خالد صلاح

برعاية سوبر كورة

سوبر كورة
عفوا.. لا يوجد مباريات اليوم

مهرجان القاهرة السينمائى يطالب الحضور بارتداء ملابس سوداء حدادا على الساحر

الإثنين، 14 نوفمبر 2016 02:07 م
مهرجان القاهرة السينمائى يطالب الحضور بارتداء ملابس سوداء حدادا على الساحر محمود عبد العزيز
كتب عماد صفوت

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أعلنت إدارة مهرجان القاهرة السينمائى، فى رسالة من المركز الإعلامى تطالب الحضور بارتداء الملابس السوداء، حدادا على روح الفنان محمود عبد العزيز.

 

وأرسل المركز الإعلامى رسالة صوتية يطالب فيها المصورين والإعلاميين بارتداء بذلة سوداء أو قميص أبيض وبنطلون أسود، والسيدات فساتين سوداء.

 

 وكانت إدارة المهرجان قررت إهداء الدورة الـ38 إلى روح الفنان الراحل، والذى وافته المنية أول أمس عن عمر يناهز 70 عاما.


مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

التعليقات 5

عدد الردود 0

بواسطة:

محمد

مظاهر الحزن ليست باللبس

من قال ان الحزن باللبس فى الحقيقة الحزن فى القلب

عدد الردود 0

بواسطة:

مجدى

بلاش المبالغة و النفاق لهذا الحد

يوم ما قتل 21 شاب من القوات المسلحة بسبب الإرهابى حبارة جنود تحرس مصر و المواطنين بمرتب ضئيل ليس يكفى لغريف العيش حاف ضحوا بحياتهم من أجل ان نعيش نحن فى إطمئنان و أمان لا أحد طالب بأن المواطنين أو من ذهب للعزاء ان يرتدى الأسود لماذا هذا الإجبار و الطلب المنافق لفقيد رحمة الله لا يجبر إنسان على شئ كل فرد يرتدى ما يشاء ليس اللون الأسود هو الذى يقرر الحزن فى عالم النفاق

عدد الردود 0

بواسطة:

نجيب

لندعوا له بالرحمة والمغفرة بس

الإعجاب والحب ميصحش أن تؤدي بنا إلى اقتراف البدع وأمور ما أنزل الله بها من سلطان .. لبس السواد بقصد الحداد لايجوز شرعاً .

عدد الردود 0

بواسطة:

Lilly

إلى تعليق رقم 2

أنا معاك ومش معاك. معاك إن الجنود أبنائنا وحماتنا ورعاة أمننا وأمن ولادنا يستاهلو المزيد والمزيد من العرفان ولكن للأسف مفيش وعى باللي بيعملوه ولازم من هنا ورايح يتسلط عليهم المزيد من الضوء. لكن كمان صدقني اللي زي محممود عبد العزيز هم أيضاً حماة حضارتنا وهم أيضاً بيلمونا على بعض بكل الأمثلة اللي بيبينوها لنا في أعمالهم القيمة زي رأفت الهجان وغيره. وهم كمان اللي بيخلونا نقدر نكمل مشوار الحياة الصعبة لما نشوف أعمالهم اللي بتسري عن ننفوسنا بعد يوم نكد من مصلحة لمصلحة على شبابيك الموظفين الفاسدين الله يجازيهم على ضمايرهم اللي لا ترحم الغلبان. وكمان أمثال محمود عبد العزيز وكل فنان واعي زيه هم اللي بيكشفوا الفاسدين وده نوع من أنواع محاربة الفساد. أفليس هم جنود إذن؟ الدور والباقى بقى علينا كلنا نكمل مشوار القضاء على الفاسدين. وكل واحد يعمل اللي عليه.

عدد الردود 0

بواسطة:

السندباد

راي

اولا الله يرحم محمود عبد العزيز ويرحم جميع اموات المسلمين - ليه نعمل مهرجانات بملايين الجنيهات في بلد شعبها يموت جوعا الفلوس دي مش ممكن علي الاقل تعمل اربع او خمس مصانع اربع صغيره شوفوا كام واحد هيشتغل فيها وتفتح كام بيت - وبعد كده نقول السبب زيادة النسل

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





لا تفوتك
الرجوع الى أعلى الصفحة