خالد صلاح

برعاية سوبر كورة

سوبر كورة

فتاة بورسعيد حديث "فيس بوك" بعد توثيقها وضربها أمام المارة

الإثنين، 01 أكتوبر 2018 12:00 ص
فتاة بورسعيد حديث "فيس بوك" بعد توثيقها وضربها أمام المارة فتاة بورسعيد
كتب هيثم سلامة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

حالة من الغضب انتابت رواد مواقع التواصل الاجتماعى وخاصة"فيس بوك" بعد تداول فيديو لتوثيق فتاة على تروسيكل وضربها عند مجمع إحدى المطاعم فى محافظة بورسعيد.

1
 
وقالت دينا، عبر حسابها على فيس بوك ، تفاصيل الواقعة :"الواقعة دي حصلت من أقل من ساعة عند مجمع المطاعم شارع البحر بورسعيد صاحب مطعم الجمل جرى ورا البنت اللي في الصورة عمرها حوالي عشر سنين و فضل يضربها و سحلها على الأرض و كان ضربه لها مبرح و بالتالي تدخل زميلنا Ahmed Aliصاحب المنشور وشاهد الواقعة يفهم منه إيه الموضوع لأنه في البداية تخيل انها بنته لكن مع شدة الضرب تدخل فكانت المفاجأة أن البنت بتلعب مع صاحبتها و بتحدفها بزجاجة مية فجت على سعادته وبالتالي بيعاقب البنت".
دينا
 

وقال علاء العلامى:" حتى وإن كانت مريضة أو مختله عقليا فما كان ليكن التعامل معها بهذه الطريقة البشعه، فإذا كانت مريضة أو مختله عقليا فهي بذلك يكون مرفوع عنها القلم". 

2

وأضافت سلمى :"فى  حاجه غلط الكلام مش منطقى نهائيا مستحيل بنت تتربط بالمنظر ده والناس تسكت حتى لو ايه يعني مستحيل ميكونش في أمين شرطة واحد في الشارع وشاف كده وسكت في حاجه غلط".

44
 

وكان قد كشف  المحامى أحمد عبد السلام، شاهد عيان على واقعة ضرب فتاة فى بورسعيد، عن أن الحادث وقع فى شارع البحر بمحافظة بورسعيد، والجانى فيها صاحب أحد المطاعم هناك، وأنه من قام بتصوير الواقعة ونشرها عبر وسائل التواصل الاجتماعى نظراً للطريقة الوحشية التى تعرضت لها الفتاة والضرب المبرح أمام المارة.

وأضاف ، أن الجانى أتهم الفتاة بأنها ألقت عليه زجاجة كادت أن تتسبب فى إصابته وهو الأمر الذى دفعه إلى تقييدها أعلى دراجة نارية "تروسيكل"  ومن ثم انهال عليها ضرباً مستخدماً عصا خشبية، قبل أن يقوم بإنزالها من على الدراجة ويحاول أن يضرب رأسها بأحد أعمدة الأنارة.

 


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

التعليقات 8

عدد الردود 0

بواسطة:

اسماعيل عايد

اهانه لكل شعب مصر

اهانه للشعب كله مهما كان حصل منها واكيد صاحب مطعم يعني راجل كبير يعني عنده عقل ولو دي بنته كان رد فعله ايه

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرية

من المستفيد؟ ولماذا مع بدء حملة فيروس سي من بورسعيد؟!

بدلا من الحديث عن انطلاق حملة المسح الطبي لفيروس سي من بورسعيد انشغلنا بالحديث عن فتاة ذات أربعة عشر عاما هربت من أهلها في بولاق الدكرور واتهمها صاحب مطعم بقذفه بزجاجة فضربها !!! من المستفيد ولماذا الآن في نفس توقيت انطلاق حملة فيروس سي من بورسعيد؟!

عدد الردود 0

بواسطة:

sam

وحشية وبلطجة

ان ما حدث لايدل الا عللى وحشيةو انعدام انسانية من هذا البلطجى المتخلف لا يمكن السكوت عن قانون الغاب المطبق فى شوارعنا اين الشرطة اين جمعيات الدفاع عن الاطفال اين جمعيات المرأة اين الانسانية حسبنا الله ونعم الوكيل يارب سترك وعفوك ورحمتك

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

الوقائع اللى من النوع ده

دايما بيقى عندى فيها علامات استفهام وتحث ان الوقائع ديه بتظهر فى توقيتات معينة وملابساتها وظروفها مش منطقية ومش واضحة مع احترامى للجميع

عدد الردود 0

بواسطة:

Abeer

فين الرجالة

فين الرجالة المصريين ماتوا و لا بقوا نوغة خايفين منعه

عدد الردود 0

بواسطة:

Essam

فيه حاجة مش مقنعة

الصورة دى عمرها ماتكون لبنت 10 سنين وحتى جسمها مايقولش كده...وشكل رجليها يقول انها ممكن تكون حرامية انما مش ده سن واحدة بتلعب مع صاحبتها بزجاجات المياه...بس برضو ماينفعش اللى حصل

عدد الردود 0

بواسطة:

رشيدى

استحاله

استحاله يكون الموضوع كده لان اى حد مش ح يقبل كده ومازال كثير من المصريين عندهم نخوه بس تلاقوا الموضوع غير كده

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

العقاب

اتمنى أن يذكر اسم المطعم وينشر على الفيسبوك، ويتم مقاطعه هذا المطعم ويكون عقاب له بدون محاكم ، العمليه ها تطول عن طريق المحاكمة وسوف تنسى وشكرا

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة