وجه المواطن وليد عبد الفتاح، رسالة إلى المسئولين، يطالبهم فيها الاهتمام بالأحياء والمناطق الشعبية بمحافظة القليوبية، مضيفا: «منطقة أم بيومى بيزيدوا عن نص مليون نسمة ، ومختفية من على خريطة التنمية ، ومفيش صرف صحى ، ومكنش فيه صرف صحى ، ومفيش نضافة ، والطرق وحشة جدا، الموقف لا يصلح تماما للركاب».