السوشيال ميديا تعلن الحرب على "بص أمك".. رواد مواقع التواصل يهاجمون إسفاف الأغنية وإيحاءاتها.. ومنتج الكليب: فين قلة الأدب دى واحدة بتشتكى من حماتها.. ولو ركزوا هيلاقوا الكلمة عادية.. ومغردون: فين دور الرقابة؟

الخميس، 28 ديسمبر 2017 04:05 م
السوشيال ميديا تعلن الحرب على "بص أمك".. رواد مواقع التواصل يهاجمون إسفاف الأغنية وإيحاءاتها.. ومنتج الكليب: فين قلة الأدب دى واحدة بتشتكى من حماتها.. ولو ركزوا هيلاقوا الكلمة عادية.. ومغردون: فين دور الرقابة؟ ليلى عامر
كتبت مريم بدر الدين

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

ما زالت كليبات الإسفاف تتواصل، رغم تعرض عدد كبير منهم للمسائلة القانونية، فقد شهدت مواقع التواصل اليوم، تداول كليب جديد، لفنانة مغمورة، باسم "بص أمك"، والذى قابله رواد الموقع بشن هجوم كبير على كل القائمين عليه، مستنكرين استغلال الإثارة كوسيلة جديدة للشهرة.

 

فقال شادى جاهين :"بص امك كليب جديد لواحدة اسمها ليلى عامر من فيلم اسمه السلك عريان! ولما يتقبض عليها هتلاقي ناس بتدافع عنها ! ياراجل بلاش قرف"، ومن جانبه قال أبو عبد الله :"لا والحاجة ليلى عامر بتقول لجوزها بص أمك وهو يرد بص أمك انتى ، وأهو كله فن".

الهجوم على صانعى أغنية "بص امك"
الهجوم على صانعى أغنية "بص امك"

 

وطالب رواد السوشيال ميديا، الرقابة على المصنفات الفنية بضرورة القيام بدورها على محاسبة القائمين على ذلك الأمر ليكون رادع لمن يحاول تكرار هذه التجربة، لما يحتويه من إيحاءات غير أخلاقية وجنسية.

مطالب بوقف هذه الاعمال
مطالب بوقف هذه الأعمال

ومن جانبه، دافع منتج ومخرج فيلم "السلك عريان" خلال مداخلة له مع إحدى القنوات الفضائية قائلا:" فين الإيحاءات الجنسية واحدة بتشتكى حماتها لجوزها فين الإيحاءات، والفيلم قايم إن واحدة بتشتكى لحماتها، والفيلم مفهوش أى نوع من أنواع الخلاعة".

 

وتابع:"الأغنية الخاصة بالفيلم لا يوجد بها أى شئ مسئ والفيلم قائم على هذه الفكرة.. ولو ركزت فى الكلمة "بص أمك" هتلاقيها عادية خالص ومش لازم تتفهم بشكل خاطئ".

 

كان أحمد مهران مدير مركز القاهرة للدراسات السياسية والقانونية قد تقدم ببلاغ للنائب العام المستشار نبيل صادق ضد كل من المطربة ليلى عامر وسمير المراغى المخرج والمنتج ومالك شركة ميديا أرت بعد نشر كليب بص امك.

 

الأغنية من غناء ليلى عامر وكلمات وألحان سيد الشاعر ويتم الترويج لها باعتبارها أغنية دعائية لفيلم بعنوان "سلك عريان"، والكليب أثار الجدل بسبب اسمه وطريقة نطقها التى تتشابه مع إحدى ألفاظ السباب، إضافة إلى الإيحاءات التى حملها الكليب.










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 4

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود بكرى

يا منتج الزفت

يا منتج الزفت بص امك انت يا ...........بس

عدد الردود 0

بواسطة:

المصري

انما الأعمال بالنياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات

يعطيك ربنا علي قد نيتك يافنان

عدد الردود 0

بواسطة:

Ahmed sayed

انا بعلق على اللى مش عجبنى

دى قله ادب

عدد الردود 0

بواسطة:

بليغ الفاهم

كل اللى عازه المسمى مخرج....

وصلله ببلاش... طول ماالناس اكلموا طوا ما خد دعايه ببلاش.... الوساخه مكانها المرحاض .... بلاش نفتح بابه....

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة