أكرم القصاص - علا الشافعي

"قنبلة" إيهاب جلال تزيد غموض موقف المقاصة من إعادة مباراة الزمالك

الجمعة، 23 يونيو 2017 06:40 م
"قنبلة" إيهاب جلال تزيد غموض موقف المقاصة من إعادة مباراة الزمالك إيهاب جلال المدير الفنى للمقاصة
كتبت لبنى عبد الله

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

 "لن أكون متواجداً لو أعيدت المباراة، ولو أجبرتني إدارة المقاصة على حضور المواجهة سأرحل عن النادي نهائياً".. بهذه الكلمات فجر إيهاب جلال المدير الفنى للمقاصة قنبلة من العيار الثقيل تزيد غموض موقف الفريق الفيومى من إعادة مباراة الزمالك.

وكانت لجنة المسابقات كانت قد أعلنت احتساب نتيجة مباراة الزمالك والمقاصة في الدور الثاني بالدوري بفوز الأخير (2-0) وخصم 3 نقاط من الأبيض مع نهاية الموسم.

لكن مرتضى منصور رئيس نادى الزمالك سلك الطريق القضائي وحصل على حكم من المحكمة يفيد بإعادة المباراة وهو الأمر الذي لم ينفذه اتحاد الكرة أو يشير إلى تنفيذه حتى الأن .

ويأتى تهديد إيهاب جلال بالرحيل عن المقاصة حال موافقة الفريق الفيومى على إعادة اللقاء لينهى أى مرونة قد يقدمها المقاصة فى هذا الصدد خوفاً من رحيل مدربه الشاب الذى قاده لإنجاز كبير هذا الموسم بالحصول على لقب الوصيف فى مسابقة الدورى والتأهل للمرة الأولى فى تاريخ المقاصة لبطولة دورى الأبطال الأفريقى .

تصريحات جلال وتهديده بالرحيل وتمسك المقاصة باستمراره فى الموسم الجديد وإصرار مرتضى منصور رئيس الزمالك على إعادة اللقاء يضع اتحاد الكرة فى مأزق بالغ الصعوبة مع نهاية الموسم ووجوب خصم ثلاثة نقاط من رصيد الفريق الأبيض ويعيد القضية لنقطة الصفر لتستمر المنازعات بين الأطراف الثلاثة .










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

لو واثق من نفسك تقبل اعادة المباراة

لولا أن المقاصة لديها لاعبيه جيده ما حقق معاهم مدربهم هذا النجاح ولو اى مدرب معاهم ممكن يحقق ما هو اكثر وللعلم مدرب طنطا ومدرب أسوان عملوا اكتر بكتير من مدرب المقاصة رغم صعوبة موقف اسوان وإزاء تقبل تفوز بدون لعب ولو واثق من نفسك تقبل إعادة المباراة لكن اشك

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش اا

هه..لان مكانك الطبيعى هو الثالث او الرابع.انت وصلت للمركز الثانى فى غيبه من الزمن.فرحان انك وصييف !؟

مشمش😂😎😂..وفضحتنا افريقيا السنه الماضيه...ثم انت يا ايهاب حلال لم تحقق اى بطوله فى تاريخك التدريبى حتى الان

عدد الردود 0

بواسطة:

ابو احمد

فيه ريحة البلنتى بتاع كاس العالم ايياه

هوه ده كلامك يا كابتن ولا فيه حد مسلطك

عدد الردود 0

بواسطة:

ابوحمزه

انت شاطر كمل

ليه خايف انت أخذت 6نقط اون طه انت مدرب شاطر كمل ومش انت اللي تهدد انت تامر فلازم الطاعه انت موظف في منظومة وليس الحاكم بأمره عجبي

عدد الردود 0

بواسطة:

محسن عبدالله

اللى خايف ..يروح

عيب ياايهاب ان غيرك يوجهك لدمار الكره المصريه..ممكن تتغلب من الزمالك وترجع تبقى الثالث وده شرف لك..وماتسوقش فيها انت مدرب نص كم..

عدد الردود 0

بواسطة:

دكتور لكن مش طبيب

تفكير "أوريجينال"

ممكن السيد / رئيس نادى الزمالك يضرب عدة عصافير بحجر واحد : (1) يلعب المباراة، (2) فى حالة تنفيذ وعد المدير الفنى "للمقاصة" برحيله عن النادى، هنا يتدخل رئيس نادى الزمالك ويطلب هذا المير الفنى ليصبح المدير الفنى لنادى الزمالك فى الموسم القادم، وبالتالى يكون نادى الزمالك قد ضمن "المركز الثانى" باذن الله. كل عيد فطر وأنتم بخير ومصر كلها بخير.

عدد الردود 0

بواسطة:

عبقرينو

انت مدرب علي أد حالك ... هتعيش في الدور ولا إيه

نص رصيدك حاصل عليه بضربات الجزاء وبالنصب علي الزمالك وجاي تتكلم ... مصيبه سوده لتكون عامل راسك بالزمالك ... يا عم الحاج دي ظاهره بلونيه بتظهر في الكره المصريه كل عشرين سنه بترجع الأمور سريعا الي طبيعتها ... فرق البطولات في مصر ثلاثة فرق لاأكتر ولا أقل ( زمالك ــ أهلي ــ إسماعيلي ) بح الباقي بما فيهم انت وفريقك كومبارس .

عدد الردود 0

بواسطة:

شكرى شعبان

الاستاذ عبقرينو ترتيبك خطأ

فرق البطولات فى مصر : الأهلى ثم الزمالك فالأسماعيلى هذا هو الترتيب الصحيح

عدد الردود 0

بواسطة:

abu yahia

عن السحر دور

كابتن ايهاب في ناس عارفه انك بتكسب بسبب السحر و المنتشر جدا في عالم كرة القدم و مش انت و بس لأ في غيرك زي حسن شحاته قديما وبعد ايقاف سحره لم ينجح بعدها نهائيا وطارق العشري و فتحي مبروك و حسام البدري وغيرهم سواء مدربين او اداريين او لاعبين اوعى تفتكر نفسك مدرب

عدد الردود 0

بواسطة:

خالدابوالعلا

6شارع محمدحسين علام فيصل هوم

ممكن حد يقولي مين هوايهاب جلال وكان بيلعب فين وخدكام بطوله وهولاعب اومدرب والغرور ده بأمارة ايه انت لومدرب محترم ممتدخلش في الكلام ده ده شغل اداره انت شغلك الملعب ولاانت عارف انك هتشيل اوبح

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة