على هامش افتتاح مشروعات قومية عملاقة..

لا بديل عن الفكر والحلم والعمل.. حديث الرئيس السيسى مع أهل سوهاج.. إنفوجراف

الخميس، 05 يناير 2023 06:06 م
لا بديل عن الفكر والحلم والعمل.. حديث الرئيس السيسى مع أهل سوهاج.. إنفوجراف حديث الرئيس السيسى مع شباب وأهل سوهاج على هامش افتتاح مشروعات قومية عملاقة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
قال الرئيس عبد الفتاح السيسى، أثناء افتتاحه عددا من المشروعات القومية والتنموية بمحافظة سوهاج، فى إطار استراتيجية تنمية الصعيد: يجب أن نسعى نحو أحلامنا وأن نصدق أننا نستطيع تحقيقها.
 
وجه الرئيس عبد الفتاح السيسي، بتوفير الدعم اللازم للمشروعات الشبابية من صندوق تحيا مصر.
 
حديث الرئيس السيسى مع شباب وأهل سوهاج على هامش افتتاح مشروعات قومية عملاقة
حديث الرئيس السيسى مع شباب وأهل سوهاج على هامش افتتاح مشروعات قومية عملاقة
1
 
2
 
وقال الرئيس السيسي، خلال كلمته في افتتاح مشروعات قومية جديدة في محافظة سوهاج، فى إطار استراتيجية تنمية الصعيد: "لما الاقي حلم عند شباب مصرى.. الحلم ده ممكن يتعمل منه حاجة.. مش أقول ربنا يوفقهم.. لا ده يمكن يجبلي حاجة.. أي مشروع يجبلي حاجة.. وحاجة جنب حاجة.. البلد دي موقفها يتغير.. بقولكم كده بسبب موضوع النمو السكاني". 
 
 
وتابع الرئيس السيسي: "النهاردة يوم جميل وعام جديد وكل سنة وأنتم طيبين.. بنفكر دايما بعض بحجم التحدي والمشكلة.. الموضوع مش فساد حكومة ولا فساد إداري ولا تهميش.. أقول حاجة بسيطة.. أنا اعرف كويس يعني أيه قرش؟.. واعرف ايه يعني دولة بفضل الله.. ودولة تبقي قد الدنيا بيكم وافكاركم وجهدكم.. مستمرين بالطريقة دي.. والدعم من صندوق تحيا مصر.. طب الرقم كام؟.. مش عاوز أقول.. حطوا أفكاركم في ميزانيات ولجنة تشرف على ده ولكم ولغيركم من مشروعات شبابية.. واحنا ان شاء الله نوفر الدعم.. كل اللى قولتوه ده نشوفوا.. كل المشروعات والأفكار".









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة