الزمالك يرفض إضافة ملايين الترضية فى عقد طارق حامد

الثلاثاء، 17 يوليو 2018 10:30 ص
الزمالك يرفض إضافة ملايين الترضية فى عقد طارق حامد طارق حامد
كتب أحمد توفيق

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

رفض مسئولو نادى الزمالك إضافة قيمة الترضية التى سيحصل عليها طارق حامد لاعب وسط الفريق من خارج النادى للعقد الأصلى للاعب، حيث بلغ الراتب السنوى وفقا للعقد 7 ملايين جنيه مصرى وليس 12 مليون جنيه كما سيتقاضى اللاعب.

وأعلن مرتضى منصور رئيس الزمالك توقيع طارق حامد للقلعة البيضاء لمدة 3 سنوات نظير تقاضى 7 ملايين جنيه من القلعة البيضاء سنويا، و5 ملايين جنيه أخرى من المستشار تركى آل الشيخ.

ورفض الزمالك إضافة الملايين الخاصة بترضية اللاعب لبنود التعاقد، حيث وفقا للعقد الموقع من جانب طارق حامد سيحصل اللاعب على 7 ملايين جنيه سنويا من القلعة البيضاء، وبالتالى تم صرف 3.5 مليون جنيه كمقدم للاعب لكنه رفض الاستلام لرغبته فى الحصول على قيمة الترضية عن الثلاث سنوات كاملة بإجمالى 15 مليون جنيه بدلا من تقاضى المبلغ بشكل سنوى.

وقرر مسئولو الزمالك توثيق عقد طارق حامد الجديد خلال الساعات القليلة القادمة بعد نهاية الأزمة فى الجلسة التى عقدها مرتضى منصور مع اللاعب، حيث يحق للنادى التوثيق خلال شهر من التوقيع نظير سداد 3% من قيمة عقد اللاعب بالموسم الأولى، وهو ما يوازى 210 آلاف جنيه.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد الاسكندرانى

معقولة ده يا ناس

اللعيبة اتجننت فى عقولها من الفلوس - طيب اللى برة بيكونوا مصدر دخل للأندية و علشان كده بيدوهم مرتبات عالية - انما اللى هنا تلاقى النادى متسوح و بيدور على كفيل و بيلف يشحت عليهم شوية من الشباب و الرياضة و شوية من المشجعين و مش لاقى يدفع الكهربة و المية و اللعيب يقول 10 مليون و 15 مليون - وللعلم كلهم مصدر حزن و هم و غم و نكد للجمهور مش حاجة مفرحة يعنى - بس بصراحة النادى اللى يمشى على هواهم يستاهل اللى يجرى له من دلعهم و خيبتهم و انهم كلهم بيطلعوا زى البطيخة القرعة تبقى مش عارف تاكلها و لا ترميها

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة