أكرم القصاص - علا الشافعي

سيكريت شوت كتاب صوتى عن جروبات البنات لـ عبير جمال

الجمعة، 17 أغسطس 2018 08:00 م
سيكريت شوت كتاب صوتى عن جروبات البنات لـ عبير جمال سيكريت شوت
كتب علام عبد الغفار

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
أصدرت شركة كتاب صوتى كتابا عن جروبات البنات السرية على موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك، وهو أول تجربة إبداعية للكاتبة والصحفية عبير جمال.
 
ويأتى إصدار "سيكريت شوت" الذى سجلته بصوتها الفنانة رنا سماحة، ضمن الإصدارات الخاصة والأصلية التى اتجهت شركة كتاب صوتى لإنتاجها مع عدد من الكتاب الشباب.
 
يذكر أن كتاب صوتى مكتبة صوتية عربية بها أكتر من 1000 كتاب من العناوين العربية والعالمية، ويتناول بعض القضايا التى تخص المرأة من خلال آراء السيدات داخل جروبات الفيس بوك.
 
وتقول "عبير" فى مقدمة الكتاب "مش مهم قربتنا ولا بعدنا عن بعض، المهم إن السوشيال ميديا خلقت لينا مساحة للفضفضة والبوح والكلام بحرية من غير عيب وما يصحش، مساحة استغلناها كبنات وستات عشان نتكلم ونحكى ونتألم ونصرخ ونبقى على راحتنا أوى، عشان أنا وانتى وهى تقريبا نفس الوجع فاهمين بعض وحاسين ببعض لأن مشاكلى هى مشاكلك ومشاكلها، بس ما بنقدرش نحكيها فى الواقع لأنهم بيعتبروها زى صوتنا بالظبط، بيعتبروها عورة!.. هنا هنوقف الزمن وناخد screen shot من مساحاتنا الخاصة والسرية على الفيس بوك ونشوف إحنا شايفين نفسنا إزاى ومشاكلنا هنحلها إزاى يمكن نقدر ناخد بأيد بعض ونوصل لبر أمان.. يمكن".
 
WhatsApp Image 2018-08-17 at 3.06.35 PM
WhatsApp Image 2018-08-17 at 3.06.36 PM

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة