رئيس جامعة السادات: جار التحقيق فى واقعة الرقص داخل الحرم الجامعى

الخميس، 04 مايو 2017 04:02 م
رئيس جامعة السادات: جار التحقيق فى واقعة الرقص داخل الحرم الجامعى صورة من فيديو الرقص المتداول على "فيس بوك" من جامعة السادات
المنوفية - محمد فتحى - شرويت ماهر

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكد الدكتور أحمد بيومى، رئيس جامعة السادات بمحافظة المنوفية، إن الجامعة ستفتح تحقيقا فى مقطع الفيديو المتداول عبر مواقع التواصل الاجتماعى، الذى يشير إلى وجود فقرات رقص داخل الحرم الجامعى، ضمن برنامج حفل تخرج إحدى الكليات، لافتا إلى أنه سيتخذ قرارا بإحالة المسؤولين عن الواقعة للتحقيق حال ثبوتها، لأن الجامعة مكان للعلم فقط.

وأوضح رئيس جامعة السادات، فى تصريح خاص لـ"اليوم السابع"، أن الجامعة شهدت حفل عيد الخريجين بكلية التجارة، أمس الأربعاء، وشهدت أيضا ملتقى التوظيف بمدرج الكلية، بحضور الدكتور عصام متولى نائب رئيس الجامعة لشؤون التعليم والطلاب، والدكتور حسنين طه عميد الكلية، وعدد من رموز المجتمع المدنى، وتم تكريم الطلاب الخريجين، وسط احتفال من الطلاب بزملائهم المكرمين من الكلية، مختتما بالقول: "بشكل شخصى لم أشاهد أى تجاوزات تحدث أمامى".









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

سـعيد مـتولـى

خـريجـو كلية التجـارة بيحتفلوا بالتخـرج ! ! لـيه ؟

أنا من 30 سـنة أخدت الشهادة دى من غـير مذاكرة و من 20 سنة إبن أخـتى خدها من غير مذاكرة و من 10 سنين إبن أخـتى التانية خـدها من غير مذاكرة و إبـنى السنة إللى فاتت خـد الشهادة دى من غير مذاكـرة . فـى حاجـة إتغـيرت تخليهم يحتفلوا ؟ يداروا على خيبتهـم و يشـوفوا شـغل ، هما جابوا الديب من ديله . و لا حـتى يسـتاهلوا كلمة مبروك ، دون باعاير الواد على الشهادة الخايبة إللى خدها بعـد دروس الثانوية العامة

عدد الردود 0

بواسطة:

ســعيد مـتولـى

بيحـتفلوا لـتخـرجهـم مـن كلية التجـارة ! ! لـيه ؟

أنا إخـرجت من كلية التجارة مـن 30 سـنة من غـير مذاكـرة ، و إبن أخـتى إتخـرج منهـا من 20 سـنة من غـير مذاكرة و إبن أخـتى التانية خـد نفـس الشهـادة من 10 سـنين من غـير مذاكـرة و إبـنى خـد الشهادة دى السنة إللى فاتت برضه من غـير مذاكـرة و مسـود عيشـته على الشهادة الخايبة دى بعـد قـرف الثانوية العامة ، فـى حاجـة جـديدة حصلـت تخليهـم فرحانين ؟ دى كلمـة مـبروك ملهاش لازمـة فى الشهادة دى ، المحروسـة دى بقى بترقص عشان هاترتاح من المجهـود الفظـيع إللى بتبذله فى المذاكرة ! ! !

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

مع كل احترامى

مع كل احترامى للحاج سعيد أنتم جيل ليس بالجيد ولا سئ ولاكن جيلكم اثر فينا للأسوأ فهذه حقيقه

عدد الردود 0

بواسطة:

موظف بالوساطة

الرقص الشرقي أصبح لة قيمة و مكسب عن الشهادة التعليمية التى تعلق على الحائط

واحد مسئول يطلع يقول كاااام عدد الشباب اللى وظفتهم القوة العاملة لوقتنا هذا

عدد الردود 0

بواسطة:

خالد ربيع

رد علي الاستاذ / سعيد متولي

طالما حضرتك من 30 سنة حصلت علي بكالوريوس التجارة ولسه فاكر انها شهادة مش حلوه مذكرتش ليه ودخلت كلية الطب من 30 سنة الطب كان بــ 80 % متعبش في الشهادة حضرتك اللي معرفتش تجيب مجموع !!!!!!

عدد الردود 0

بواسطة:

ســعيد متولـى

الأخ أحمـد رقم 3 ، الإحـباط عمـره أكـتر من 30 ســنة

من أكـتر من 30 سـنة إلى الأن حلم أى شـاب ياخد شهـادة و يسـافر يشـتغل ، أى شـغل مـش مهـم ، و عندما ظهـرت بارقة أمل فى مصـر ، بعد سـنتين رجعـنا تانى 30 سـنة ، بـس ظروف أسـوء كمان فى الداخل و الخارج . ربنا يسـاعدكم ، الديو ن إللى فيها مصـر فى سنتين فاتوا بـس هاتعانى منها مصـر سـنين و سنين تانى . لا تسـأل عنها جيلنا .

عدد الردود 0

بواسطة:

سـعيد متولـى

الأخ خالد ربيـع

أنـا باحكـى واقـع إسـأل عليه أى طالب الأن أو قبل سنوات و سنوات ، ماقلتش أن ذاكـرت و إتظلمـت ، حـتى إبـنى فى السنة الأولى جاب 96 % أهمل فى السنة التالية جاب 89% دخل تجارة . أنا كل قصدى إن الموضوع مـش مفرح كـده . إللى يتخرج من طب أو هندسة ماشـى له حـق .

عدد الردود 0

بواسطة:

شارلي

فرح ا

الرقص فرح وليس عيب كل حاجه عيب اما السرقه الدعاره التحرش فتح موخك رشوه مش عيب يا فشله اتركوا الشباب يعيش

عدد الردود 0

بواسطة:

الشبح

ااستاذ سعيد متولي

ربنا يخلي ليك الاولاد . انا ابني في الثانوية العامة هذا العام . و عندما اشجعة علي المذاكرة علشان يكون احسن مني .. انا شهادة فوق المتوسط احد المعاهد . يرد و انت مذكرتش لية عايز تحقق احلامك علي حسابي . اصبح الاستهتار بالتعليم هو سيد الموقف

عدد الردود 0

بواسطة:

مصرى

فرح فى القلب و الرقص بالمنزل . فتاة امام فتاة

رقص الفتاة امام الشباب . محرم شرعا يا دولة الازهر الشريف. و الى يقول غير كدة شخص لا يخشى الله

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة