أكرم القصاص - علا الشافعي

إكرامى: شريف لن يرحل عن الأهلي إلا لو قالوا له مش عاوزينك

الخميس، 05 يوليو 2018 09:25 ص
إكرامى: شريف لن يرحل عن الأهلي إلا لو قالوا له مش عاوزينك شريف إكرامي
كتب فتحى الشافعى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكد إكرامى الشحات، حارس مرمى الأهلي والمنتخب الوطنى الأسبق، أن نجله شريف، حارس مرمى الأهلي، سافر فجر اليوم إلى كرواتيا للانضمام لمعسكر الإعداد الخاص بالأهلي.

 
وأضاف إكرامى، فى تصريحات لبرنامج استاد الهدف عبر أثير إذاعة الشباب والرياضة، "شريف حتى نهاية تصفيات كأس العالم كان متواجدا مع المنتخب الوطنى فى الصورة بشكل أساسى ومن ضمن الهيكل الأساسى للفريق".
 
وتابع إكرامى، "منه لله وحسبى الله ونعم الوكيل فى من تسبب فى ابتعاد شريف عن حراسة مرمى الأهلى وغيابه عن الصورة فى المنتخب قبل كأس العالم"، مشيرا إلى أن كوبر أصر على ضمه لقائمة الفراعنة فى المونديال لأنه على قناعة تامة بقدراته.
 
وأكد حارس المنتخب الأسبق أن ثقته فى شريف كبيرة وأنه مر بمثل هذه الظروف وتغلب عليها وعاد أقوى مما كان، موضحا أنه جدد عقده من شهر يناير الماضى ووقع على بياض لإثبات حبه وولائه وانتمائه للأهلى".
 
وأضاف إكرامى، "هناك الكثير من اللغط يثار حول شريف فى الوقت الحالى، لكنه يبتعد عن مثل هذه الأمور، لأنه ابن النادى ولن يفتعل أى مشكلات"، مؤكدا أن شريف لن يرحل عن الأهلي إلا لو قال له النادى ارحل لا نريدك".
 
وأشار إكرامى إلى أن محمد الشناوى حرس عرين المنتخب فى كأس العالم نظراً لإصابة الحارس الأساسي أحمد الشناوى، مثلما حدث مع عصام الحضرى فى كأس الأمم الأفريقية بالجابون، كان الحارس الثالث وبعد إصابة الشناوى وشريف أصبح الحارس الأول".

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 5

عدد الردود 0

بواسطة:

جمال شلبي

اكرامي الكبير واكرامي الصغير

ما هما قالوا له ¡!!!!!!!!!!!!!! ؛ ..يعني كلام الجماهير و الصحفيين و شراء الشناوي و الاقوي .جلوس اكرامي على دكة البدلاء!!!!!!!!! ..وبسبب عدم مشاركته أساسي مع الأهلي استعان به كوبر كبديل الشناوي (الزمالك) و الشناوي ( الاهلي ) ..سؤال لاكرامي الاب هو الاهلي تعاقد مع الشناوي ليه ؟؟ هو الاهلي معندوش حارس مرمي ؟ و الا عاوزين يقعدوه على الدكة؟؟ اهو ابنك اللى على الدكة .لماذا لا يحترق اكرامي في اوربا ؟

عدد الردود 0

بواسطة:

osman

ارحمنا انت وابنك الفاشل

بتحسبن علي مين ابنك هو الي فاشل ولا ليه فيها اصلا وعارفين انه موجود في الاهلي بالحب والجمهور مستحمل وساكت خليه لما يطلع معاش وهو علي دكة الاحتياطي

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

نحن جمهور الزمالك....نبارك وجود و 🙌 استمرار 🙌 كابتن مصر الدولى حارس الاهلى شريف اكرامى

🙌😱 ..وجود واستمرار شريف اكرامى 🙌 ف الاهلى كنز استيراتيجى لنا نحن شعب الزمالك

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد سلطان

والله اللى اختشوا ماتوا

ياسيد اكرامي كفايه كده كل البطولات اللى ضاعت من الأهلى العام الماضى كان سببها اكرامي ياراجل كفايه كده فليرحل هذا الأسد الهمام ويريح جماهير الأهلى ويستريح

عدد الردود 0

بواسطة:

mas

كفايه

يا عم الوحش الموهبه مش بالواسطه ولا بالعافيه ابنك محود القدرات ولولا انك وراه وكنت بتموت اى موهبه تخرج علشان ماتغطيش عليه مكنش وصل للمرحله دى هو اصلا لو لاقى نادى تانى ياخده كان مشى بلاش تهجيص وحلوا عن سمانا بقى

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة