أكرم القصاص - علا الشافعي

بالفيديو.. صحفى مكالمة مبارك: صحيحة ولما سألته توجيه رسالة للشعب قالى كفاية اللى هم فيه

الإثنين، 13 فبراير 2017 09:43 م
بالفيديو.. صحفى مكالمة مبارك: صحيحة ولما سألته توجيه رسالة للشعب قالى كفاية اللى هم فيه الرئيس الأسبق محمد حسنى مبارك
كتب محسن البديوى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء


 

أكد علاء حكيم، الصحفى الذى أجرى اتصالاً هاتفياً مع الرئيس الأسبق محمد حسنى مبارك، صحة مكالمته التى نشرت بالأمس، مضيفاً:" لدى التسجيل وهاتف مبارك الشخصى".

 

وقال "حكيم" فى مداخلة هاتفية ببرنامج "90 دقيقة" الذى يقدمه الإعلامى معتز الدمرداش، عبر فضائية "المحور"، إن المكالمة كانت قصيرة جداً ولا يمكن لأحد فبركة هذه المكالمة مع مثل هذه الشخصية.

 

وأشار إلى أن هناك جزء من المكالمة لم يتم إذاعته، مضيفاً:" لم يكن لدى الرئيس الأسبق استجابة لاستكمال المكالمة، حيث طلبت منه رسالة للشعب المصرى، فقال لى، مش عاوز اتكلم، وكفاية عليهم اللى هما فيه".










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

عباس

هو مش مبارك ساب الحكم ؟؟

امال ليه كل شويه اخباره كده بتنزل هو فيه ايه

عدد الردود 0

بواسطة:

مصر

علاء حكيم /معتز الدمرداش / حسن راتب

شطار ياولاد !؟

عدد الردود 0

بواسطة:

سليمان قنديل

حمرة الخجل.

كفاية اللى همه فيه، ومن أوصلهم لما هم فيه ، سيكون الرد بألف كذبة ، تركتها كما صرحت أكثر من مرة، خرابة ، مصر صارت خرابة على يديك ، أين أنت يا حمرة الخجل.

عدد الردود 0

بواسطة:

عبده سلطان

القاهره

انت يا مبارك من اوصلتنا للى احنا فى يا ضلالى حسبى الله ونعم الوكيل فيك وفى زوجتك واولادك

عدد الردود 0

بواسطة:

(( الصاروخ المصرى الجديد ))

(( أقسم بالله العلى العظيم إن ال90 مليون مصرى .. لو يا كلوها بدقةحيكون أفضل من أيامه يا علاء ))

ياراجل .. قول كلام غير ده .. عيب .. كفاية شقى وفساد ومرض وسرقات ونهب لمدة 30 سنة وسنتان بعد زوال الخرفان .. عانى فيها الشعب كله من كل أللوان الخراب والدمار النفسى والمرضى والصحى والإقتصادى والسياسى والثقافى .. و....و.... و قول زى ما إنت عايز ... كانت مصر فى خراب وإنهيار لكل مرافقها ... والتى بدأت تدخل غرفة الإنعاش على يد مبعوث العناية الإلاهية وقائد الأمة العربية وش الخير والسعد القائد الكبير الرئيس عبد الفتاح السيسى .. ويكفى ماتحقق من إنجازات ضخمة .. لم نكن نراها ولو بعد 50 عام .. ويكفى أن أفكر سيادة الصحفى بمثال حدث للرئيس المخلوع عندما أداروا له المراوح ( بالكهرباء ) لإنتاج الطاقة الكهربائية من الهواء ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وكانت فضيحة .. ومزارع توشكى التى تم تصويرة فيها على إنها سوف تنقل مصر إلى وضع آخر وفوجئنا إنها أكذوبة .. وغيرة وغيرة .. ويكفى أنه منع زراعة القطن طويل التيلة إستجابة لطلب إسرائيل .. وغض تاطرف عن تجريف أجود أنواع الأراضى الزراعية .. وبالتالى فتح الباب لإستيراد القمح عن طريق معارفة ومعاونية ومنهم زوجة سكرتير مكتبة .. ويكفى أنه سمح بإستيراد السماد المسرطن من إسرائيل .. مما تسبب فى إصابة الآلاف من المزارعين ... وحسبنا الله ونعم الوكيل .. وأبناؤه وزوجتة .. كانت مصر فى وقتهم وكأنها (( عزبة دادى )) يفعلوا فيها مايحلوا لهم والشعب المصرى فاكر كل شىء .. وربنا كان عليم بكل شىء .. فأنقذنا منهم جميعا ً ومن عصابة الخرفان معاهم .. وأما مايقصدة المخلوع أو المعزول فيجب أن يعلم جيدا ً إن كل ما يحدث اليوم فى مصر .. كان بسببه وبسبب سياسااتة العشوائية التى كان كلها فساد وإهمال لكل بوصة فى مصر .. مماترتب عليه (( ماهم فيه )) كما يقول .. ولكن ياريت تطمنه .. إن مصر سوف تتعافى جدا ً وبأسرع مما يتصور ... وستقف على رجليها بس ياريت يشيلها من راسه هو وأبناؤه .. وكفاية عليهم ما تسببوا فيه وما صنعوة من كوارث وخراب ودمار ... فى كل شىء .. وحسبنا الله ونعم الوكيل .. وأريد أن تنقل له سؤال (( عندما يقف أمام الله ... ماذا سيقول له عز وجل عن الأمانة التى تولاها برئاسة مصر لمدة 30 ستة )) ............. حسبنا الله ونعم الوكيل ... ......

عدد الردود 0

بواسطة:

Zaka

اه

اه عالم جبلات.كفاية ارف.

عدد الردود 0

بواسطة:

ابوالعريف

نحن بلا رأفه واولهم ابنائه يتجولون ويضحكون بالسيلفي

رقم 5. اقسم بالله لو اني علاء او جمال لكنت سجنت مكانه ولو لباقي عمرى.ليعيش ما تبقى له من عمره معتزا بأبنائة . رقم 5 اقسم بالله اني احد ضحايا تعليمه واقتصاده ولكني اسامحه لكبر سنه ولحالته الصحيه.

عدد الردود 0

بواسطة:

Rouka

متي تسيقظوا من الجهل

حقيقي بنشعر باحباط شديد من هذه الردود السطحية والغريب والواضح ان اللى بيعلقوا فوق اكيد عمرهم لم يتخطى ال40 سنه لانهم لو عادوا الي عام 1981 كانت مصر فى التوقيت ده بالظبط مثل كاليفورنيا واستلمها المسكين مبارك ومعلهاش اي ديون ولا قاطعه علاقتها مع اغلب الدول العربيه والاحتياطى كان 200 مليار دولار والبنيه التحتيه من صرف صحي ومياه ووسائل اتصالات متتطوره جدا وتقريبا كانت فى مرحلة الجيل الرابع من المحمول وكان مترو الانفاق في كل ارجاء مصر والزراعة كانت فى اعلى معدلاتها بعد االفساد الاشتراكى ...... وبعدين تقريبا الرئيس السادات مات طبيعى وماكنش في ارهاب ثم اسلمها مبار فى ال 30 سنه خرب كل حاجه يا حضرات . لا اظنكم تقراون التاريخ وبالتاكيد هتقولوا والفساد الفساد وانا متاكد ان الفساد العقلى والفتاوى امر من الفساد المالى وربنا يهديكم الى الصواب

عدد الردود 0

بواسطة:

الحاجة / أمنية المصري

ربنا يحفظك يامبارك ويعطيك الصحة والعافية

أنا بإدعو لك ياريس مبارك في كل صلاة .. ربنا يتقبل إنشاء الله

عدد الردود 0

بواسطة:

كفاية

كفاية اللى هم

اللى هم فيه بسببى

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة