أسفة يا مودى بحبك أوى".
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

ahmed Aziz

ما لكم كيف تحكمون ؟!

بدل ما تفصل الطلبه دول و تضيع مستقبلهم علشان اعتذار بنت لحبيبها كان من باب اولى تفصلوا الدكتوره اللي عماله تطلع فيديوهات رقص بلدي و لسه ماتفصلتش لحد دلوقتي

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد الصعيدي

لا حول ولا قوة الا بالله

الحرم الجامعي مركز العلم والعلوم تحطو فيه لافتات حب وغرام وكلام فاضي وبعدين الطلاب وهم في الجامعة ياخدو بالهم من العلم والتفوق ولا من الحب والغرام والكلام الفاضي ده بسبب سؤ التربية والاخلاق للبنت والولد سوا والاختلاط الحرام دي النتيجة ربنا يكفينا شرهم ويهدي شباب وبنات المسلمين ويحصنهم بالزواج والعفاف اللهم آمين

عدد الردود 0

بواسطة:

منوفى

قرار عشره على عشره بلامسخره وقلة ادب

تقولى بقه كلنا حبينا والحب مش حرام الخ الخ ****دا عند امه ياادهم

عدد الردود 0

بواسطة:

أبلة نظيرة

طب ومودي مش حيترفد؟

أؤيد فصل الطالبة مش عشان اعتذرت لمودي، انما عشان كتبت "باعتذرلك" بالزاي بدلا من الذال.. وكمان عشان بتحب عيل اسمه "مودي",, ايه مودي دة يا بت؟ طب حبي عوضين، حبي حسنين، حبي محمدين، مش مودي!

عدد الردود 0

بواسطة:

جحا

خطأ لا يستحق هذه العقوبة المبالغ فيها

كان يكفي لفت نظر و توزيع تحذير لطلاب الجامعة من تكرار هذه الافعال و الا سيتم اتخاذ قرارات تأديبية ضد من يثبت قيامه بمثل هذه الاعمال في المستقبل. اما عن العقوبة فتكون بعيدا عن الفصل او المنع من ذخول الامتحان او اي اجراء عقابي يؤثر علي مستقبل الطلاب بل يمكن توقيع عقوبة خدمية كان يقوم الطالب المذنب باي اعمال خدمية في الجامعة لمدة محددة.

عدد الردود 0

بواسطة:

ashraf Hassan

أحيه يا أبو سوسو احيه

ما لفت نظري و أحزن قلبي مستوى التعليم - يعني طلاب في كلية آداب - كلية آدااااااااااااااب - يكتبوا و ينشروا جهلهم على يافطة توضح مدى الأستهتار فكلمة اعتذر مكتوبة بحرف الزين و المفروض بحرف الذال -- ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!! هو ده التعليم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و أداب كمان !!!!!!!!!!!!!!!!!! بدل الهيافة دي يروحوا يتعلموا كيفية الهجاء الصحيح و قواعد و اصول اللغة و تضييع الوقت في الهايف زيهم - الله يكون في عون اهاليهم

عدد الردود 0

بواسطة:

شبراوى

فرقوا بين الحرم الجامعى وبين ملاهى الحب.

ياسادة أتقوا الله الحرم الجامعى للتعليم وتعليم القيم والأخلاق . وخلى الحب للنوادى والمقاهى والكافيهات. ويجب عدم الرجوع فى قرار الفصل حتى ولو فصل مؤقت ليكنوا عبرة لغيرهم.

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد ربيع

وما الأخلاق مابقيت

الادب والاخلاق اساس العلم متي نتعلم ونعلم الطلاب ان الأخلاق والتربيه اهم بكتير من شهاده تأخذ وتوضع ادرجاج الرياح اما الأخلاق والتربيه عَصّب الامه فأرجو من اداره الجامعه الحزم

عدد الردود 0

بواسطة:

نصر

ابقى خلى مودى ينفعك

قال مودى قال

عدد الردود 0

بواسطة:

مودي!!

هل مودي يستهل؟

السؤال هنا هل مودي الان لسة زعلان اما صفح عنها؟

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة