بالصور.. "نيرة" طالبة بـ"تربية نوعية" تشارك بمجموعة من أبرز لوحاتها

السبت، 14 يناير 2017 08:00 م
بالصور.. "نيرة" طالبة بـ"تربية نوعية" تشارك بمجموعة من أبرز لوحاتها سوارا ممثلة هندية
كتب إسلام جمال

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

شاركت القارئة، نيرة عبد العزيز، طالبة بكلية التربية النوعية بجامعة طنطا، بمجموعة من أبرز أعمالها الفنية، إذ اعتادت رسم لوحاتها باستخدام الفحم والألوان.

لوحة لطفل مرسوم بالفحم
لوحة لطفل مرسوم بالفحم

تقول نيرة لـ "اليوم السابع" :"طموحى إنى أبقى فنانة وشاعرة كبيرة وأشارك فى معارض كتير، أهلى بيشجعونى كتير من وأنا صغيرة تقريبا من وأنا فى ابتدائى إنى أرسم، شاركت فى الملتقى الطلابى الإبداعى الثامن عشر فى محور الإبداع الفنى على مستوى الجامعات العربية وكنت عاملة موضوع بحث عن طريق عمل الحلى المطبوعة باستخدام الأقمشة غير المنسوجة والحمد لله حصلنا على المركز الثالث على مستوى الجامعات العربية فى محور الإبداع الفنى".

بكاء سيدة
بكاء سيدة
 
فتاة جميلة
فتاة جميلة

شاركونا فى تحرير المواد الصحفية بإرسال الصور والفيديوهات والأخبار الموثقة لنشرها بالموقع والجريدة المطبوعة، عبر خدمة "واتس آب اليوم السابع " برقم 01280003799، أو عبر البريد الإلكترونى send@youm7.com، أو عبر رسائل "فيس بوك"، على أن تُنْشَر الأخبار المُصَوَّرَة والفيديوهات باسم القُرّاء.

فتاة هندية
فتاة هندية

 

فتاة متأملة
فتاة متأملة
 
عادل إمام
عادل إمام
 
سوارا ممثلة هندية
سوارا ممثلة هندية
 
طفل مبتسم
طفل مبتسم
 
ممثلة هندية
ممثلة هندية

 









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود

تحفه

بجد لوحات رائعه تسلم ايدك ومن نجاح لنجاح يافنانه .ربنا يبارك فى حضرتك

عدد الردود 0

بواسطة:

هدى

ربنا يبارك

تسلم ايدك لوحات جميله

عدد الردود 0

بواسطة:

مريم

تسلم ايدك

تحفه . تسلم ايدك

عدد الردود 0

بواسطة:

هشام وهبه

بن قريه بجوارك ( ميت يزيد )

بجد رسمك تحفه :) دائما اقولها اللي بيرسم ده له احساس ودماغ غير باقي البشر ،، سعات الانسان مننا بيلجأ للرسم عشان من الحاجات الوحيد اللي بيرتاح نفسياً فيها وعشان كدا بنحب نعيد زكريتنا ونطلع رسوماتنا القديمه نتفرج عليها ( مجرد النظر فيها مع الابتسامه راحه مايحسهاش الا اللي جربها ) ،، اندماج الرسام في الرسم بيفصله تماماً عن العالم الخارجي بيعيش ويستمتع ويبتكر وبيتصل بالعالم الخارجي بحساسه في ورقه وقلم . احساس كدا تقدروا تقولوا نفس احساس اي انسان جواه موهبه ميزه بيها ربنا عن الاخر ،، زي ماكلنا فينا مواهب لايكلف احد عناء البحث عنها ،، عشق الفنون ادمان .. وانا بجد فخور بأنك من القرشيه :)

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة