بدء اجتماع الحكومة الأسبوعى لمتابعة توافر السلع وضبط الأسعار

الأربعاء، 01 مارس 2017 08:57 ص
بدء اجتماع الحكومة الأسبوعى لمتابعة توافر السلع وضبط الأسعار المهندس شريف إسماعيل رئيس الوزراء
كتبت هند مختار

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
بدأ منذ قليل، اجتماع الحكومة الأسبوعى برئاسة المهندس شريف إسماعيل، رئيس الوزراء لمتابعة عدد من الملفات من بينها توافر السلع وضبط الأسعار.
 
 
جدير بالذكر أن رئيس الوزراء ترأس أمس الثلاثاء، اجتماع مجلس المحافظين وتابع خلاله عدد من الملفات المتعلقة بقطاعات الإسكان والتعليم والصحة وملف توفير السلع وضبط الأسعار.
 
 
 
 
 

 










مشاركة

التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

مصري وطني .ضد الكلاب الضالة اللصوص من التجار الجاشعين اعداء مصر و المصرين

يجب الضرب بيد من حديد

هؤلاء التجار اللصوص الجاشعين المحتكرين للسلع لا تاخذكم بهم شفقة ولا رحمة لان الكذب بتاعهم فاق التصور و التحجج بسعر الصرف و العلف و المصل كل ده اكاذيب من هولاء اللصوص الذي يريدون كسب مليارات الجنيهات من دم الغلابة. انظرو للدول الاوروبية مش عيب ان نتعلم منهم ازاي محاسبة التجار الجاشعين اللصوص للعلم رغم لا يوجد في اوروبا دعم علي السلع ولا رقابة ولكن التجار محترمين و وطنين و بيحبون بلدانهم ولم يستغلون او يفتعلون ازامات لبلدانهم و يعرفو ازاي فن التجارة ولكن التجار اللصوص الجاشعين في مصر بيتباهو انهم بيرفع الاسعار علي المواطنين و اختلاق ازمات لمصر و المصرين لا تنسي يا سيادة رئيس الوزراء الغائك صفقة استيراد الدواجن من اجل هؤلاء المجرمين الكذابين اللصوص اللي ملؤ الاعلام صراخ و عويل و كذب ان استيراد الدواجن سوف يدمر الانتاج المحلي و هيخرب بيتوهم و بعد الغاء القرار رفعو الاسعار لاكثر من 100% رغم اتعهدو ان مع اللغاء قرار الاستيراد سوف ينزلون سعر كليو الفراخ الي 17 جنية للمواطن وليس لتاجر التجزئة و الوراك ب 11 جنية اين هذا الوعد ؟ وللاسف اللي كانت بدافع عن مزارع الدواجن و تعهدت بهذا الوعد الكذابة اللي اسمها مني محرز الان هي نائبة لوزير الزراعة . اللهم اني بلغت اللهم فاشهد

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

ههههههه.ضبط الاسعار وتوافر السلع ..كلاكيت 1000 مره....اكشن

يا عم انتوا بتصدروا سمك البلطى والبورى بتاع الغلابه ووواص}ح سعره فى اخر شهرين..ضعف ما كان علليه ديسمبر الماضى..تصدرون الارز الم`رى وتستوردون ارز هندى ..اقل جوده من الارز المصرى..!!

عدد الردود 0

بواسطة:

زهرة

ممكن اعرف

يعنى إيه ضبط الاسعار؟؟ الحكومة بتقول نكت

عدد الردود 0

بواسطة:

ابو مازن الاسكندرانى

حبتك يعبد المعين علشان .........لاقيك موكوس وخايب الرجاء

والله احنا اتقرفتا منكم وخنقتونا عاملين زى الى رقصت على السلم لاالفوق ولاالتحت شفوها جتكم القرف لاعرفين تسيطروا على الدولار ولاعلى الاسعار ولا على اى حاجه ده انتم مش عارفين تخذوا قرار بوضع الاسعار على السلع يبقى لزمتكم ايه

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة