خالد صلاح

برعاية سوبر كورة

سوبر كورة

سكان شارع نهرو فى مصر الجديدة يطالبون بتدخل الحى لمواجهة الكلاب الضالة

الأربعاء، 01 فبراير 2017 05:00 ص
سكان شارع نهرو فى مصر الجديدة يطالبون بتدخل الحى لمواجهة الكلاب الضالة الكلاب الضالة
كتب محمد تهامى زكى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

يعانى أهالى شارع نهرو خلف حديقة المريلاند فى مصر الجديدة، من انتشار الكلاب الضالة التى يسبب نباحها إزعاجا للسكان، فضلا عن محاولاتها فى عقر الأطفال ومطاردة الأهالى.

وأرسلت القارئة، رشا عبد العظيم، شكوى من انتشار الكلاب بهذه الطريقة الملفتة للنظر، مطالبة المسؤولين بحى مصر الجديدة التدخل السريع لحل هذه المشكلة التى باتت تؤرق السكان خاصة فى أوقات الليل.

شاركونا فى تحرير المواد الصحفية بإرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة لنشرها بالموقع والجريدة المطبوعة، عبر خدمة "واتسآب اليوم السابع" برقم 01280003799، أو عبر البريد الإلكترونى send@youm7.com، أو عبر رسائل "فيسبوك"، على أن تُنْشَر الأخبار المُصَوَّرَة والفيديوهات باسم القُرّاء.

 


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

التعليقات 6

عدد الردود 0

بواسطة:

أبو العُريف

كان غيركم . . أشطر .

إحنا في مدينة نصر . . ( أتنبح صوتنا ) من المطالبة بإنقاذنا من الكلاب أللي باتت تطارد أولادنا وتطاردنا في الشوارع في النهار والليل . . ولاااااااااااااااااااااااااا مجيب . . فقولنا نحترم نفسنا قدام الكلاب . . ونبطل شكوى .

عدد الردود 0

بواسطة:

hanaa ez

كلاب الشوارع

اكثر من 20كلب بمنطقة الجامعة الامريكية بمحمد محمود وسط البلد محيطين بالشارع وامام العمارة التى نسكن بها مما عمل رعب لاطفالنا ولنا ولا احد يستجيب اكيد لابد من حل فهى تتكاثر فى جميع الجمهورية

عدد الردود 0

بواسطة:

منوفى

نحن بلا فخر فى القطاميه بالقاهره الجديده على وشك التخلص من البنى ادمين من اجل راحة الكلاب

ذهبنا الى الى فرع الطب البيطرى بالمنطقه وشكونا له رغم اننا ونحن داخلين عليه وجدنا مجموعه من الكلاب تحوم حول الفرع ***يعنى مش محتاجين شكوى***المهم قال انه يريد شكوى جماعيه موقعه من السكان ورغم ذلك لايستطيع التعامل مع الكلاب خوفا من جمعيات الرفق بالحيوان*****طب ايه الموقف يابيه من الرفق بالانسان

عدد الردود 0

بواسطة:

sayed badr

كلاب خارجة المطرية

فكرة اقدمها لمسئولى حى المطرية وعين شمس الغربية للتخلص من الكلاب الضالة وهى ان يقوموا بتصديرها للفلبين او الصين و بالعائد ننظف ونسلفت شوراع المطرية (شارع السنارى وجوبيان) والباقى (فرق العملة ) نعمل مصلحة وسبوبة كالعادة .

عدد الردود 0

بواسطة:

كنت مواطن زمان

الله يرحم الايام الجميلة

لما كنت طفلا كنت اري عربة جنينة الحيوانات وبها اثنان من العساكر يصطادون الكلاب الضالة بالخرطوش ويحملونها طعاما للاسود والنمور بالجنينة...ولكن يبدو ان الاسود والنمور انقرضت من الجنينة ومن المجتمع وبالتالي توافرت الكلاب الضالة بالشوارع ..

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرى

حسبى الله ونعم الوكيل فى اى حد بيأذى حيوان

اقسم بالله وعلى تجربة اى حد بيأذى حيوان بيجى عليه وعلى اولاده واعز مايملك واحد رمى زيت مغلى على كلاب بيته اتحرق بعدها واولاده اتفحمو واكتر من حاجة وحصلت قدامى من لايرحم لايرحم واللى مش مصدق كلامى يجرب والله والله ربنا هينتقم وساعتها مش هينفع ندمه ده ربنا ادخل سيدة جهنم علشان قطة

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





لا تفوتك
الرجوع الى أعلى الصفحة