مصر للطيران: قررنا تخفيض صوت دعاء السفر على الرحلات.. ولم نمنعه تماما

الأربعاء، 25 أبريل 2018 03:14 م
مصر للطيران: قررنا تخفيض صوت دعاء السفر على الرحلات.. ولم نمنعه تماما طائرة تابعة لمصر للطيران
كتبت رحاب نبيل

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
كشفت مصادر بالشركة الوطنية "مصر للطيران"، حقيقة ما تردد عن إلغاء دعاء السفر على متن طائراتها، والاكتفاء بظهوره على الشاشة مع جعل الصوت صامتا، نافية ما تردد فى هذا الأمر.
 
وقالت مصادر بالشركة، فى تصريحات خاصة، إن "مصر للطيران" قررت تخفيض صوت دعاء السفر على رحلاتها، وليس منعه بشكل كامل كما نقلت بعض المواقع، وذلك بعد تلقى شكاوى من بعض الركاب حول ارتفاع الصوت بشكل يقلقهم.
 
وأوضحت المصادر فى تصريحاتها، أن الشركة تعمل دائما على راحة العملاء، وما يتوافق مع سلامة الطائرات، مؤكدة أنه لم يتم منع صوت الدعاء بشكل كامل، وإنما تم تخفيضه فقط.
 
 
 
 
 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 8

عدد الردود 0

بواسطة:

زياد عزت

برافو

صوت الدعاء اللى مدته لا تتجاوز دقيقتين بيزعجهم وعملوا شكاوى انما صوت محركات الطائرة المستمر طول الرحله غير مزعج

عدد الردود 0

بواسطة:

امير

بالعافيه؟

يا جماعه الخير ،،،، هو الدعا بالعافيه؟،، هو الصلاه بالعافيه ؟ هو احنا لازم نزعق ونعلي صوتنا عشان ربنا يسمعنا ؟؟ ،،،،، يا ناس يا عاقله بطلوا تعملوا وتنفذوا وتخافوا من الجهله والمدعين، اعملوا الصح واجبروا الناس تتعلم الصح ، ،،، بطلوا سكوت وخنوع ،،، هنروح فين تاني بعد اللي احنا فيه ؟

عدد الردود 0

بواسطة:

Ahmed

دعاء السفر فى بداية الرحلة

يعنى لسة مفيش حد نام علشان الدعاء يقلقه

عدد الردود 0

بواسطة:

سلوى

صوت الدعاء والقران

يعني اﻻعلام مش عاجبه صوت القران في التراويح وغيرها طيب وصوت الاغاني الديجيهات اللي ماليه مصر في كل مكان فين عقوبتها والله انا بروح شاطئ النخيل في اﻻسكندرية مكبرات الصوت تخرم اﻻذن بالاغاني في الكافيهات وبجوار المنازل

عدد الردود 0

بواسطة:

د. محمد عشري

يبعث راحة في النفس

انت تكون معلق في السماء بين يدي الله فلا مانع من ان تتقرب اليه بالدعاء وهذا لا يتعارض اطلاقا مع العلم. ولكن من يقول ان هذا جهل وخزعبلات. لقد لاحظت ان بعض الطادءرات تمنع الصوت بالفعل وهذا منذ ثلاث سنوات في رحلة طيران من هولندا لمصر.

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد كمال

لا حول ولا قوه الا بالله

ازان مدته دققتين او تلاته يسبب ازعاج للمرض دعاء فى طائره بصوت هادى لمده دقيقه يسيبب ازعاج صلاه التروايح التى ينتظرها ملاين المسلمين تسبب ازعاج لكن اصوات الاغانى الهابطه والمكروفانات العاليه فى كل مكان والافراح التى تقام فى الشوارع واصوات السماعات المزعجه من العصر وحتى الفجر لا تعمل ازعاج اصوات اغانى التكاتك والمكروبصات لا تعمل ازعاج هل نحن فى مصر بلد الازهر والاسلام والمسلمين لا حول ولاقوه الا بالله يارب لا تاخدنا بما فعل السفهاء منا

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري حر

مصري حر

لا حول و لا قوة الا بالله باي منطق !! و علشان شكوي من اتنين تلاتة لا يمثلون الا انفسهم فقط طب فين اصالة مصر للطيران ؟! المفروض كل ركاب مصر للطيران يتقدموا بشكاوي ضد الامر

عدد الردود 0

بواسطة:

جمال عبدالصمد

طب وفين انتو من خفض التذكرة

مصر للطيران دي عامله زي الست الحامل في 9 توائم مش قادرة تقوم ولا تمشي بسبب الحمل الحمل هنا يا سادة هو كثرة الموظفين 34000شخص وطبعا مرتباتهم من التذاكر العالية والشركة مش قادرة تنافس الشركات التانية فيقولك التذكرة وسعرها العالي مقابل خدمات في الطيارة طب ايه اللي مختلف عن خدمات الشركات الاخرى لازم الدولة تتدخل في المهزلة دي قال صوت الدعاء قال جتكوا وكسه (التعليق كامل بصوت عمر أدي ب)

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة