بالصور.. كاميرات المراقبة تفضح "متحرش" المترو .. محمد يعترف: "بحب الستات وأنا ستاتى من زمان.. وجبت ملابس حريمى علشان محدش يشك فيا".. و"الشباب بيتحرشوا بيا وبيعاكسونى فى الشارع"

الأربعاء، 17 مايو 2017 10:00 ص
بالصور.. كاميرات المراقبة تفضح "متحرش" المترو .. محمد يعترف: "بحب الستات وأنا ستاتى من زمان.. وجبت ملابس حريمى علشان محدش يشك فيا".. و"الشباب بيتحرشوا بيا وبيعاكسونى فى الشارع" شاب يرتدى ملابس نسائية للتحرش بالفتيات بالمترو
كتب محمود عبد الراضى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

30 %من حالات التحرش تتم فى وسائل المواصلات العامة والخاصة

75 %من حالات التحرش تقع فى الأماكن المزدحمة التى تعد بيئة خصبة للمتحرشين

306 مادة فى قانون العقوبات المصرى تحبس المتحرش مدة تصل لسنة 

 
شاب يرتدى ملابس نسائية للتحرش بالفتيات بالمترو (1)
شاب يرتدى ملابس نسائية للتحرش بالفتيات بالمترو 
 
لم يكن يتخيل رجال مراقبة الكاميرات بمحطة الشهداء، أن الفتاة التى تجلس على أحد مقاعد المحطة، هى شاب يتنكر فى ملابس حريمى، ويضع على وجهة مساحيق التجميل، ليستطيع أن يتواجد فى العربة المخصصة للسيدات ليتحرش بهن دون أن يشك فيه أحد، ولم يكن جلوسه فى المحطة سوى استراحة ليكمل رحلته فى المترو من المرج إلى حلوان. 
 
شاب يرتدى ملابس نسائية للتحرش بالفتيات بالمترو (2)
شاب يرتدى ملابس نسائية للتحرش بالفتيات بالمترو 
 
 بداية الواقعة، كانت عندما لاحظ فريق متابعة كاميرات المراقبة بمحطة الشهداء جلوس فتاة على رصيف المحطة فترة طويلة ومرور عدد من القطارات دون استقلالها، وعند قدوم القطار، تفحص ونظر داخل عربيتى السيدات دون الصعود، وعلى الفور تم إبلاغ ضابط المباحث الموجود بالمحطة الذى حضر لغرفة الكاميرات لمتابعة الموقف، ووجد فتاة فى العقد الثانى من العمر ترتدى ملابس حريمى مستخدمة أدوات التجميل بشكل مبالغ فيه، وعليه توجه لها الضابط لفحصها وبالفعل بدأ معها الحوار بسؤالها عن وجهتها وبياناتها الشخصية، ففوجئ بصوت أجش غليظ، فطلب منها اصطحابها إلى مكتبه، مستعينا بالشرطة النسائية لفحصها وتفتيشها ذاتيا، إلا أنه فوجئ بها تفصح عن اسمها وشخصيتها الحقيقية، وتبين أنه شاب يدعى «محمد. ع» واعترف بارتدائه للملابس الحريمى بقصد ركوب عربة السيدات للتحرش بهن واعتياده لهذا التصرف بهذه الطريقة.
 
شاب يرتدى ملابس نسائية للتحرش بالفتيات بالمترو (3)
شاب يرتدى ملابس نسائية للتحرش بالفتيات بالمترو 
 
وبالكشف على المتهم لم يستدل له على معلومات جنائية، وبالعرض على اللواء قاسم حسين، مدير الإدارة العامة لشرطة النقل والمواصلات، وجه باتخاذ الإجراءات القانونية وتحرير المحضر اللازم.
 
وفى التحقيقات أقر الشاب، بأنه أدمن التحرش بالسيدات، والجلوس فى المكان الذى توجد به الفتيات، وفى سبيل ذلك قاده تفكيره إلى شراء كميات من الملابس الحريمى، لارتدائها والذهاب بها لمحطات المترو واستقلال عربات السيدات، حتى يتسنى له التواجد وسط السيدات خاصة أثناء أوقات الذروة، فتكون العربة مكدسة بالسيدات وأجسادهن متلاصقة، ليجد الشاب متعته من خلال ملامسة أجسادهن.
 
وأضاف المتهم، أنه اعتاد أن يتحرك طوال اليوم على خطوط المترو، يمارس هوايته الدنيئة، فأينما حلت النساء كان بينهن، يستغل الزحام ليفرغ نزواته الدنيئة دون أن يشك أحد فى أمره.
 
المتهم، بعد القبض عليه، برر أفعاله بحبه الشديد للجلوس فى الأماكن التى يتواجد بها النساء، قائلاً: «أنا باحب الستات وأنا ستاتى من زمان»، مؤكداً أنه دأب على التحرش منذ صغره، ويستمتع بوجوده فى الأماكن المزدحمة ليمارس هويته المفضلة وهى التحرش.
 
وتم فحص الهاتف المحمول للمتهم، حيث عثر به على كميات من الصور ومقاطع الفيديو التى يظهر فيها مرتدياً للملابس النسائية، مؤكداً أنه أصبح لديه ولع بارتداء ملابس النساء، حتى فى المنزل اعتاد لبس ملابس الفتيات، وشراء «المكيب». 
 
وأضاف المتهم: «عندما أخرج بملابس السيدات أحياناً أتعرض للمعاكسة فى الشارع» حيث يظن البعض أننى فتاة، وقبل القبض عليه شعر بالتعب نتيجة ارتفاع درجة الحرارة وتحركه بين عدد من القطارات، فقرر الاستراحة بمقاعد محطة الشهداء، ولم يدر أن كاميرات المراقبة ترصده، حيث جلس لوقت طويل، الأمر الذى أثار شكوك رجال الأمن نحوه فكشفوا أمره وقبضوا عليه.








الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

maged

انتم مش فاهمين

هو مش متحرش بالمعنى دة..هو مريض..الحالة دى اسمها sissy boy ..يعنى اراجل اللى من جواه نفسيا هو ست لكن من برة هو راجل..وبيحب يلبس لبسهم..ويقعد معاهم..ويحكى معاهم حكاياتهم التفهة عن الخضار واللبس والمشاعرف ايه..هو بيحس بالسعادة بكدة

عدد الردود 0

بواسطة:

hany

يجب عرضه علي طبيب نفسي

لا يمكن يكون انسان سوي

عدد الردود 0

بواسطة:

أبو العُريف

جاتله عالطبطاب بتفتيش الشرطة النسائية ؟

. . ولذلك واجب تخلوه يحلي بعدها على إيد 5 مخبرين من اللي قلبه يحبهم من بتوع زمااااااااااااااااان من أصحاب الطول والعرض والكف والقدم مقاس 65 وطالع .

عدد الردود 0

بواسطة:

نانسي

اكشفوا وجهه

انسان زي دة لازم يتكشف وجهه ليكون عبرة لغيره.

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد المانيا

الرجوله مالهاش قطع غيار

يا نانوس عينك أمك

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد حنفى

مريض نفسى

انصح بعرضه علي طبيب نفسى اولا

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد انور

احترم الراى رقم 1 و2

بالفعل ممكن يكون ده وصف للحالة دى خصوصا مع الاخذ فى الاعتبار مخاطر انه يتنكر فى ظروف البلد دى وينزل كده وكمان فى المترو ده معناه انه بالفعل على استعداد يخاطر فى سبيل هذا الفعل فمن الممكن يكون مريض فعلا نشر الثقافه الخاصة بالمرض النفسى و انه مش عيب تروح لطبيب نفسى شىء مهم بس للاسف و انا اعترف انى اولكم لو حصل لحد امامى الموقف ده انا كنت موت اللى جابوه --- هى ثقافة وعادات وتقاليد اتربينا عليها--

عدد الردود 0

بواسطة:

عاشقه الساهر

صدمه

مش معقول اوي الي بيحصل فلبلد دي ربنا يخلي الشرطه بليز متنسوش تشكرو الي ابض عليه

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

ركوب الستات في عربات الرجال

كما انه محظور علي الرجال دخول عربات الستات من العدل ان يحظر ركوب الستات في عربات الرجال، الرجاله بتبقي واقفه هتموت من التعب و الستات واخدين مكانهم بدون وجه حق، و ده مشهد بيتكرر يوميا و فيه ظلم كبير للرجال. اما هذا الشاب فيجب علاجه نفسيا

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود عمران

اوافق رقم 9

انا مع رقم 9 وياريت يتم تبنى هذا الرأى لابد من عدم ركوب السيدات فى عربات الرجال وخصوصا فى ساعات الزحام بيبقى شكلهم مش محترم وهما مزاحمين الرجال ومتلاصقين بيهم واى واحده بتحترم نفسها المفروض متركبش عربات الرجال والراجل الديوس اللي بيدخل مراته اوخته اوامه عربات الرجال .ومش عاوزين فلسفه

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة