أسوان: "الطيران" وافقت على تخفيض تذاكر السفر إلى أبوسمبل خلال مهرجان التعامد

الثلاثاء، 18 أكتوبر 2016 10:25 م
أسوان: "الطيران" وافقت على تخفيض تذاكر السفر إلى أبوسمبل خلال مهرجان التعامد تعامد الشمس على معبد أبو سمبل - أرشيفية
أسوان – عبد الله صلاح

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

وافق شريف فتحى، وزير الطيران المدنى، على تطبيق خصم شركة مصر للطيران، على قيمة تذاكر السفر بين القاهرة وأبوسمبل، لتسهيل توافد الزائرين والأفواج السياحية ووكالات الأنباء لحضور مهرجان تعامد الشمس يومى 21 و22 أكتوبر الجارى.

وأكد بيان صحفى صادر عن محافظة أسوان، أن الهيئة العامة لتنشيط السياحة تقوم بدور فعال فى التسويق والترويج للمقومات السياحية لأسوان وأبوسمبل، من خلال استضافة وكالات الأنباء العالمية والمحطات التلفزيونية والإذاعية ووسائل الإعلام المختلف لتغطية فاعليات المهرجان.

 

 










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
التعليقات 1

عدد الردود 0

بواسطة:

محمود علام

مش فاهم حاجة

يا سيادة وزير الطيارن/ ازاى سعر تذكرة الطيارة فى شركة خاصة ارخص ب50% من سعر مصر للطياران حضرتك طبعا حتقول ان الشركات الخاصة مصاريفها اقل ولكن هذا خطا كبير جدا على فكرة من سبب عدم وجود سياحة فى مصر بنسبة كبيرة من سببكم لان السائح عاوز يجى مصر مش لاقى طياران وعلى فكرة كل وزير يجى مش بيحل المشاكل اللى عندة فى الوزارة ويبقى الحال على ماهو علية وعلى المتضرر يخبط دماغة فى الحيط / شركة مصر للطياران فيها بلاوى وفساد كبير ادخل عش الدبابير وبين فساد الشركة ولا كل واحد وزير يجى بيخاف على الكرسى زى باقى الوزراء !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لك اللة يامصر

اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة