بالصور.. مرتضى منصور للجنة الحكام: "على راسكم بطحة.. وعاوزين تنتقموا من الزمالك"

الإثنين، 16 أكتوبر 2017 01:41 م
بالصور.. مرتضى منصور للجنة الحكام: "على راسكم بطحة.. وعاوزين تنتقموا من الزمالك" مرتضى منصور رئيس الزمالك
كتب أحمد توفيق - تصوير أحمد معروف

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
أكد مرتضى منصور، رئيس نادى الزمالك ، خلال المؤتمر الصحفى الذى عقده اليوم بحضور أحمد جلال إبراهيم نائب رئيس النادى، للحديث عن أزمة مباراة طنطا الأخيرة فى الدورى وانسحاب الفريق الأبيض، أن مصر كلها شاهدت الأخطاء التحكيمية فى مباراة فريق الأخيرة أمام طنطا، واحتساب حكم اللقاء ركلتى جزاء غير صحيحتين.
 
 
ووجه رئيس الزمالك رسالة لعصام عبد الفتاح، رئيس لجنة الحكام وعضو مجلس اتحاد الكرة، قائلا، "أنت على راسك بطحة، الخطأ وارد فى حالات معينة، لكن اللى حصل زاد عن حده، لو عايز تقص ريش الزمالك من أول دقيقة السبب معروف، أنتم جايين تنتقموا من الزمالك".
 
وأضاف مرتضى منصور، "وزير الرياضة تحدث عن قواعد عامة بأن القانون يؤكد أنه خلال 30 يوماً تتم الدعوة للانتخابات، وهذا الاتحاد فاشل، وتأهلنا بفضل دعاء الجماهير".
 
وشدد رئيس الزمالك على أن القادم هيكون صعب وقاس لهذا الاتحاد، ويكفى أنه فى عصركم يتم ضرب الحكام، مؤكدا أنه إذا لم يفتح الاتحاد باب الترشح ستفتح اللجنة الأولمبية باب الترشح للانتخابات.
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (1)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (2)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (3)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (4)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (5)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (6)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (7)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (8)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (9)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (10)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (11)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (12)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (13)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (14)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (15)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (16)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (17)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (18)
 
 
مؤتمر مرتضى منصور (19)
مؤتمر مرتضى منصور (19)

مؤتمر مرتضى منصور (20)
مؤتمر مرتضى منصور (20)

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 6

عدد الردود 0

بواسطة:

علاء

الفساد

تصريحات رئيس لجنة الحكام بخطا حكم مباراة الزمالك وطنطا دليل قوي لاعادة المباراة

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد المصرى

الفساد

سيادة المستشار : لماذا تتكلم بالالغاز ؟؟؟ الفساد والفاسدين معروفين ... لماذا لا تفضح افعالهم صراحة بدلاً من الالغاز ؟؟؟ الا اذا كان الموضوع معروض على القضاء ... اتكلم وأشرح لا تخاف فى الله لومة لائم .... انهم قوم فاسدون من رئيس اللجنة الى اهيف حكم درجة عاشرة .

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

لجنه حكام وحكام فاسدين...ويقولك الخطا وارد..وفساد لجنه الحكام السنه .دى..بدا..بدرى ..بدرى

🙋😎

عدد الردود 0

بواسطة:

د. أحمد

شماعة العاجز

لو أي نادي عندة القدرة علي تسجيل الأهداف ساعتها لن يشكوا الحكام، تسعين دقيقة هي أكثر من كفاية لأي نادي لتسجيل الأهداف، بلاش نغطي علي العجز بشماعة الحكام علشان كدة عيب. دائماً، العاجز يشكوا الجميع.

عدد الردود 0

بواسطة:

ahmad mahmoud

لي رءاي ءاخر

انا بقول فيه فكره كويسه للسيد مرتضي بس قابل ما اقولها احسب عدد الفرص الضاءعه في المباراه اللي لو اتيحت لعيل من اشبال 16 سنه مش هتيع تاني حاجه لو الفرص دي كانت اهداف كنت برضه هتتكلم عن الموضوع بتاع التحكيم الفكره بقي انك تشتري فريق جديد تاني ولو جبته من البرازيل المره دي يبقي احسن السنه اللي فاتت برضه هو نفس الموال بس واله العظيم الزمالك ما هتقوم له قومه الا بلاعبيه اللي اتربوا فيه وترحل انت عن النادي اريح للكل وعلي فكره لما حضر نيبوشا للزمالك قلت نبشت قبرك في الزمالك وسمعتك يا نيبوشا بسببك يا مرتضي واتحدي اي شخص زملكاوي ان لو الحكام كلهم حضروا للزمالك من اوروبا برضه النتيجه معروفه والايام اهي جايه وهتثبت كلامي انك انت سبب تدهور الفريق وانا بالرغم من اني اهلاوي الا انني احب فريق الزمالك وحزين عليه لان ما يهم في الاول والاءخر انه فريق كبير ولا يستحق وجودك فيه

عدد الردود 0

بواسطة:

فكرى الفساخ

عتاب لسيادة المستشار مرتضى منصور

انت من رموز المجتمع والاجدر ان يكون هذا المؤتمر لمهاجمة الارهاب والارهابيين الذىين يطعنوننا من الخلف ويقتلون ابناءنا . وليس للتحدث فى شئون الكرة . عيب .

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة