خالد صلاح

برعاية سوبر كورة

سوبر كورة

محمد صلاح العزب

أوباما.. اللى الدنيا جت عليه

الأربعاء، 07 سبتمبر 2016 10:00 ص

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أوباما.. اللى الدنيا جت عليه

الدنيا ملهاش أمان، تخيل أن أوباما الذى كان راكبا على «المرجيحة» تأخذه لفوق فقط، جاء اليوم الذى يركب فيه «الزحليقة» ويتعامل معه الصينيون كما لو كان رئيس أى دولة نامية، فينزل من سلم طوارئ الطائرة، بلا سجادة حمراء، أو استقبال يليق بمكانته.. ويشتمه رئيس الفلبين ويصفه بـ«ابن العاهرة» و«الشاذ».. صحيح، دنيا ملهاش عازة، وملهاش عزيز، الحمد لله على نعمة إننا فى قاع العالم التالت، ملناش دعوة بكل ده.
 

الحمير والكلاب والفئران.. أهم مصادر«لحمة» المصريين

أى كائن حى يسير على أربع فى هذا البلد الجميل هو فريسة للشعب المسكين، وبعد انتشار بيع لحوم الحمير على أنها أبقار وجاموس، واستطعام المواطنين لها، تمكن رجال الطب البيطرى بالأقصر من ضبط 10 فئران كبيرة، يتم بيعها على أنها أرانب فرنساوى، وقبلها تم ضبط سيارة نقل بها عدد كبير من الكلاب المذبوحة، وقديما قال عمر بن الخطاب: «لو أن بغلة تعثرت فى العراق لسئل عنها عمر لِمَ لمْ تمهد لها الطريق؟؟!»، لكن دلوقتى حضرتك.. البغلة دى إحنا بندبحها وناكلها.
 

 


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

التعليقات 2

عدد الردود 0

بواسطة:

مصراوي

الدنيا مش محتاجه الهم والحزن محتاجه الدعاء لتفريج الكرب والضيق

من فشل الي فشل ومن ملل الي ملل صعبان عليا حالك ما تشوف لك دكتور نفسي وراجع الجزار بتاعك او غيره يمكن ربنا يفك ضيقتك وينور لك بصيرتك بدل السواد اللي انت عايش فيه كده عمرك قصير من الغم وعليك بالدعاء لازاله الهم والحزن وضيق الحال .

عدد الردود 0

بواسطة:

عادل

؟؟؟

واضح إنك دائما نظرك للسواد فقط .. ربنا ينور بصرك وبصيرتك ويرفع عنها جميعا الغمة .. اللهم آمين

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة