خيرى رمضان: "اللواء حمدى بدين انتقل لشقة جديدة 120 متر وبالقسط"

السبت، 08 يوليو 2017 09:35 م
خيرى رمضان: "اللواء حمدى بدين انتقل لشقة جديدة 120 متر وبالقسط" اللواء حمدى بدين
كتب أيمن رمضان

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

قال الإعلامى خيرى رمضان، إن اللواء أركان حرب حمدى بدين رئيس الهيئة الوطنية للثروة السمكية، والأحياء المائية، بالقوات المسلحة، يقطن فى منزل مساحته 120 مترا بالقسط، مشددا على أن ذلك أبلغ رد عما يزعمون ويطلقون الشائعات حول جنرالات الجيش المصرى بأنهم شديدو الثراء، لافتاً إلى أن ذلك حال 95% من جنرالات الجيش المصرى.

وأضاف "رمضان"، خلال تقديمه برنامج "آخر النهار"، المذاع عبر فضائية النهار "One"، قائلا: "أنا دخلت بيت اللواء حمدى بدين وصديقته صحفية عزيزة عملنا سويا عندما كنت مديرا لمكتب جريدة كويتية بالقاهرة، بيت اللواء حمدى بدين مثل أبسط بيت فى مصر وخده بالقسط وكان ساكن فى بيت دور أرضى فى السيدة زينب لحد بعد الثورة بسنين مساحته 100 متر يعنى غرفتين وصالة.. وبعدما أصبح مستهدف من قبل الإخوان لأنه كان وقتها قائد الشرطة العسكرية انتقل لبيت جديد مساحته 120 مترا ومكنش قادر يدفع القسط بتاعه".

وشدد الإعلامى خيرى رمضان، على أن أحد قيادات الجيش الكبار هاتفه قائلا: "متعرفش حد يدنى شقة بالقسط لبنتى يكون كويس.. فقلت له نعم فيه مشروع جديد الشقة بمليون جنيه على خمس سنين فقال لى لا لا ولا حتى 20 سنة أجيب منين.. أنا عاوز حاجة بـ200 ألف جنيه أدفعهم على خمس سنين.. وده قيادة كبيرة ومؤثرة جداً.. فالواحد كان خجلان لأن ده قيادة كبيرة ممن لا ينامون من أجل حماية الوطن والموطنين وده مستواهم الاقتصادى".










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

رمضان يونس

مايصحش.. والله..

يعنى شوية ناس مالهمش لزمه واخدين أراضي وفلل.. بالمليارات والابطال يحصل معاهم كده مطلوب تقنين هذه الأمور بقانون عادل.. بعد النصر على الإرهاب بإذن الله..

عدد الردود 0

بواسطة:

زائر حائر

فين الحقيقة

الواحد احتار فين الحقيقة، ومين اللي معاه فلوس من شقاه ومين اللي عايش سفلقة، ومين اللي ماله حلال ومين الحرامي.

عدد الردود 0

بواسطة:

عماد

والنبي يا خيري

والنبي يا خيري ربنا يخليلك عيالك تشوفلي شقه كدا في حدود ٢٠ الف على ٢٠ شهر

عدد الردود 0

بواسطة:

دينا

ياريت الدنيا كلها تعرف تقدر اﻷبطال دول

والله يا أستاذ خيري اﻷبطال دول عايشين في وسطنا وشايفين عشيتهم مش محتاجين واحد خاين ولا واحد حاقد ولا واحد قاعدة ملوش لازمة يضحك علينا وياريت الأبطال دول كلهم من أصغر جندي لوزير الدفاع فيه حاجة تقدرهم أو تكون من قيمتهم اللهم إحفظ جيشنا العظيم

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة