الزوجة: قال لى هنروح شرم الشيخ وودانى بلطيم..

"نهى" تحرر محضرا ضد زوجها وتطلب الخلع لاصطحابها إلى "مصيف الغلابة"

الثلاثاء، 23 أغسطس 2016 05:00 ص
 "نهى" تحرر محضرا ضد زوجها وتطلب الخلع لاصطحابها إلى "مصيف الغلابة" محكمة الأسرة
كتبت أسماء شلبى

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

لم يكن يظن الزوج "صالح.ع " أن مصيف الغلابة سيتسبب فى يوما ما فى خلعه من قبل زوجته التى أحبها طوال 4 سنوات فى كلية التجارة بجامعة القاهرة، وجمعتهم قصة حب تحدوا بها الجميع الذى قابل زواجهم بالرفض بسبب أوضاع الزوج المادية والذى مازال فى مرحلة بناء مستقبله .

بداية الواقعة خلاف بين الزوجين على قضاء المصيف بسبب ظروف الزوج والذى لم يسدد بعد ديون الزواج الذى مضى عليه فقط 9 شهور، ولكن مع اصرار زوجته "نهى.ص" حاول أن يحقق لها طلبها فى الخروج وقضاء وقت لطيف وبين امكانياته البسيطة فقرر أخذها إلى بلطيم ولكن هنالك حدثت المصيبة .

ظنت الزوجة فى البداية أن الزوج سيأخدها إلى مدينة شرم الشيخ مثل صديقاتها ولكنها فؤجئت عندما وجدت نفسها فى شليه مشترك مع 3 أسر ببطليم بمحافظة كفر الشيخ ، وهنا كانت الصاعقة فهى لم تتمالك نفسها وذهبت لقسم الشرطة وحررت ضد زوجها بلاغ حمل رقم768لسنة2016 عقابا له على فعلته متهمة حبيب عمرها بضربها والتعدى عليها بعد أن أحدثت إصابات متعمدة بجسدها .

بعد أن ثبت كذب إدعاءات الزوجة وقبول الزوج للصلح لكى لا يتسبب فى تهمة البلاغ الكاذب لزوجته وعودتهم إلى القاهرة وترك الزوجة للمنزل، وتم وصول انذار طلب الخلع على يد محضر الى منزل الزوج بإمبابة لكى يقف بعدها فى جلسات التسوية بمحكمة الأسرة فى أمبابة فى الدعوى التى حملت رقم 2786 لسنة 2016 .

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 10

عدد الردود 0

بواسطة:

مشمش قلب الاسد

اخلعها .......وانت الكسبان...لتنضم الى كتيبه ...راااااااااح....طااااااار ...يا اماى

...مع الاعتئار للفيلم اياه

عدد الردود 0

بواسطة:

عتريس

زوجه تطالب بخلع الزوج بسبب شاطئ الغلابه

فعلا انصح الزوج بخلعها والبحث عن زوجه صالحه تقف مع زوجها في السراء والضراء وان تتعاون معه على شغف الحياه واقامة بيت يملاءه المحبه والاحترام ! للاسف لم تحسن اخيارك لهذه الزوجه اللتي لم تحفظ كرامتك وتحافظ على اسرار بيتها من اي تقصير في حياتها مع زوجها ولم تراعي الله فيه وتقف معه في محنته الماليه وهي تعرف انه مديون ومع ذلك حبه لها تحمل ضنك العيش واخذها معه للفسحه وتطييب الخاطر ولكن لم تكن اصيله وبنت ناس تقف مع زوجها وقت شدته !وقامت بفضحه امام الاقارب والجيران للاسف !

عدد الردود 0

بواسطة:

احمد

ربنا بيحبك

اخلعها افضل لك والحمد لله ظهرت حقيقتها من البداية قبل ما كنت ترزق بطفل وتكون المشاكل ......بس ازاى اربع سنوات حب ولم تعرف حقيقتها ......قبل الزواج كانت بتصيف فين

عدد الردود 0

بواسطة:

pop

ومن امبابة

الله يرحم ايامك ياحسنى شرم كانت بالبسبور

عدد الردود 0

بواسطة:

الطحان

طلقها

يا راجل طلقها وخلص منها وشفلك وحده متربيه بنت ناس غلابه يوم متقلها تعالى نصيف وتختها علي ترعه هتبوس أيدك وتحمد ربنا

عدد الردود 0

بواسطة:

حازم

علشان كده

المفاجاة مش دايما بتكون سعيدة - ولازم يتفقوا على كل خطوة - يعني يعيني الراجل يمكن استلف علشان يحاول يبسطها وفي الاخر اتداين ومحصلش حاجة بل بالعكس - يعني موت وخراب ديار - في حين لو كان اتفقوا من الاول ممكن مثلا كانوا وصلوا لحل وسط يرضي جميع الاطراف - اسوا مشكلة تعاني منها مصر هي عدم القدرة على الحوار بداية من السياسة وحتى داخل البيوت.

عدد الردود 0

بواسطة:

عايدة

اموت و اروح مصيف الغلابة

انا لم ادهب للمصيف اكتر من 15 سنة و انا اموت و اروح اي شاطيء الامكانيات المادية غير متوفرة نظرا لان ابنائي في الثانوية العامة و الهادة الاعداية بنحوش علشان الدزوس وفي ناس مش حمدة ربنا يا اخويا طلقها و ريح دماغك و تعالي عندنا امبابة و اتجوز انت لو روحت بيها الترعة هتقولك حلو المصيف دة

عدد الردود 0

بواسطة:

كريم الديب

ليه ما فسحهاش في جز المالديف

بجملة الديون كان من المفروض تستلف وتسافر بيها علي جزر المالديف او تركيا او اليونان حسب رغبتها طالما بلطيم مش داخله دماغها وبعدين فيه حد يصيف في كفر الشيخ وشالية مشترك ايه ياعم مش للدرجة دي اللي عرفة ان ااي انسان عاوز يصيف يعمل حسابة يا يتنيل ويقعد قي شقتة زي 80 مليون مصري عمرهم ما شافوا البحر الا في التلفزيون مصيفهم برتو بلكونة وعايشين وراضيين والحمد لله والبقيين عايشين علي شط الترعة والدنيا زي الفل ونصيحة للاخت طالبة الخلع احمدي ربنا انك لقيتي واحد يلمك طابور العانسات طويل واجمل منك لكن مفيش نصيب وانت رفضتي النعمة لان دا سبب تافه لايدعو الي هدم اسرة

عدد الردود 0

بواسطة:

الاء

لو دا السبب الحقيقى يبقى مفيش حد يعقّلها

الغريب ان المستوى الفكرى لبعض البنات وصل للهيافة دى والأغرب ان اهلها تركوها ترفع دعوى الخلع وترجع بيت ابوها ، نصيحة منى محدش هيتقدملك تانى وانت مطلقة واكيد هيتعرف سبب الطلاق حتى لو خبيتوا وعالعموم لو صممت طلقها وانت الكسبان وتزوج زوجة صالحة تكون ام عاقلة لأولادك

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

...

قصة انها ضربت نفسها وعورت نفسها دي مش منطقية.. لو هو ضربها و عورها يبقى يستاهل الخلع .. لأنها وقفت جنبه كتير .. الله أعلم بالحقيقة فين ..

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة