خالد صلاح

بعد التعاقد معه.. "الممثلين" تحذر السبكى من تقديم حمو بيكا فى السينما

الإثنين، 12 نوفمبر 2018 11:23 ص
بعد التعاقد معه.. "الممثلين" تحذر السبكى من تقديم حمو بيكا فى السينما حمو بيكا لحظة تعاقده مع كريم السبكى
كتب ـ عمرو صحصاح
إضافة تعليق
اليوم السابع بلس
حذرت نقابة المهن التمثيلية برئاسة الدكتور أشرف زكى، المنتج أحمد السبكى من التعاون مع مطرب المهرجانات حمو بيكا، وأرسلت خطابا شديد اللهجة بأنها لن تسمح بتواجد بيكا فى عالم التمثيل، وأنها ستقوم بوقف الفيلم إذ حدث ذلك، وفى حالة إصرار المنتج أحمد السبكى على تواجد بيكا سيتم إيقاف نشاط الشركة بالكامل.
لحظة التعاقد مع حمو بيكا
لحظة التعاقد مع حمو بيكا
 
ومن جانبه، قال الدكتور أشرف زكى نقيب المهن التمثيلية لـ"اليوم السابع"، إنه لن يسمح بوجود دخلاء على الفن مثل حمو بيكا، ولن يترك الفرصة لأحد بتشويه صورة الفن المصرى أو صورة العاملين به. 
 
كان المنتج أحمد السبكى ونجله المنتج والمخرج كريم السبكى قد أبرما فى الساعات الأولى من صباح اليوم تعاقدا مع مطرب المهرجانات حمو بيكا ليتواجد فى بعض أفلامهم المقبلة الجارى تحضيرها.
 
حمو بيكا يتعاقد مع كريم السبكى
حمو بيكا يتعاقد مع كريم السبكى

 


إضافة تعليق




التعليقات 7

عدد الردود 0

بواسطة:

عمرو بدوى

مصانع السبكى لإنتاج كل ما هو هابط من فن وممثلين وخلافة ..

الا يكفى ( محمد رمضان واحد ) يا آل سبكى أتقوا الله

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

دي ناس كيادة وغياظة ولازم يبقا فيه قانون يمنعهم.. قانون بجد

لو الدولة سابت كل واحد معاه فلوس يعمل اللي هو عاوزه.. محدش يلوم العالم والخليج خاصة لما يغمزوا مصر بالكلام.. لما وائل الإبراشي قال عن الناس دي إنها خربت الفن والذوق في مصر ومحدش اتحرك يبقى عليكي السلام يا سيما.. لما السبكي يسيب المدبح ويشتغل منتج يبقى الفنانين تسيب السيما وتشتغل في التوكتوك.. فين بقا المسئولين اللي بجد!!

عدد الردود 0

بواسطة:

بركة

يجب محاكمة السبكي بتهمة تدمير القيم المصرية

خطره لايقل عن خطر الإرهاب فكلها وسائل لهدم كيان الدولة ومنظومتها الأخلاقية المتوارثة والمحفورة على جدران المعابد قبل نزول الأديان .. كتر الفلوس مخلياه يتمادى في الطغيان .. يجب إجباره على تمويل انتاج عمل سينمائي وطني او مصادرة أمواله التي يستخدمها في التخريب المتعمد ..

عدد الردود 0

بواسطة:

جمعة

فصام

وكمان سجاير مارلبورو !!!!! والشعب إللى دافع له حق هدومه إللى لابسها بيشتكى من الغلاء والأيام الصعبة لكن ممكن يروحوا يحضروا أفلام كحكة ورمضان وأى حاجة فيها هبوط .

عدد الردود 0

بواسطة:

ايمن حافظ

عليه العوض ومنه العوض

المشكلة مش فى بيكا و شطة و غيرهم المشكلة تكمن فى المناخ الاعلامى الفوضوى اللى سمح للاشكال دى انها تبقى موجودة على الساحة الفنية و الثقافية شيكا بيكا يا مزيكا.........

عدد الردود 0

بواسطة:

ايمن عبد الله

دى رسالة السبكى

الهبوط بالفن والذوق المصرى دى رسالة السبكى بداية من فيلم ابراهيم الابيض ونهاية بحمو بيكا والبقية تأتى..ناس بتخرب الدنيا والذوق العام بفلوسها..دى رسالتها ومهمتها

عدد الردود 0

بواسطة:

أبو الشيماء

ان كنتم تدافعون عن المجتمع حقا ......... امنعوا الخمور والملاهى الليلية ......

أتعجب كثيرا من التعليقات والتصريحات والتهديد والوعيد .......... لدينا القوانين وكل انسان حر فى تصرفاته ويتحمل نتيجه أفعاله .......... اتركوا السبكى يتعاقد وينتج الفيلم فان كان هناك قانون فطبقوه وامنعوا عرض الفيلم وان لم يكن هناك قانون فاتركوا الفيلم فانكم لستم أوصياء على المجتمع ............ المخدرات والجنس وكل الممنوعات المحرمة موجودة ويذهب اليها من باع نفسه لشهواته ويبتعد عنها كل من تمسك بدينه والأخلاق الحميدة ......... ان كنتم تدافعون عن المجتمع حقا ......... امنعوا الخمور والملاهى الليلية ......أو اصمتوا وكفى ادعاء بالدفاع عن المجتمع

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة



مشاركتك بالتعليق تعنى أنك قرأت بروتوكول نشر التعليقات على اليوم السابع، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا التعليق بروتوكول نشر التعليقات من اليوم السابع
الرجوع الى أعلى الصفحة