أكرم القصاص - علا الشافعي

ترحيل ياسمين النرش لسجن النساء عقب الحكم عليها بالسجن 3 سنوات بقضية المطار

الأحد، 04 مارس 2018 03:55 م
ترحيل ياسمين النرش لسجن النساء عقب الحكم عليها بالسجن 3 سنوات بقضية المطار ياسمين النرش سيدة المطار - أرشيفية
كتب عبد الله محمود

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

تحفظت قوات أمن محكمة جنايات شمال القاهرة بالعباسية، منذ قليل، على ياسمين النرش والمعروفة إعلاميا بـ"سيدة المطار"، عقب صدور حكم المحكمة بسجنها 3 سنوات و6 أشهر وغرامة 50 ألف جنيه، فى قضية التعدى على ضابط بمطار القاهرة، وحيازة مخدرات، وتم ترحيلها إلى سجن النساء، لتنفيذ العقوبة.

وكانت الدائرة السابعة بمحكمة جنايات شمال القاهرة، أخلت سبيل "ياسمين النرش"، بكفالة 20 ألف جنيه، بعد قبول تظلمها على حبسها 4 سنوات.

وقبلت محكمة النقض الطعن المقدم من ياسمين النرش على حكم محكمة جنايات شمال القاهرة، الصادر في أكتوبر 2015، بسجنها 4 سنوات، وغرامة 50 ألف جنيه في القضية المتهمة فيها بحيازة مخدرات، والتعدي على ضابط شرطة، وقررت إعادة محاكمتها أمام دائرة أخرى.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

زيزو

لا تعليق على احكام القضاء، بس سؤال فى الشكليات :...

لماذا طول مدة التقاضى فى قضية ليست معقدة ؟!!

عدد الردود 0

بواسطة:

ahmad

أحسن

علشان احترام النفس واجب و احترام الامن و النظام  واجب  وان لا أحد فوق القانون  يا مدام نرش

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرية

انت ما تعرفش انت بتكلم مين؟!

يا ريت نبطل نسمع الكلمة دي ونفهم اننا اصبحنا في دولة قانون تحاسب كا من يخطيء حتى لو كان ابن مين

عدد الردود 0

بواسطة:

ابو مازن الاسكندرانى

احفظوا حق هذا الظابط

الست دى لازم تتعلم الادب مش كل من هب ودب يتعرض لضابط الشرطه ويقوله انتى مش عارف بتكلم مين ؟؟؟؟ هوه كل الى يشوف شغله يبقى جزاته البهدله وقله القيمه احغظوا حق هذا الضابط وخلوها عبره 

عدد الردود 0

بواسطة:

Lolo

??

شايفة ان الحكم ثقيل جدا على سيدة المفروض انها من طبقة ليست طبقة سجون ، حزنت عليها لا اعرف كيف وتخيلت انني مكانها ، احيانا كثيرة نخطىء ولا ندري العواقب إلا بعد فوات الاوان.

عدد الردود 0

بواسطة:

hamid

يا حرررررررررررام

المفروض كانوا حكموا عليها بقطع اليد اللي ضربت بها رجل الامن...لان الراجل ده بيحمينا من الفساد اللى بيجلبوه امثالها من الخارج....والله قليل عليها... السؤال :  ال3سنين ونص اللي فات منهم سنه ..ده على ضرب الضابط او على المخدرات ؟ مصيبه ان كان على الاثنين

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

حيازة كيلو حشيش تقريبا ( إتجار ) و في الاخر 3 سنين .. منهم سنتين برة السجن بكفالة

الباشا واسطته مين .. فعلا هذة السيدة كانت تقصد كل حرف عندما قالت لضابط الشرطة انت متعرفش بتكلم مين

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

كمية مخدرات كبيرة بغرض الاتجار .. سب و قذف العاملين بالمطار .. الاعتداء على ضابط شرطة

كل دا 3 سنين بس و منهم سنتين برة السجن على ذمة القضية بكفالة .. .. لما ببمسكوا واحد بسيجارة حشيش مش كيلو ذي الهانم بيحكموا عليه ب 5 سنين سبع سنين و ممكن يحسبوها اتجار و ياخد تأبيده على سيجارة حشيش مش كيلو حشيش و اكتر

عدد الردود 0

بواسطة:

أبو سلمى البحر .

تعتدى على ضابط الشرطة المحترم !!! فكيف كانت تعامل الشغالين خاصتها ؟؟

لا شك انها كانت طايحة فى الكل و واضح أنه لم يكن هناك من يردعها أو يوقفها عند حدها و يقول لها عيب كده  !!!  واضح أنها كانت ممتلئة بالغرور و العنجهية و الكبر على خلق الله !!!  كيف كانت تتعامل مع خدمها فى الفيلا   أو مع سائق سيارتها   أو مع السكرتارية ؟؟؟  اللى زى دى كانت فاكرة ان مفيش حد يقدر يقف قدامها و ان الدنيا و اللى فى الدنيا ملك يمينها تأمر و تنهى فيهم زى ما هى عاوزة ....  نسيت الله فأنساها نفسها و تركها لشيطانها يفعل بها ما يشاء ...  لم تعرف أن هناك ربا ينصر المظلومين و يأخذ الظالم بعمله و أفعاله ....  و بعدين أنا مش عارف ايه حكاية : انت متعرفش بتكلم مين ؟؟؟؟  منتهى الغرور و الفوقية و امتهان لكرامة من تحدثه و تقليل من شأنه .....  و أخيرا  : لقد كانت و كانت و كانت ...  دعونا من كانت و خلونا فى أصبحت ...  لقد كانت تعيش فى بحبوحة و حرية تفعل ما تشاء و لا معقب ....  و الآن أصبحت حبيسة و سجينة داخل الجدران الأربعة تجتر ذكرياتها و تعض أصابع الندم يوم لا ينفع الندم ....  و عجيب أمر الانسان ....  يكون عايش فى الوسع و يدخل نفسه فى الضيق ....  و سبحان الله مالك الملك  !!!

عدد الردود 0

بواسطة:

تونه

ساعة شيطان

ساعة شيطان وعدم تحكم بالنفس لمدة دقايق حرمتها من الحرية لعله يكون لها خير

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة