خالد صلاح
}

الطفلة ضحية هتك العرض بحضانة فى القاهرة الجديدة تتعرف على "الدادة" المتهمة

الثلاثاء، 13 مارس 2018 07:19 م
الطفلة ضحية هتك العرض بحضانة فى القاهرة الجديدة تتعرف على "الدادة" المتهمة تحرش - أرشيفية
كتب أحمد حسنى
إضافة تعليق
كشفت نيابة القاهرة الجديدة، برئاسة المستشار محمد سلامة، تفاصيل هتك عرض طفلة 4 سنوات داخل إحدى الحضانات بالقاهرة الجديدة، بعد إدلاء الطفلة بأقولها وتعرفها على مشرفة الحضانة "دادة" المتهمة.
 
وأوضح المصدر، أن الطفلة  تعرضت لجريمة هتك عرض على يد "دادة" الحضانة، بتعرضها لاعتداء جنسى  داخل " حمام " حضانة بالقطامية، مما أدى لإصابتها بجرح  ونزيف خارجى.
 
البداية كانت مع تلقى رجال مباحث قسم شرطة القطامية، بلاغا من مواطن بإصابة ابنته بنزيف ناتج عن إصابات بأماكن حساسة فى جسدها، وتعرضها لجريمة هتك عرض داخل الحضانة وتحرشات جنسية من قبل " دادة" الحضانة.
 
وتسلمت نيابة القاهرة الجديدة برئاسة المستشار محمد سلامة، التقرير الطبى للطفلة من مستشفى القاهرة الجديدة الذى أوضح عدم فض غشاء البكارة وتعرض الطفلة لاعتداء جنسى، كما استعجلت النيابة تقرير الطب الشرعى الخاص بالطفلة.
 
وتمكنت أجهزة الأمن من القبض على مشرفة الحضانة وتم عمل محضر بالواقعة، وأخطرت النيابة العامة للتحقيق.
 
 

إضافة تعليق




التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

Egy

الناس "اتجننت"

الناس "اتجننت" : يجب تحليل كل أنواع المأكولات بصفة يومية لمعرفة : هل الأكل له "تأثير" على تصرفات الشخص ؟  نحن لم نسمع عن مثل هذا الشئ من قبل. اننى أعيش بدولة أوربية منذ أكثر من 40 سنة، ولم أسمع بجريمة كهذه فى هذا المجتمع الأوربى المنفتح ! يعنى : احنا فقنا وسبقنا الأوربيين بفراسخ !

عدد الردود 0

بواسطة:

بنت مصرية

ممكن وممكن !!

وارد يكون الموضوع مكانش هدفه التحرش الجنسى ولكن هدفه التعذيب !! متستغربوش , واحدة جارتنا كان لها طفلة فى سن البنت دى تقريبا , وكانت بتوديها الحضانة لأنها موظفة , البنت زى كتير من الأطفال فى السن دى كان بيحصل احيانا انها تتبول على نفسها لو احتاجت الحمام مثلا ومكانش حد فاضى يوديها أو كان الحمام مشغول , عادى كل الأطفال كده , المهم ان طبعا مسئولية تنظيف البنت وتغيير ملابسها كانت بتقع على عاتق الدادة , وطبعا البنت مكانتش الطفلة الوحيدة اللى بتعمل كده , فالدادة من ( زهقها ) من التغيير للأطفال كانت بتفش غلها فيهم وهى بتغيرلهم , فكانت بتقرصهم وتضربهم فى أماكن حساسة فتسببلهم جروح وكدمات فى الأماكن دى , ولما أولياء الأمور اشتكوا , كانت حجة الدادة انها بتعمل كده علشان تأدب العيال وتخليهم يبطلوا يعملوها على روحهم !!طبعا الدادة المجنونة دى اتفصلت واتحبست , فوارد تكون الدادة دى من نوعية صاحبتنا دى , ويكون الموضوع مش تحرش جنسى ولا حاجة انما هى واحدة متصلحش للتعامل مع اطفال !!

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة



مشاركتك بالتعليق تعنى أنك قرأت بروتوكول نشر التعليقات على اليوم السابع، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا التعليق بروتوكول نشر التعليقات من اليوم السابع
الرجوع الى أعلى الصفحة