أكرم القصاص - علا الشافعي

رجولة أبو مكة.. صورة تظهر صلاح يتفادى السقوط على كتفه أمام روسيا

الخميس، 21 يونيو 2018 06:57 م
رجولة أبو مكة.. صورة تظهر صلاح يتفادى السقوط على كتفه أمام روسيا محمد صلاح
كتب هيثم سلامة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تداول رواد موقع التغريدات القصيرة تويتر، صورة لمحمد صلاح، لاعب منتخب مصر المحترف فى ليفربول الانجليزى، يتكئ فيها على يده العكسية حتى لا يقع على كتفه التى كانت مصابة، فى مباراة المنتخب المصرى أمام روسيا والتى انتهت بهزيمة الفراعنة بثلاثة أهداف مقابل هدف سدده صلاح من ضربه جزاء.

 

وتظهر الصورة "اتكاء" محمد صلاح على يده العكسية حتى لا يقع على كتفه، وسط مراوغة بين ثلاثة لاعبين من المنتخب الروسى، وعلق أشرف ذكى:"ده محمد صلاح.. اللى لحظة وهو بيقع بيسند بأيده العكسية علشان ميقعش على كتفه المصاب.. ده اللى نفسه كان يفرح الناس برغم الألم اللى فى كتفه ربنا يحميك يأ أبو مكة أنت مفرحنا من غير أى حاجة".

محمد صلاح
محمد صلاح

وأدى المنتخب الوطنى مرانه اليوم الخميس على ملعب أحمد أرينا بجروزنى استعدادا للقاء السعودية يوم الإثنين المقبل فى ختام مباريات المجموعة الأولى لبطولة كأس العالم بعدما تأكد خروج الفريقين من الدور الأول، ويتبقى للفريق مران وحيد فى الخامسة من مساء غد ( الرابعة بتوقيت القاهرة ) فى جروزنى قبل التوجه إلى مدينة فولفاجراد يوم السبت المقبل لأداء المباراة.

 
 

 

 

 









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 3

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري

محمد صلاح معذور لانه كان مصاب وبعيد عن الملاعب وفريق روسيا كان جامد برده وكوبر السبب

دا صلاح يا إخوانا لحقتوا قلبتوا باقي الفريق ما بيعرفش يجيب أجوان هو ده مستوانا لولا صلاح مكناش دخلنا كأس العالم ما تنسوش وفريق روسيا أقوي مننا في المستوي ده حقيقة كان أملنا في صلاح وهو مكنش في الفرمة بسبب الإصابة أن شاء الله ٢٠٢٢ مش بعيد السنين بتعدي بسرعة ويعوضها

عدد الردود 0

بواسطة:

صحتك بالدنيا

😢😔

😑 مكنش لازم تنزل الماتش انتا جيت على نفسك 😑

عدد الردود 0

بواسطة:

عمار الحاوي

إيد واحده ماتصقفش

كان مفروض يجيبوا معاه للمنتخب مانى و فيرمينوا

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة