فيديو.. معلمة تعتدى بالضرب على طالب بمدرسة الجنينة بالدقهلية

الإثنين، 04 ديسمبر 2017 01:00 ص
فيديو.. معلمة تعتدى بالضرب على طالب بمدرسة الجنينة بالدقهلية ضرب طالب على وجهه
كتب إسلام جمال

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

 

أرسل أحد قراء "اليوم السابع"، مقطع فيديو عبر خدمة "صحافة المواطن" يظهر ضرب معلمة بمدرسة الجنينة الإعدادية المشتركة، التابعة لإدارة منية النصر التعليمية لطالب بالمرحلة الإعدادية على وجهه.

 

ويتضح من الفيديو، أن المعلمة كانت تستجوب أحد الطلاب بشأن واقعة ارتكبها، إلا أنها انفعلت وقامت بضربه على وجهه بيديها عدة مرات متكررة مما يسبب إيذاءً بدنيًا ونفسيًا حادة للطالب.

 

شاركونا فى تحرير المواد الصحفية بإرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة لنشرها بالموقع والجريدة المطبوعة، عبر خدمة "واتس آب اليوم السابع " برقم 01280003799، أو عبر البريد الإلكترونى send@youm7.com، أو عبر رسائل "فيس بوك"، على أن تُنْشَر الأخبار المُصَوَّرَة والفيديوهات باسم القُرّاء.

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرية

ضربة فى قلبها

هى دى مدرسة ولا شغالة فى مجزر ؟؟؟ياوزير التعليم اغلق المجازر لكى تنهض البلد .

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد ابوهرجة

حصلت ملايين المرات

مستغربين ليه بيحصل اكتر من كدة الموظفين الخوميين عندهم عقد نفسيه وكبت بيخرجوه فى الشغل خصوصا فى المدارس والسجل المدنى والجوازات والمرور والمجالس المحلية والمستشفيات مستغربين ليه يا جماعة شوفنا اكتر من كدة ده غير دور الايتام . محتاجين قانون يحمى المواطنين من بعضهم

عدد الردود 0

بواسطة:

.

منظرها ناظره المدرسه....

😁 مشمش 😁

عدد الردود 0

بواسطة:

بصراحة

مش من حقها تضربة

لكن المنظومة كلها عيوب علي مر الزمان . المدرسين متواجدين في الغرفة و عادي كلة واخد علي كدة ان الضرب و الاهانة هو الحل

عدد الردود 0

بواسطة:

صريح

هى العيال دى بيحوق فيها ضرب دى عيال جبله مبتحسش ..

طيب ياريت العيال دى تفلح قد ماالمجتمع كده بيخاف من بهدلتها وقلة كرامتها !

عدد الردود 0

بواسطة:

مواطن

ايه الحنان دا كله اسالوا انفسكم ماالذى حدث من الطالب قبل ان ترفع يدها عليه

ولماذا مدرسه انثى تدخل فصل طلبه اعدادى قمة فى السفاله فين الانضباط ممكن تدخل فصول البنات او مديرة مدرسة بنات ---مين مسؤل عن التربيه الاهل والاسره ام المدرسه - لو التعليم بفلوس مثل المدارس الاجنبيه ستلتزم الاهل بتربية ابنائها ومتابعتهم يوميا لكن ابو بلاش كتر منه

عدد الردود 0

بواسطة:

من الفيوم

نظام المتابعة والمجاملة فى التعليم

لابد من وضع نظام جديد لمتابعة الاداء فى المدارس والرقابة على المدرسين وتكون متابعة جدية بدلا من النظام الهيكلى فى المتابعة و ومرور الموجهين على المدارس للتوقيع على كشوف تحضير المدرسين بدون متابعة فعلية لاداء المدرس او مستوي الطلبة ونظام المجاملات والمحاسيب الذي اودي بالعملية التعليمية الى الحضيض انا لا اعمم ولكن الغالبية تكتفي بالمتابعة الشكلية وكثير من المدرسين يعتقدون ان الطلبة عبيد لديهم يمكن للمدرس ان يضرب الطالب ء تفريغا لعقد نفسية ومشاكل خارجية او ابتزازا للطالب ليذهب اليه فى الدرس الخصوصي و المدرس والمدير سمن على عسل والدنيا ماشية لسبب او لاخر . العملية التعليمية ناتجها فاى لان المتابعة الفعلية الحقيقية شبه منعدمة .

عدد الردود 0

بواسطة:

الدكتور

هذا يسمى "تحرشا" فى بعض الدول وعقوبته السجن

لو مثل هذا حدث فى أوربا الغربية أو أمريكا الشمالية (وهذا مستحيل تماما) لباتت هذه الصعلوكة فى السجن فى نفس اليوم. أحيانا كنت أمزح مع إبنتى ذات العشر سنوات وأقول لها هل يضربكم المدرس فى المدرسة؟ ( فى أمريكا) فكانت تذهل من السؤال وتقول إذا حدث هذا لكان قضى ليلته فى السجن!

عدد الردود 0

بواسطة:

مصريه

ايه التخلف ده

عمر الولد ده ما هيكون حاجه كويسه لأنه تم قهره وبعدين مش من حقها تضرب الولد مهما عمل لو ابن اى حد عنده دم أو كرامه عمره ما كان هيسكت وبعدين اللى بيقول أصله ببلاش انا فى بريطانيا والتعليم لحد الثانوى ببلاش وعمر ما حد يقدر يمد أيده على طفل فى الاول والآخر هو طفل

عدد الردود 0

بواسطة:

ياسر ابو طارق

الانعاش

طيب الطالب االي بيصور اخباره ايه منظونة التعليم بالانعاش محتاجه تنفس صناعي اونقل دم. أو انعاش بحهاز انعاش القلب

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة