خالد صلاح

محامى شيرين عبد الوهاب: مقدم البلاغ ضد موكلتى مدّعى شهرة.. وسمير صبرى يرد

الجمعة، 22 مارس 2019 12:16 ص
محامى شيرين عبد الوهاب: مقدم البلاغ ضد موكلتى مدّعى شهرة.. وسمير صبرى يرد شيرين عبد الوهاب
كتب أحمد عبد الرحمن
إضافة تعليق

دخل سمير صبرى المحامى، فى مشادة على الهواء، مع الدكتور حسام لطفى، محامى الفنانة شيرين عبد الوهاب، ببرنامج "القاهرة اليوم"، الذى يبث على شاشة "اليوم"، من تقديم غدوارد ونانسى مجدى".

 

قال الدكتور سمير صبرى، المحامى،  إنه تقدم بشكوى لنقيب الموسيقيين ضد الفنانة شيرين عبدالوهاب، بسبب تعاونها مع المنظمات المشبوهة ضد مصر .

 

وأوضح صبرى خلال مداخلة هاتفية، أن شيرين تطاولت على مصر وتم نشر أخبار كاذبة واستدعاء المنظمات الحقوقية المشبوهة التى تعمل ضد البلاد للتدخل فى الشأن المصرى.

 

ومن جانبه رد الدكتور حسام لطفى، محامى الفنانة شيرين عبد الوهاب، على المحامى سمير صبرى قائلاً: "اعتدنا كل فترة تقديم بلاغ من أدعياء الشهرة ضد موكلتى"، موضحاً أن المرة الأولى كانت "بلهارسيا" ردت بخفة دم عندما  كانت فى الشارقة.

 

وأوضح محامى شيرين عبدالوهاب" أن موكلته كانت نيتها من حفل غنائى نهاية 2017، الإجابة بخفة دم، عن طلب الجمهور من شيرين بأغنية ماشربتش من نيلها، وردت "تسبب البلهارسيا"، وهو التعليق الذى اعتذرت عنه".

 

وشدد حسام على أنه خلال التحقيق سيعرف كل شخص حجمه الحقيقى، مردفاً: "لن نتسامح مع التشهير بموكلتى".

 

ورد سمير صبرى قائلا: "أنا مش مدعى شهرة ياحسام أنا محام من قبل ماتدخل كلية الحقوق، وبقالى 44 سنة محام ولسنا مدعين شهرة ولكننا نبحث عن كرامة بلادنا وسنتصدى لأى تطاول ضد مصر".

 

كان قد قرر مجلس إدارة نقابة المهن الموسيقية برئاسة الفنان هانى شاكر نقيب الموسيقيين، إيقاف المطربة شرين عبد الوهاب عن الغناء.

 

وحددت نقابة الموسيقيين الأربعاء المقبل للتحقيق معها فيما نسب إليها من تصريحات مسيئة فى آخر حفل لها فى البحرين، وذلك حسبما أكد طارق مرتضى المستشار الإعلامى لنقابة الموسيقيين.

 

ووفقًا للبلاغ، فإن "شيرين" قالت أثناء حفل لها: "أيوة كده أقدر أتكلم براحتى عشان فى مصر اللى يتكلم بيتسجن".


إضافة تعليق




التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

Hosny saleh

الثقافة

فعلا مش مهم يكون صوتك حلو او ممثل شاطر لكن الأهم يكون عندك علي الاقل ادني حدود الثقافة علشان تعرف تتكلم و تتفاهم مع الناس وشوف الصالونات الثقافية اللي كان بيعملها اغلب الفنانين بداية من عبدالحليم الي عمرو دياب وممثلين كتير في لقاءات صحفية أو تليفزيونية كنت تحس بمدي ثقافتهم نور الشريف احمد زكي محمود ياسين وكتير . نصيحة لكل فنان لازم تشتغل علي نفسك ولو حتي تجيب ناس تعلمك وثقفك علشان اكيد ده حيضيف لاادائك واختياراتك وتعاملاتك مع الناس

عدد الردود 0

بواسطة:

Mohamed Eldosoky

شيرين تعاني من إسهال فمي

شيرين بنت طيبه ويبدوا انها انسانه بسيطه فكريا ،الطبيعي ان الكلام يمر اولا علي العقل علشان العقل يقرر اذا كان من الايق ان ينطق به اللسان او لا، شيرين مره قالت حاجه عن أمها في لقاء واعتقد انه كان طريقة نطق الام للدولار ،وغضبت انا منها جدا، وانا لا اعرف شيرين ولا الست أمها، شيرين الفلتر عندها تلفات،والأستاذ المحامي عايز سبوبه ، ارحمونا شيرين لازم تحاسب لان هفواتنا كترت في حق مصر ،وانا شايف البداية شيرين تمنع من السفر الي ان نقومها وتبطل هبل وتشكر النعمة اللي هي فيها وتحترم أمها البسيطه العظيمه وتحترم مصر اللي أحسن مننا كلنا او تقعد في البيت تربي العيال . تعلمي من عبد الحليم وأم كلثوم وشاديه وهم اساتذة أساتذته ،رحمهم الله.

عدد الردود 0

بواسطة:

على

فاض الكيل

أقسم بالله بعد ما سمعت الكلب معتز مطر الخاين يتلقف كلام الست شيرين وشغال تحريض ضد مصر أطالب النائب العام بتحويلها للتحقيق لا يمكن أن تمر هذه السقطات دون معرفة ما وراءها .

عدد الردود 0

بواسطة:

سيد احمد

دمها مش خفيف

لو كانت دى خفة دم فدمها مش خفيف ده كده يبقى دم البق ولازم تبعد عن مصر ومضحكش الغريب على مصر الا هى ست الكل وام الدنيا زى ما احنا عايزنها ام الدنيا وهتفضل ام الدنيا غصب عن اى حد ماتجيش واحد مالهاش اى ستين لازمة بالنسبة للمصريين تغلط فى ام الدنيا وعلى فكر من غير ما يمنعها من الغناء احنا اصبحنا بنغير القناة لو هى بتغنى لان شكلها بيبان لنا كوجه قبيح دى مصر دى مش عارفه يعنى ايه مصر فوقى كده دى مصر يا,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

عدد الردود 0

بواسطة:

زيكا

مش هتسكت

كل مرة اسوء من اللي قبلها وتطلع تعتذر وتقول مكنش قصدي كده انا قصدي كده ونسامحها ومفيش شهر أو أقرب حفلة جديدة وتقول كلام اسوء لازم حل انا مش بقول تتسجن لكن ع الاقل لازم عقاب منع من الغناء اللايف أو فى الحفلات ع أقل تقدير بدل ماتعمل مصيبة تيجي ع دماغها ودماغنا

عدد الردود 0

بواسطة:

omar shalaan

ما فيش فايدة فيها

ينطبق القول عليها . . . لكل داء دواء . إلا الحماقة أعيت من يداويها 

عدد الردود 0

بواسطة:

حازم

شيرين

المشكله فى السُكر,اتق الله, لعن الله شارب الخمر

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

خايف أشعل البوتاجاز.. ل يقدم فييى سمير صبرى بلاغ بتهديد الأمن القومى وإشعال الفتنه

🦁🌹🥀🌺

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

لسانك حصانك إن صُنته صانك وان هنته هانك

المطرب أو الفنان عموما ملك للناس عموما فيجب أن تتحكم المطربة شيرين فيما يتحرك به لسانها الذى تُغنى به...وكفاية والنبى يا شيرين ما نعانيه من مستوى الفن فى هذه السنوات هيبقى إنتى كمان؟!

عدد الردود 0

بواسطة:

عادل باسيلي

النسيان والتوهان وطول اللسان

اما النسيان لأن هذا هو عمرو دياب الذى تطاولت عليه وصمت لم يرد لأنه الكبير أما التوهان لأنها ليست المرة الأولي ونفس الاعتذار وطول اللسان نراه فيما قالته عن مصر وليس لإى أحد آخر كما يقال فالأستاذ سمير صبرى ليس مدعي شهره انه إنسان مصري أحس بوطنه يهان 

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة



الرجوع الى أعلى الصفحة