بينهم رجال أعمال..

النائب العام يأمر بمنع 27 متهما جديدا من السفر فى فساد القمح

الأربعاء، 07 سبتمبر 2016 10:57 م
النائب العام يأمر بمنع 27 متهما جديدا من السفر فى فساد القمح النائب العام
كتب محمود نصر

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أصدر المستشار نبيل صادق النائب العام، قرارا، منذ قليل، بمنع 27 متهما بينهم رجال أعمال من السفر فى قضيتين جديدتين من قضايا فساد القمح. كما أمر النائب العام بمنع المتهمين الـ27 وأفراد أسرهم بما فيهم القصر من التصرف فى أموالهم وأمر بضبط وإحضر المتهمين الهاربين.

وكشفت مصادر أن القضية الأولى تضم 15 متهما بالاستيلاء على 130 مليون جنيه تمثل قيمة العجز فى القمح المحلى بالصوامع والقضية الثانية تضم 12 متهما بإهدار ما قيمته 35 مليون جنيه.









الموضوعات المتعلقة


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 3

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش

يااااااه..دى مافيا كبيره...من قبل 37 والان 27.....هذا فى منظومه فساد القمح فقط ...وحتى الان وما خفى

.....

عدد الردود 0

بواسطة:

عماد

هاتوهم

هاتوهم كلهم من قفاهم

عدد الردود 0

بواسطة:

جدو

وعجبي

كنا زمان ايام القرش صاغ لو تم جرد مالي وظهر عجز مالي حوالي 5قروش كنا ممكن نقعد في الشغل لحد ما يظهر مصير المبلغ ده لانه كنا ممكن نروح النيابه بس بقي الاحوال اتغيرت وظهرت الالافات ودخلنا الملايين زي ما احنا شايفين بس مش عارفهنعيش لحد مانشوف زمن المليارات لا ياعم دا احنا دلوقتي في زمن المليارات طيب هنعيش لحد مانشوف زمن الترليونات مش ليه مش عارف ما احنا دلوقتي في زمن التريليونات االه مش دي ابتاعة المدعو حسين سالم المهم عيشنا وشوفنا الفساد علي جميع الارقام واخرته ايه الحل ولكن الحل رحم الله الزعيم صدام حسين الذي بتر هذا الفساد من جذورة انما المياصه ترجع وتقول لي محاكمة ونرجع للتاجيل وعدم الاختصاص وتغيير الدفاع والاطلاع وتزوىر الاوراق والشهود وفي النهاية حفظ القضية لعدم كفاية الادله يبقي ده اسمه كلام لا فيه فساد فيه بتر واخلص

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة