الجمعة، 26 مايو 2017 01:46 ص
خالد صلاح

بالفيديو.. وزير التموين الجديد للأهالى أمام منزله بالشرقية: سأتصدى لجشع التجار

الجمعة، 17 فبراير 2017 04:16 م
بالفيديو.. وزير التموين الجديد للأهالى أمام منزله بالشرقية: سأتصدى لجشع التجار على مصيلحى وسط أهالى أبوكبير

الشرقية - إيمان مهنى

توافد عدد من أهالى أبوكبير بالشرقية، على منزل الدكتور على المصيلحى وزير التموين والتجارة الداخلية، لتهنئته بثقة القيادة السياسية واختياره ضمن التشكيل الوزارى الجديد.

 

وتبادل الوزير التهانى مع الأهالى، مشددا على انه سيبذل قصارى جهده فى سيبل توصل الدعم لمستحقيه، والتصدى لجشع التجار الذين يتاجرون بقوت الشعب.

 

وحول خلو مقعدة الانتخابى بدائرة أبوكبير، بعد تولية الوزارة، أكد أنه سيقف على الحياد مع المرشحين، ولثقته فى أبناء الدائرة وحسن اختيارهم.

الاهالي يهنئون علي مصيلحي
الاهالي يهنئون علي مصيلحي

 

جانب من الزيارة
جانب من الزيارة

 

علي مصيلحي وسط اهالي ابوكبير
علي مصيلحي وسط اهالي ابوكبير

 





التعليقات 0

عدد الردود 0

بواسطة:

سيدالخطيب

يعيش في قصــــــــــــــــــــــــر ماذا يعرف عن الغلابة

كان تفسنا في وزير من وسط أبناء الشعب وقف في طوابير وعانا من الجشع والغلاء

عدد الردود 0

بواسطة:

على

يارب

يارب يقدر

عدد الردود 0

بواسطة:

moustafa khatab

متفائل

هو دا المطلوب بالضبط وكان المفروض يعمله الوزير السابق لكن واضح انه خايف من المشاكل فاكتفى بشوية اجراءات لاتسمن لاتغنى من جوع لان الموجة الاستغلالية للتجار على كل المستويات لحد بائع التجزئة كانت عاليه جدا وكان المطلوب التصدى لهم مننا احنا كمستهلكين باننا نقاطع البائع اللى بيزود زيادة غير طبيعية ويمكن كل يوم او اثنين لكن طبعا لاننا اغلبنا مش فالحين غير فى اننا نشترى الغالى وندعى على الحكومة فالحل الوحيد هو الرقابة والمتابعة والغريب ان حتى السلع المسعرة من الحكومة زى السجاير المصرية او اللى وزنها محدد زى رغيف الفينو بتاع الغلابة نزل وزنه النص فطبعا الناس كان عندها حق تتخنق خصوصا لما يلاقوا السلع المدعمة بتتنهب وتتخزن علشان تتباع فى السوق السودة زى الدولار يعنى البلد كلها فساد بس كل برغوث على قد دمه يبقى الثورة اللى خربت البلد فى 2011 كان لازمتها ايه ارجوك ياسيادة الوزير استصدر تشريعات من البرلمان تضاعف عقوبات الجرائم اللى موضوعها السلع الغذائية وطير الرقاب لاننا شعب يخاف مايختشيش ودا اللى ماكانش عارفه الوزير السابق او عارفه بس مطنش علشان المشاكل اهو طار وشكله بقى وحش

عدد الردود 0

بواسطة:

بالتموين

النظام المتبع مع البدالين التموينين والمخابز يشجع ويغرى اى واحد للسرقة السهلة

اااا

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد المصرى

وزير التموين ي

وزير التموين خرج من الوزاة قبل ذالك ازاى يرجع تانى ولة تصريح اشاور على اى سفينة تجبلى القمح باقل الاسعار فى جين جة يشاور وصل القمح 300دولار لوكان فية الحير .

عدد الردود 0

بواسطة:

جحا يحكم المدينه

جشع التجار ام انهيار الجنيه ياوزير

تجار مين ياعم الوزير . شوف مين اللى اهان الجنيه المصرى لصالح الدولار المستعمر لتجريف ثروات مصر بالورقه الامريكيه . احنا عايزين وزير بيفهم ويجيب من الاخر وسيبك من شماعة التجار الجشعين وايامهم اللى زى الطين

عدد الردود 0

بواسطة:

أحمد

نعم

طيب سمعنا وعرفنا عن جشع التجار طب جشع الحكومة مين يتصدي لها بالمناسبة السلع غالية بسبب جشع التجار طب هما التجار هما الي غلو سعر السكر ل10 جنيه؟

عدد الردود 0

بواسطة:

شرقاوى

الخير قادم

اللهم احفظ مصر من كيد الكائدين والوزراء الفاسدين والتجار الجشعين يارب العالمين

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة



مشاركتك بالتعليق تعنى أنك قرأت بروتوكول نشر التعليقات على اليوم السابع، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا التعليق بروتوكول نشر التعليقات من اليوم السابع
الرجوع الى أعلى الصفحة