وجه المواطن سعيد رسالة إلى رئيس الوزراء تفيد بغلاء الأسعار فى الأسواق قائلا :" الدنيا واقفة والأسعار غالية ومفيش بيع ولا شراء والناس مبطلتش تشترى كليو اللحمة بـ90 جنية هجيب إزاى وأنا عندى 5 عيال ، هجيب لحمه إزاى ، وكمان البلدية بيجوا يشيلونا من هنا هنروح فين يعنى".