محمد أبو الغار: النخبة تتمنى المشاركة فى حل الأزمات "بس مفيش فرصة"

الثلاثاء، 04 أكتوبر 2016 01:00 ص
محمد أبو الغار: النخبة تتمنى المشاركة فى حل الأزمات "بس مفيش فرصة" الدكتور محمد أبو الغار
كتب محمد السيد

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أكد الدكتور محمد أبو الغار، رئيس الحزب المصرى الديمقراطى السابق، أن النخبة لم تجد الفرصة حتى تساعد الحكومة فى مواجهة الأزمات والتحديات التى تواجه البلاد، متابعًا: "النخبة فى مصر تتمنى تساعد فى حل الأزمات بس مفيش فرصة".

 

وأوضح الدكتور محمد أبو الغار، فى تصريحات صحفية، أن النخبة متواجدة على الساحة منذ عهد الرئيس جمال عبد الناصر لمساعدة الدولة فى مواجهة التحديات بتوعية المواطنين وإبداء آرائها و مقترحاتها، مؤكدًا أن الحكومة لم تعطِ الفرصة للنخبة للمشاركة فى مواجهة التحديات.

 

وتابع الدكتور محمد أبو الغار، رئيس الحزب المصرى الديمقراطى السابق، قائلاً: "مافيش فرصة أن النخبة تساعد الدولة، لأن الدولة والحكومة مش عاوزة النخبة تساهم، عاوزة تعدى الأزمات لوحدها، لأن النخبة لما تيجى تساعد بيبقى لها رأى والحكومة مش عاوزة كدا".










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 5

عدد الردود 0

بواسطة:

maher

أيه المانع

أيه المانع أى مواطن لديه فكر بناء لحل المشاكل يمكن أن يعر ضها وأن كانت تصلح للتنفيذ

عدد الردود 0

بواسطة:

علي فايق

النخبةخربت البلد

ابو الغار وامثاله خربوا البلد. كل ما يفعله هو ان يتكلم ويعترض ولكن لا يستطيع اقتراح حلول ايجابية او يدير اي عمل. الرجل فشل تماما في ادارة حزب صغير فكيف يتصور انه يمكن ان يستعان به لادارة دولة؟ المضحك هو انه انتقد مبارك وقال لا للتوريث ثم قام بتعيين بناته في كلية الطب وايضا كنواب له في حزبه العائلي. حقا ان لم تستحي فافعل ما شئت!!!

عدد الردود 0

بواسطة:

khaled

مفيش فايدة

للاسف مسماه النخبة دي كلام فارع لان في ناس محدش يسمع عنهم بيفهموا اكتر من الناس دول الحل الوحيد للمجموعة المسماه بالنخبة الاعدام لانهم خربوا البلد علشان المصالح وبعدين ابوالغار لسه عنده حلول ده فكر قديم لا يرقى مع التطور الحياه

عدد الردود 0

بواسطة:

osaleh

النكبه المصريه ( بضم النون )

وهي النكبه المصريه كانت امتي حلت أي مشكله .. مش هوا ده نفسه اللي خرج من أحد الوز ارات وقال ( جااااه ) لن أقبل أي وظيفه رسميه بعد اليوم. والنبي كفاياهم تنظير وتسويييد للشاشات المأجوره !!

عدد الردود 0

بواسطة:

راجل عجوز

lمايصحش كدة

انتوا يا نخبة بتتكلموا فى الاعلام اكتر من أعضاء الحكومة..مرة كدة أشوف نخب من النخبة يقدم حل فى اى شىء ..كله نقد نقد مافيش حلول

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة