إيهاب جلال يطلب ضم ثنائى الزمالك مقابل إتمام صفقة داوودا

الأحد، 11 يونيو 2017 11:31 ص
إيهاب جلال يطلب ضم ثنائى الزمالك مقابل إتمام صفقة داوودا أحمد داوودا
كتب أحمد طارق

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أبلغ إيهاب جلال، المدير الفنى لفريق مصر المقاصة، إدارة ناديه برغبته فى ضم كل من حسنى فتحى وإسلام جمال، لاعبى الزمالك، مقابل الموافقة على انضمام أحمد داوودا لاعب وسط الفريق الفيومى لصفوف الأبيض خلال فترة الانتقالات الصيفية المقبلة.

ومن المنتظر أن يتم الاتفاق بين مسئولى الزمالك ومصر المقاصة خلال الجلسة التى ستعقد فى الساعات المقبلة على إتمام صفقة انضمام داوودا للأبيض، مقابل ضم المقاصة حسنى فتحى وإسلام جمال، بالإضافة إلى سداد القيمة المادية التى تم الاتفاق عليها. 

وكان مسئولو نادى المقاصة اشترطوا الحصول على 5 ملايين و800 ألف جنيه القيمة المتبقية من صفقة انتقال ثلاثى الفريق حسنى فتحى ومحمد مسعد ومحمود دونجا لنادى الزمالك فى بداية الموسم الجارى، من أجل الموافقة علي الاستغناء عن خدمات داوودا.

 
وفتح مرتضى منصور، رئيس نادى الزمالك، خط مفاوضات مع اللواء محمد عبد السلام، رئيس المقاصة، من أجل الحصول على خدمات لاعب الوسط "داوودا"، وأبدى رئيس النادى الفيومى موافقة مبدئية، بشرط سداد الزمالك القيمة المتبقية من صفقة الثلاثى مع سداد ما يقرب من 75% من قيمة عقد داوودا وتقسيط النسبة المتبقية.
 
 
ووقع أحمد داوودا على رغبة الانضمام للزمالك لمدة 3 سنوات مقبلة بداية من الموسم المقبل، وحصل على مقدم التعاقد خلال الجلسة التى عقدها مع مرتضى منصور فى مقر فيلا الأخير.
 









مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

اسامه ابوعرب

رياضة

ليه الزمالك مرخص لاعبيه كده هو فيه ايه 2 من الزمالك يساوي 1 من المقاصة ليه ابوتريكة

عدد الردود 0

بواسطة:

Mohsen nejm

مين داودا

بصراحه لو وافث مرتضى منصور على هذا المطلب يبقي بيهدر اموال النادى لان داودا ليس افضل ابراهيم صلاح او احمد توفيق او صلاح ريكو وبعدين ماهو تاريخه وكم مباراة دوليه لعبها علشان ياخدوا حسنى فتحى واسلام جمال امال لو الزمالك خد هشام محمدهايخدو شيكايالا وايمن حفنى ومصطفي فتحى ايه الهبل ده امال مسمعناش الاخ اللى جه مدرب بالصدفه مقالش كده للاهلى ليه يا سيادة المستشار داودا مايوكا جديد وميتحملش ضغط شعبية الزمالك ومش هيفيد النادى وبلاش تشترى الترماى وشوفه السنه اللى جايه هتلاقي لعيب عادددددددددددددى يبقي بيهدر اموال النادى

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة