أيوة يا باسم يوسف أنت أرملة هيلارى كلينتون وعندنا الدليل.. هل تنكر أنك اشتغلت فى برنامج كتالوج الديموقراطية بتمويل من حملة كلينتون ؟ وهل تنكر حصولك على مئات الآلاف من الدولارات للترويج لها وسط العرب ؟

الخميس، 10 نوفمبر 2016 06:32 م
أيوة يا باسم يوسف أنت أرملة هيلارى كلينتون  وعندنا الدليل.. هل تنكر أنك اشتغلت فى برنامج كتالوج الديموقراطية بتمويل من حملة كلينتون ؟ وهل تنكر حصولك على مئات الآلاف من الدولارات للترويج لها وسط العرب ؟ برنامج باسم يوسف
رامى نوار وشيرويت ماهر

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

- باسم يوسف يفقد أعصابه ويلجأ للشتائم القذرة ردا على تقرير "أرامل هيلارى كلينتون" ..ورواد سوشيال ميديا يفضحونه

 
2
 
الإعلامى السابق باسم يوسف فقد أعصابه ولجأ للشتائم القذرة ،لماذا؟ ردا على تقرير صحفى ساخر يرصد أرامل المرشحة الديموقراطية الخاسرة هيلارى كلينتون والمتباكين على فشلها غير المأسوف عليه فى الانتخابات الرئاسية الأمريكية ، فهل تصدقون ذلك؟ أنا عن نفسى لم أصدق فى البداية ، وأخذت أسأل كل من أعرفه : هل باسم يوسف الشتام صاحب اللسان الزفر هو نفسه الإعلامى السابق الى صدعنا طوال سنوات على الفضائيات ثم على تويتر وفيسبوك بأنه من مدرسة الكوميديا الفارس وأن السخرية حق لكل مواطن مثل الماء والهواء ، وأن الساخر صاحب رسالة حتى لو كانت سخريته تلميحات جنسية وإفيهات رقيعة ؟ معقول ، لماذا تفقد توازنك يا باسم هكذا ؟ ولماذا تبدو وكأنك مصاب بدوار البحر وركبك بتخبط فى بعضها ومش عارف تتلم على نفسك من هول الصدمة؟ وهل توزيع الشتائم القذرة على الصحفيين سيخرج الغضب والحزن من داخلك ؟ هل تطاولك على اليوم السابع مثلا سيعيد المرشحة الديموقراطية إلى مجال المنافسة مرة أخرى هى وحملتها وفلوس حملتها ؟ اللى راح راح يا باسم وشكوتك لله ، أو على رأى عبد المطلب الشهير بطلب عن المصريين " عمر اللى راح ما هيرجع تانى " ، لا بالشتائم ولا بالظهور بمظهر المعارض العنيف والساخر من كل الناس ، ولا حتى بإرهاب الصحفيين ، لأن المؤسسات الصحفية تستطيع أن ترد عليك جيدا دون أن تنحدر إلى هذا المستوى من الشتائم والتجاوزات التى يعف اللسان عن ذكرها.
bassem-2
 
 
الحقيقة المرة يا "باسم" أنك أرملة حقيقية من أرامل هيلارى كلينتون والدليل: 
الحقيقة المرة يا باسم أنك أرملة حقيقية مقهورة من أرامل هيلارى كلينتون وحملتها وحزبها ،وأنك تقضى الليل والنهار تحاول أن تنسى الكابوس الذى تعيش فيه ، والدليل أنك اشتغلت فترة لا بأس بها فى برنامج "كتالوج الديموقراطية مع باسم يوسف" أو Democracy Handbook with Bassem Youssef 
 
وأنت تعرف وأنا أعرف أن هذا البرنامج ممول بالكامل من حملة المرشحة الديموقراطية هيلارى كلينتون ، وأن أهداف البرنامج الذى كنت تقدمه فى الولايات المتحدة وللناخبين الأمريكيين ، كان يستهدف أوساط العرب والمسلمين الأمريكيين للترويج لهيلارى وحزبها وانتقاد ترامب والجمهوريين ، والآن بعد سقوط هيلارى ، تبقى أرملة من أراملها ولا لأ؟!
 
دا انت أرملة مقهورة ومتشحتفة عياط طول الليل ، صحيح أنت لهفت مبلغ خرافى من وراء هذا البرنامج الأمريكانى السبوبة ، بين 700 ألف إلى 800 ألف دولار بخلاف مصاريف الإنتاج ، لكنك كنت تمنى النفس بأن اللى جاى أحلى ، وإن فوز هيلارى مضمون ، وإنها هترجع تانى تقول لمصر والمصريين " الآن يعنى الآن" لإعادة المقاطيع إلى الحكم ومعهم الطابور الخامس وطابور المنتفعين من أموال برامج الخارجية الأمريكية والسفارة! ، وبعد ما راح الحلم بسقوط الحيزبون الديموقراطية ،تبقى من أراملها ولا لأ يا باسم؟
 
bassem-3
 
 
ألم تخصص حلقة من برنامجك الدعائى "كتالوج الديموقراطية مع باسم يوسف" أو Democracy Handbook with Bassem Youssef للترويج لهيلارى كلينتون وتقديم النصائح لها حتى تجتذب أصوات الأقلية الصامتة، وكيف أنهم يشكلون ثلث الناخبين؟
ألم تقم  بلقاءات ترويجية لهيلارى فى الشارع مع مواطنين أمريكيين ينتمون للأقليات لإثبات توجههم نحو الديموقراطيين وهيلارى ،  تبقى من أراملها ولا لأ يا باسم؟!
 
bassem---clinton
 
ألم تقدم حلقة خاصة من نفس البرنامج عن ترامب وقلت فيه: " الديمقراطية يمكن أن يؤدي إلى الكثير من الضوضاء، وأسفل هذا الضجيج يوجد دونالد ترامب" ؟.
 
ألم تقل ساخرا من ترامب: الرجل البرتقالى لديه كل قدرات الرجل الأعلى فهو يسيطر على الإعلام ولا يخاف ،ثم سخرت منه  بفيديو فى حلبة مصارعة يقوم فيها ترامب بالإعتداء على الحكم"
 
ألم تتهم ترامب خلال الحلقة بأنه يسكت معارضيه بالقوة قاصدا إثارة غضب الأمريكيين وتنفيرهم منه، واستشهدت بفيديو خلال نقاش بين ترامب وجيب بوش ،يظهر فيه ترامب يقول فى عصبية لبوش : أسكت". تبقى أرملة من أرامل هيلارى ولا مش أرملة يا باسم؟
bassem-youssef
 

لقاءات تلفزيونية من أجل عيون هيلارى الديموقراطية

خد عندك يا باسم ، فى مقابلة لك مع برنامج "نيوزى نيوز" الذي تقدمه الكوميدية الأمريكية جاكي كوبل، قلت متحمسا عن انتخابات الرئاسة الأمريكية ضمن خطة الترويج للديموقراطيين :" أى شخص لديه عقل لا يحب ترامب، لكن ثمة أشخاص يحبون نظريات المؤامرة،  وذكرت أن العديد من داعمى ترامب في  الشرق الأوسط  يفعلون ذلك لأنهم ينظرون إلى هيلاري باعتبارها امتداد لأوباما، ويعتقدون أن أوباما مجرد امتداد للسياسة الأمريكية بالمنطقة، مثلما حدث في العراق وأفغانستان". ، تبقى أرملة من أرامل هيلارى ولا لأ ؟ يعنى لازم نشغلك مزيكا حزاينى وننصب لك صوان عزا ونطلعلك الجرنال بشريطة سودا عشان تبطل تقل أدبك وتشتم؟!
 
خد دى كمان يا سى باسم ، في مقابلة سابقة مع شبكة سي بي إس، وضمن خطة الترويج الديموقراطية  قلت بعضمة لسانك تعليقاً على الانتخابات الأمريكية: "عندما ذهبت إلى الميادين الأمريكية وتحدثت على سبيل المثال مع مؤيدي ترامب، كان لذلك صدى خاص بالنسبة لي لأنني سمعت نفس الأشياء في بلدي وتحديدا تلك الديمقراطية الخاوية المزيفة والخطب الديماجوجية والسرد الأجوف" ، يا عينى ع الصبر الديموقراطى والقرع الديموقراطى وكلام الانتخابات المدهون بزبدة هيلارى يطلع عليه نهار ترامب يسيح! تبقى أرملة من أرامل هيلارى ولا لأ يا باسم ؟
 
 
قول ، انطق ، اعترف ، كل الأدلة ضدك ، وانت نفسك ضد نفسك ، والقراء اللى شافوا نشاطك وبرامجك وسبوباتك الأمريكانى عارفينك وفاضحينك على السوشيال ميديا ، نفس الملعب اللى انت بتحبه ومتصور إنك تقدر تهاجم فيه ومن خلاله الصحافة والصحفيين ، ولو عايز تعرف الناس بتقول إيه عليك وعلى شتايمك ولسانك الزفر ، خد عندك يا سيدى:
 
 

حمادة الشاكر على تويتر:

"زعلتك أوى يا باسم كلمة ارامل هيلارى، بلاش ياعم نغيرها، نخليها محاسيب ومجاذيب ومستنفعين ولا أقولك صبيان المعلمة".
 

النون :

# أرامل هيلارى كلينتون المتغطى بالأمريكان عريان
 

 إيمان :

"ليلة بكى فيها أرامل هيلارى كلينتون.. مانشيت اليوم السابع، من ضمن الأرامل تميم وأيمن نور وتوكل كرمان وباسم يوسف، عنيا مرغرغة بالدموع من الضحك".
 

خدوا بالكم دى مصر :

# أرامل هيلارى
 
 

محمد مبارك

 : "باسم يوسف فى حالة صعبة، اطلبوا له ليمون فريش يهدى أعصابه، مش كده يا باسم اللى خلق هيلارى يا ابنى خلق غيرها".
 

الشريف:

باسم يوسف حرقاه قوى وواضح إنه الهيجان زايد قوى 
 

عفوا لا نقبل العزاء :

باسم يوسف..بريشة خالد صلاح
 

المعلم :

"بس بصراحة مصطلح فى الجون وجه على الجرح"
 

كشكش بيه:

"قول شىء بنفسك، أنا مش هاقول وهاسيب ليكم كل الكلام عن .... الميديا وحرامى المقالات ...... باسم يوسف". 
 

"دكتور عماد":

"ياعينى على اللى حب وماطالش من أرامل هيلارى كلينتون".
 

"عاشق تراب مصر":

النشطاء العرب الذين يتلقون تمويلا ويعملون فى خدمة مشاريع هدم أوطانهم  بأنهم "شركاء فى موت الاف الأبرياء من البشر فى مصر وسوريا واليمن والعراق". 
 
 

فاخر رفعت:

"على أرامل أمريكا أن يتواروا خجلا ولا عزاء لنشطاء هيلارى كلينتون وجون ماكين".
 
 
1
 
 

2
 
 

3
 
 

4
 
 

5
 
 

6
 

7
 
دول عينة بسيطة من القراء ورواد السوشيال ميديا كاشفينك وفاضحينك يا باسم وعارفين زى ما انت عارف بالظبط إنك مش بس من أرامل هيلارى كلينتون ، لأ دا إنت الأرملة الطروب الكبيرة لهيلارى كلينتون..
 

يا باسم يا أرملة 

يا أرملة يا باسم 

قولوا ورايا : يا باسم يا أرملة .. يا أرملة يا باسم !!!

1









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

برافو

برافو و والف تحية ل : رامى نوار وإنجى مجدى وشيرويت ماهر, هذا هو الرد , وهذا هو الشغل . واتمنى ان تصنع ملفات وتقدم ردود على كل من هم على شاكلة باسم يوسف . وما اكثرهم بسبب عدم الرد عليهم .

عدد الردود 0

بواسطة:

ahmad

يا باسم يا ارملة

يا باسم يا ارملة - يا باسم يا ارملة - يا باسم ا ارملة - يا باسم يا ارملة - يا باسم يا رملة خليها تاكلك يا اوسخ ارملة علي وجه الارض يا ارملة يا عميلة

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرى

يا باسم يا أرملة .. يا أرملة يا باسم !!!

يا باسم يا أرملة .. يا أرملة يا باسم !!!

عدد الردود 0

بواسطة:

عباس ابن فرناس

ههههههه

باسم ملعوب فى اسا.....قصدي فى ....والا مفيش داعى.باسم يوسف ظهر عليه الغرور وحب الظهور مع جنون العظمة وزفارة اللسان وافتكر انه شخصية عظيمة ليها دور ولازم الكل يسمع كلامه وينقذه ونسى أنه مخرج اراجوز استعملناه عشان نضحك على مرسى وجماعته وبعد ذلك رميناه زي ورقة الكلينكس روح ابكى على هيلاري مثل ..... والا مفيش داعى

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد المصرى

باسم يوسف الطرى

باسم يا جماعة بيحك عاوز حد يريحه كان نفسه مصر تبقى خرابة علشان يعرف ياخد فيها براحته بس مصر بلد رجالة يا بسوم مش الخواجات اللى زيك

عدد الردود 0

بواسطة:

مصر

صبيان المعلمة..أكثر واقعية

الأن يا باسم عليك بأفلام البورنو

عدد الردود 0

بواسطة:

خالد محمود

مانشيت عبقرى حرق دم كل الخونة والمرتزقة ارامل الحيزبون هيلارى

الى أزبل مزابل التاريخ يارعاع

عدد الردود 0

بواسطة:

mohamed

حرامي المقالات

يا باسم يا ارملة

عدد الردود 0

بواسطة:

د محمود الوصيفى

كلامى لباسم يوسف الحرامى

شوفت يا باسم اهانة الناس بتزعل ازاى والتريقة عليهم بتزعل ازاى وسيادتك زعلان انه بيقولوا عليك ارملة هيلارى دانتا ارملة هيلارى ومش بس كده دا انتا ارملة حامل كمان

عدد الردود 0

بواسطة:

sayid allawi

باسم يوسف

عاهره بلا واقي

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة