ضبط 3 عاطلين لتكوينهم تشكيلا عصابيا للاتجار فى المخدرات بالبحيرة

الثلاثاء، 13 يونيو 2017 12:22 م
ضبط 3 عاطلين لتكوينهم تشكيلا عصابيا للاتجار فى المخدرات بالبحيرة اللواء علاء الدين شوقى مدير أمن البحيرة
البحيرة - جمال ابو الفضل و ناصر جودة

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
تمكنت الأجهزة الأمنية بالبحيرة، من ضبط 3 عاطلين لتكوينهم تشكيلا عصابيا تخصص بالاتجار فى المواد المخدرة بمركز شبراخيت بالبحيرة.

 

وكان اللواء علاء الدين شوقى مدير أمن البحيرة، قد تلقى اخطارا من اللواء محمد خريصة مدير المباحث الجنائية، وبالفحص تبين ضبط "محمود ع س" 42 سنة عاطل و"محمد ع" 46 سنة عاطل و"حسين أ" 25 سنة عاطل لتكوينهم  تشكيلا عصابيا فيما بينهم يتزعمه الأول للاتجار فى المواد المخدرة متخذين من مدينة شبراخيت مسرحا لمزاولة نشاطهم الإجرامى.

 

وبتقنين الإجراءات تم ضبطهم حال مزاولتهم لنشاطهم الإجرامى بمدينة شبراخيت وبحوزتهم 170 تذكرة لمسحوق الهيروين المخدر تزن حوالى 47 جرام و 3 هاتف محمول كما ضبط بحوزة الأول فرد خرطوش عيار 12 محلى الصنع و طلقة من ذات العيار.

 

وبمواجهتهم اعترفوا بحيازتهم للمخدر المضبوط بقصد الاتجار والهواتف المحمولة للاتصال بعملائهم وأضاف الأول بحيازته للسلاح النارى بقصد الدفاع وتحرر المحضر اللازم  وجارى العرض على النيابة العامة.

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

حسين سلمان

جزيره نكلاه

علي فكره انا حسين الي المفرود زي مبتقولو ان انا محبوس ومحمود ع س ومحمد ع دول في 2013 كنتو كتبين عننا كان في مشكله بنا ودلوكت بتكتبو ان احنا بنتاجر في المخدرات مع بعد ومحبسين كمان معين انا باره في الشارع بس اتعملي قضيه غيابي بسبب انا انا شكي عمر بيك في راسه الوزر وجيبلو عجز في عيني علشان كده عملي بدره معاين عمري مشفت البدره دي والناس الي محبوسه محمود ومحمد دول كان في مشكله بنا وبنهم 2013 خناقه وحصل قتل فيها ومحمو د ومحمد دول ملهمش في البدره دي وحسبنا الله ونعم الوكيل

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة