خالد صلاح

"هنعمرها مع السيسى" ترند "تويتر".. ومغردون: رغم أنف كل حاقد

الثلاثاء، 27 سبتمبر 2016 10:52 م
"هنعمرها مع السيسى" ترند "تويتر".. ومغردون: رغم أنف كل حاقد الرئيس عبد الفتاح السيسى
كتب - محمد تهامى زكى
إضافة تعليق

دشن رواد موقع التدوينات القصيرة "تويتر" هاشتاج "هنعمرها مع السيسى"، احتفالا بافتتاح مشروع تطوير العشوائيات بـ"غيط العنب" فى الإسكندرية، محتلا مرتبة متقدمة على قائمة الترند مقتربا من 10 آلاف تغريدة فى أقل من ساعتين منذ تدشينه.

وتنوعت تغريدات المشاركين من خلال الهاشتاج، التى أشادت بافتتاح المشروع بالإضافة إلى تمسكها ودعمها الشديد للرئيس عبد الفتاح السيسى فى استكمال المشروعات القومية التى تنهض بمصر، وقالت منى على: "تسلم الأيادى اللى بتبنى وتعمر، تسلم بلادى ويسلم جيش بلادى، تعيش وتعمرها يا ريس وإحنا معاك".

أما "هنا أبو العز" فكتبت: "هنشيل بلدنا على أكتافنا مش هنسيبها ولا هنضيعها ولا هنخلى حد يقدر يضيعها"، وقالت أخرى: "هنعمرها مع السيسى ونبنيها معاه رغم أنف كل حاقد، لازم نقف جنبه لأنه شايل حملها على كتافه، لا بيكل ولا بيمل عشان ينقذها ويعليها وينهض بيها".

وقالت هند سليمان: "سيدى الرئيس.. كلما قذفك المجانين بالحجارة أعطاك الله قوة الصبر عليهم، فالكلاب تنبح والقافلة تسير، فسر على بركة الله"، وأوضحت ندى الديب: "طول مافينا نفس هنفضل وراك عشان لسه عندنا ثقة فيك، يكفينا أننا عايشين بأمان ومش لاجئين على حدود الغرب بنشحت منهم".

وأشاد "أنور الإسكندرانى" بالمشروع بقصيدة شعرية، قائلا: "بالأحضان يا مصانع يا مزارع.. بالأحضان يا جناين يا مداين بالأحضان، ده زعيمك خلاكى زعيمة.. فى طريق الخير والعمران"، وقالت هند هانى: "مصر إذا صلحت صلح العالم، وإذا فسدت فسد العالم، الله يحميك ويعينك ويقويك على حملك الثقيل ياسيسى".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


إضافة تعليق




التعليقات 3

عدد الردود 0

بواسطة:

نور

أيوه ياريس معاك

أيوه ياريس معاك رغم حقد معاتيه الخرفان مطر وبقر معك ومع جيشنا وبلدنا .واللى مش عاجبه يطق يموت ياخروف منك له

عدد الردود 0

بواسطة:

أحمد علي

والله عندنا ناس ما يعجبها العجب

الراجل شغال من نار في ظروف اقتصادية واجتماعية وسياسية سيئة جداً ورغم كده تلاقي تعليقات على المواقع الإلكترونية كلها استخفاف واستهزاء بالرغم من أن أصحاب هذه التعليقات قد لا يكون لهم أي مشاركة إيجابية في المجتمع، يسيبوا المهم ويتكلموا في التفاهات.. ربنا ينصرك يا ريس على أصحاب الحناجر والألسنة الطويلة.

عدد الردود 0

بواسطة:

أبو يوسف

الله يحرسك ويرعاك

رجل صادق محب لوطنه وشعبه ، سير على بركة الله ونحن معك على الدرب إلى غدا أفضل بإذن الله ، والله ولي التوفيق

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة



الرجوع الى أعلى الصفحة