خالد صلاح

حنان مطاوع لتليفزيون اليوم السابع: ممكن أقف قدام حد مبيعرفش يمثل عادى.. فيديو

السبت، 21 نوفمبر 2020 08:45 م
حنان مطاوع لتليفزيون اليوم السابع: ممكن أقف قدام حد مبيعرفش يمثل عادى.. فيديو حوار تليفزيون اليوم السابع مع الفنانة حنان مطاوع
محمد الحناوى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تحدثت الفنانة حنان مطاوع عن أعمالها الفنية وعن إمكانية صنع النص للنجم، قائلة: "النص الكويس ممكن يبروز طاقاتك.. ممكن يقدمك حلو.. ممكن تبقى محظوظة إن الدور يضيفلك.. بس الاستمرارية بتبين إذا كنتِ اشتغلتى على النص ولا لأ.. ممكن يشيلك مرة أو اثنين لكن صعب يصنع تاريخ".

وأضافت الفنانة حنان مطاوع، في لقاء خاص لتليفزيون اليوم السابع على هامش مهرجان شرم الشيخ: "ممكن تتناولى الشخصية بتسطيح.. ممكن تشتغلى عليها وتضفى على الدور روحك وثقافتك ورؤيتك ووعيك".

وتابعت حنان مطاوع: "أنا مش فاهمة يعنى إيه أدوار مركبة حتى الآن.. أنا بشوف إن الإنسان أصلا مركب.. والبنى آدم أصلا مجموعة من النقائض"، مستشهدة بآيات من القرآن الكريم، مضيفة: "مطلوب في كل الأوقات إنه يبقى في النجمة الأمورة.. وساعات بتبقى مبتعرفش تمثل.. حتى فى السينما العالمية.. لكن في الآخر اللى ممكن يؤثر في وجدان الناس".

وعن وقوفها أمام ممثلين لا يجيدون التمثيل، قالت: "معنديش مشكلة.. أنا شخص مرن فى التعامل.. عارفة إنى مش عايشه في الكون لوحدى.. ومش هقدر أمشى الوجود على مزاجى.. أعمل اللى أنا شايفاه صح.. وبتعامل ومباخدش موقف نقدى من الحياة".


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء


لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة